1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 17]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Siemenn, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Maar valt wel mee, hoor. Ik vind bijv. de Sergio Leone westerns beter gefilmd dan veel hedendaagse films.
     
  2. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Gelukkig heeft iedereen een andere smaak :)

    Ik vind Tarantino briljant, een ware cinefiel. Ook een minder bekend iemand als John Milius vind ik geweldig (Conan, Red Dawn).
    Grappig detail is dat hij model stond voor het 'Walter' personage uit The Big Lebowski.

    ...komen we mooi weer uit bij de Coentjes.
     
  3. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Sluit ik me zeker bij aan.
     
  4. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Hadden jullie het gehoord vandaag dat Michael Douglas zijn strijd tegen keelkanker heeft overwonnen? Kijk ik ken de beste man niet,maar dat boeit geen flikker, is altijd goed nieuws vind ik.
     
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dat komt omdat het ook in de meeste gevallen zo is :+

    Maar ik heb wel een beetje hetzelfde probleem als Tricker. Maar dan alleen met special -effects films die verouderd zijn. En dan bedoel ik niet echte oude films maar vroege CGI special effects.

    Echt oude films blijven hun magie houden omdat de effects 'echt'waren. Dus claymation of schaalmodellen of wat dan ook. Maar verouderde CGI is gewoon verouderde CGI en dat haalt me tegenwoordig makkelijk uit een film.
     
  6. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Sinds wanneer zit er CGI in The Shawshank Redemption?
     
  7. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.037
    Leuk Bevonden:
    5.856
    Maar geeft toe, Star Wars is echt awesome nu als je het bekijkt. _O_

    Of wacht, de eerste drie gebruikte toch geen CGI?
     
  8. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Misschien moet je mn hele post even lezen :+

    Star Wars tweede trilogie is nog redelijk te doen nu , die zijn ook uit 99 en later en waren toen van erg hoog niveau qua CGI.

    Maar heel veel oudere films zijn niet echt mooi oud geworden.. Enige uitzondering van begin jaren negentig waarvan de CGI nog steeds netjes eruit ziet is volgens mij de eerste Jurassic Park.

    Het gaat me erom dat CGI in live-action geen charme heeft zoals schaalmodellen, protheses, echte stunts, claymation dat wel hebben. Dat soort effecten kan ik ook al zijn ze hopeloos verouderd.

    Maar CGI is zo snel ontwikkeld dat wat in de jaren 90 hightech was nu op je iPhone gespeeld kan worden..

    En dat zie je ook vaak heel duidelijk en omdat er dus geen charme overblijft irriteer ik me er aan.


    En jammer genoeg zijn er wel versies van de eerste 3 star wars met CGI..

    dit soort onnodige bullcrap ... die scene is echt 10x meer awesome met een dikke CGI hagedis in de achtergrond...

    [yt]pW191jgi--4[/yt]

    En Mos Eisley was helemaal ruk tot George Lucas op het geniale idee kwam om een dikke CGI olifantenreet in de opening van het shot te doen

    [yt]k1rlThKe1qo[/yt]
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2011
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    True Grit

    Zeker een aanrader. Heerlijk gefilmd en goed gespeeld van Jeff Bridges en Matt Damon maar Hailee Steinfeld maakt de film. Super eigenwijs en vastberaden maar zeker niet irritant. Kan je niet vaak zeggen van 14 jarige actrices. Zit een goede flow in de film en de constant volwassen en scherpe dialogen ( ook van Steinfeld) maakt het zoals ik zei een aanrader.

    8,4/10
     
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Zijn jullie nou allemaal crappy screeners van die film aan het leechen? 8)
     
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    moet wel want ik zie nog geen 1080p versies op Usenet :+
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Prima kwaliteit hoor. :)
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Om met m'n Ennio Morricone streak verder te gaan, ga ik vanavond Red Sonja kijken. Ik vond de muziek altijd al epic, maar wist eigenlijk niet dat die van Morricone was. Daarnaast is de film natuurlijk ook episch in z'n slechtheid. :cool:
     
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Nog zo'n film waar ik niet meer naar kan kijken (sinds ik Brigitte Nielsen in die real life serie met Flavor flav heb gezien :+ )
     
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Ik wel, jeugdsentiment. :cool:
    Maar ik wist nooit dat die epische muziek van Morricone was.

    Maarja, het is zo'n typische jaren 80 film, gewoon zo fout dat het toch weer geniaal is.
     
  16. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Goeie smaak qua filmmuziek heb je:)

    Het allerbeste stukje Ennio ooit is te vinden in My Name Is Nobody, wanneer Henry Fonda aan het eind van de film de Wild Horde trotseert. Muziek in combinatie met gebruik van de camera is kippenvel.
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Ik vond het begin van My Name Is Nobody juist geniaal. Die sfeer die in de eerste 15 minuten hangt is onbeschrijfbaar. Daarnaast vond ik Terence Hill echt vreselijk irritant als Nobody.

    En jij bedoelt het stuk bij de trein, neem ik aan? Eens terugkijken. Maar een van de allerbeste stukken blijft natuurlijk uit TGTBATU wanneer The Ecstasy Of Gold begint.

    Maar ik begin eigenlijk steeds meer een fan te worden van Morricone. Hij heeft geen orkesten met tientallen strijkers nodig om iets episch te laten klinken. Slechts met een koortje, een trompet en enkele strijkers lukt het hem al.

    Oh, en nog een vraagje:

    Eind deze maand komt Faccia a Faccia op blu-ray uit. Nu heb ik die nooit gezien, maar schijnt het een aardig goede Spaghetti Western te zijn. Klopt het dat het een aanrader is?
    Of is het beter om te wachten op Il Grande Silenzio? Die komt ook snel uit op blu-ray.

    Volgens mij zijn Sergio Sollima en Sergio Corbucci sowieso de twee grootste na Leone? Ze hebben sowieso bijna allemaal een score van Morricone, dus dat zit wel snor. :+

    Ik moet sowieso nog veel westerns zien, zie ik. Zoals The Big Gundown, met Lee van Cleef, die gast blijft een eindbaas. _O_

    [yt]wK3_G4Si-N4[/yt]

    En die muziek _O_
     
  18. Makkabeer

    Makkabeer PSN: Kerkho7en

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    234
    Tommorow, When The War Began

    Zag deze tussen een torrent lijst staan en zocht hem op bij imdb.

    Dit is de uitleg: When their country is invaded and their families are taken, eight unlikely high school teenagers band together to fight.

    Hmm klinkt als een niet al te beste film. Echter krijgt deze film op de site een 6,7. Ik dacht dat is het kijken wel waard.

    :lol:

    Deze film is echt slecht! Vooral het acteren is ver beneden de maat. Begin gaat nog wel als ze een gezellig groepje vormen tijdens een camping trip. Echter als het in het verhaal fout gaat met hun omgeving gaat het ook fout met het acteren. Wat slecht!

    Ondanks dat het camerawerk en alles er goed uitziet en er zeker wel wat geld is ingepompt heb ik het ongeveer tot de helft uitgezeten. Nog wat doorgeklikt om te weten te komen wat er nog gebeurde en hoe het eindigde. Open einde. Wat blijkt, het is een verfilming van een boekenreeks. 7 boeken welteverstaan. Er zitten in iedergeval nog twee films aan te komen en miss dus wel gewoon 7.

    Ik laat het echter bij de eerste.

    It's not worth your time. 3/10

    http://www.imdb.com/title/tt1456941/
     
  19. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Ik weet niet of het al gezegd is, maar over de Coen Brothers gesproken:
    Er is nu bij de volkskrant een actie, alle (?) films van die regisseurs voor 5 euro per stuk.
    Dan krijg je er elke week in thuisgestuurd. Misschien wel nice als je fan bent.
     
  20. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Als ik die poster zie, ben ik al niet meer geïnteresseerd. Wat ziet dat er vreselijk uit. :emo:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina