1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 17]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Siemenn, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    Saw VII
    hehe eindelijk de laatste, waarvan alleen deel 1 echt heel vet was, maar misschien kwam het meer door de originaliteit wat vaak zo is bij het 1e deel.
    Ik wist niet precies meer hoe het verhaal ging, maar dat maakte me eigenlijk niet zo uit want je kijkt Saw gewoon om die gruwelijke spelletjes, niet om het verhaal en de acteerprestaties. In deel 7 zaten weer een paar erg mooie spelletjes en vond het sfeertje en de spanning ook wel prima. Nog best vermakelijk. 7/10

2. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst Flags of Our Fathers en Letters from Iwo Jima gekeken.

Beide films gaan grofweg over de strijd van Iwo Jima, maar uit andere ogen gezien.

Flags of Our Fathers

IMO de mindere van de 2 films, de film volgt de amerikaanse soldaten die de vlag op Iwo Jima hebben gezet, en ineens zijn zij oorlogs helden.
    Het is af en toe moeilijk om te volgen naar welke tijd je kijkt omdat er veel wordt geschoven in de tijd.
    Verder doet de film niet heel veel qua persoonlijke ontwikkelingen en voelt daarom leeg aan.
    Een groot pluspunt is absoluut prachtig camerawerk waardoor de strijd er erg rauw uitziet!
    Een erg mooie film die de oorlog vanuit een andere hoek bekijkt, maar verder niet al te veel doet.
    7.5/10

Letters from Iwo Jima
    Dit vond ik veruit de beste uit de twee.
    Deze film volgt de strijd van Iwo Jima van de Japanse zijde.
    Wat ook 'speciaal' is, is dat zowat de hele film in het Japans is gesproken, waardoor het erg authentiek aanvoelt.
    Deze film gaat ook veel dieper in op persoonlijke gedachtes en ontwikkelingen van de personages,
    waardoor de film een stuk meer diepgang heeft dan Flags of Our Fathers.
    Deze film bied een vrij uniek perspectief op deze oorlog waardoor ik hem erg kon waarderen.
    8.5/10

3. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Hmm, ik vond Saw juist een film met een geniaal verhaal.. Maargoed, ik vond Saw 7 dan ook de grootste film-tegenvaller van de afgelopen jaren..

4. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Dark City ( 1998 )
    Kwam deze film tegen in een blu-ray review, meteen even binnen gehaald :) Heel vet gebruik van de duisternis in de film, met een goed verhaal eromheen. Beetje in de trant van The Matrix, alleen dan met slechtere vechtscenes, maar betere acteurs. Alleen in HD kijken, wordt echt goed gebruik van gemaakt! 8.2

5. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Aantal films voor een tientje op Blueray opgepikt:

Pride & Glory:

Edward Norton is gewoon een goeie acteur. Natuurlijk, het verhaal is behoorlijk standaard, good cop/bad cop, corruptie e.d. shit. Toch is het mooi gebracht en heb ik tot het einde genoten van deze film. Een aantal lekkere scenes maken er een nipte 8/10 van

Training Day:

Denzel op zijn best, hij maakt die hele film tot wat het is. Een keiharde film, ook wel behoorlijk standaard qua verhaal, maar omdat Denzel gewoon geweldig die rol speelt (je haat de motherfucker maar ergens ook weer niet) vind ik de film wel een 8,5/10 waard. Alleen omdat Denzel als badass gewoon veel toffer is dan de eeuwige goodguy.

The Taking of Phelham 123:

Actiefilm met John Travolta en Denzel. Iets te veel Hollywoodachtig, maar wel vermakelijk. Dat heeft grotendeels met de acteurs te maken, want het verhaal is echt flinterdun. Ik geef er een 6.8/10 voor omdat het wel lekker vermaak is zonder dat je echt veel hoeft te denken. Soms is dat wel relaxed.

Laatst bewerkt: 10 feb 2011
  6. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    El secreto de sus ojos (2009) Top 250 #175
    gekeken op m'n iPhone, Spaanstalige film die de oscar beste buitenlandse film won vorig jaar. De film zit vrij aardig in elkaar, het is een vrij langzaam verhaal, kon me niet altijd evenveel boeien maar bleef toch wel benieuwd hoe het af zou lopen. Sfeer is prima, mooie dialogen maar verder vind ik dat de film niet echt veel bieden heeft. Het verhaal met thema's als liefde en wraak is oke, maar niet spectaculair. Het einde vond ik wel mooi overigens.
    imdb cijfer vind ik wel beetje hoog, van mij krijgt ie een 7.4 / 10

7. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Gisteren Black Swan in de bios gezien. En mijn god wat een film! _O_
    De film is bij mij als een mokerslag ingeslagen! Ik moest er vandaag meerdere keren aan denken. Alles klopt gewoon en is zo fenomenaal in beeld gebracht. In combinatie met de muziek en geweldige acteerprestaties. Eigenlijk heb ik er geen woorden voor!

9,99/10

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    The Fifth Element

Blijft toch een van me favoriete films. De personages, de humor, de soundtrack het blijft geweldig.
    En het hele "Total Recall" sfeertje vind ik ook altijd super en het blijft de beste rol van Jovovich. Zeker die uitdrukkingen op haar gezicht zijn super. En niet te vergeten "Leeloo Dallas Multipass" :D

9/10

9. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    geweldige film, vroeger echt enorm vaak gezien. Binnenkort maar weer is doen.

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    "Blu-Ray" versie is ook best van goede kwaliteit btw. :)
    Nu Twelve Monkeys kijken. :D

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Ben ziek dus BluRay time.

Where Eagles Dare (1968)
    Heerlijke avontuurlijke film die zich afspeelt tijdens WOII.
    Het verhaal en het script zijn simultaan geschreven door Alistair McLean is slechts 6 weken, en voordat je dat gaat kijken is dat wel essentieel om je te realiseren. McLean is een romanschrijver met een voorliefde voor WOII (Guns of Navarone is een ander voorbeeld dat redelijke geslaagd was in mijn ogen op zowel papier als het witte doek), maar hij was allesbehalve een historicus. Dat betekend ten eerste dat het compleet fictief is, maar ook dat het nogal ongeloofwaardig is. Maakt dat uit? Nee niet echt. Oftewel, de Duitse soldaten hebben 4 verschillende kleuren broeken, en uiteraard praat iedereen gewoon Engels. En om eerlijk te zijn, ik heb me er geen moment aan gestoord.
    Deze film moet het echt hebben van die typische thriller effecten die McLean in veel van zijn boeken stopt. Ik vind het zelf nogal vergelijkbaar met de boeken van Fleming (JB, dat hoef ik niet te zeggen hopelijk), met als uitzondering dat dit allemaal veel stoerder is. Geen gezeur met romantische subplotjes dus. Er wordt hier alleen geknald met extreem veel explosieven, en dat zul je weten ook. Al dit leidt niet tot een mannen film, maar juist echt tot een jongens film. Infiltreren in een onneembaar Duits slot, en je vervolgens wegbanen in een zee vol geweld en enorme vuurballen. Wie wil dat nou niet? Ik voelde me echt weer een ventje van 14 toen ik de film keek. Die extra plottwistjes maken het allemaal toch wat leuker, al heb ik wel het idee dat het gedoe met de verrader(s) nogal ondergeschikt is aan het daadwerkelijke doel van de film, en dat is knallen knallen knallen. Enig minpunt is de zeer lange speelduur. Onnodig om 2.5 uur te kijken naar een spektakelstuk, dat moet ook in minimaal 2 uur kunnen vind ik.

Burton speelt zijn rol echt geweldig, als de alwetende soldaat die altijd de juiste dingen doet. Slim en sluw. Eastwood daarna doet ook waar hij goed in is, en dat is gewoon spelen volgens zijn principe 'eerst schieten, dan vragen'. De muziek maakt het geheel compleet af, want ik vind het erg goed gecomponeerd. Zeer spanningsverhogend, en de afsluiting van de film komt zo zeer goed tot z'n recht!

Al met al is Where Eagles Dare 1 van mijn, zoniet dé, favoriete oorlogsfilm (Band of Brothers niet meegerekend) die ik heb gezien! Geweldig!

Due Date (2010)

The Hangover wat natuurlijk een hele geslaagde komedie, en mn vrienden en ik waren het er snel over eens dat vooral Zack Galifianakis de show stal, met zijn hilarische onwetendheid en absurde humor. Blijkbaar was dit een algemeen bekend feit, want Philips heeft in zijn nieuwe komedie diezelfde Zack nu als bouwsteen gebruikt voor Due Date. Oftewel, Zack staat nu echt in het middelpunt met zijn rol als Ethan. Aan de ene kant vind ik dat erg prettig, omdat ik Zack zeker een geniaal grappige vent vind, maar aan de andere kant vind ik dat het wel erg gedurfd is om al je pijlen op 1 lachfactor in te zetten. Spreid je kansen, had toch wel een goede speltip kunnen zijn in dit geval. Want laten we eerlijk zijn, Downey Jr en Ferrel dienen nu puur als ondersteuning voor de grappen van Zack. Dat leidt ertoe dat de film gaat en staat met de absurditeit van Ethan, en dat kan de film maken of kraken. The Hangover had gewoon 4 geniale gasten, Due Date maar 1. Dat maakt The Hangover gelukkig niet 4x beter dan Due Date, maar doet me wel beseffen dat deze film helemaal niet zo geweldig is.

Nee, er blijft helaas een redelijk matige film over die niet helemaal uit de verf komt. Sure, ik heb een paar keer gelachen om de droge opmerkingen van Ethan, maar daar is het wel bij gebleven.
    Enig puntje wat ik nog wil melden is de hele goede muziek die er nog inzit, zoals Old Man van Neil Young, en het concertje van Floyd ;).
    Helaas komt de film zelf niet verder dan een 5je.

Laatst bewerkt: 11 feb 2011
  12. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Dat leest wel lekker zeg:cool:!

13. Deoxis

Deoxis Coloris

Leuk Bevonden:
    0
    SUPAHGREEN

14. Thomazii

Thomazii Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ahhhhh!! Dan ga ik nu kijken!! :D Heb um al paar weken klaarstaan!

Om te reageren op twee pagina's geleden: There Will Be Blood staat bij mij hoog in de top 10, wat een geweldig acteerwerk! Kreeg rillingen van de dialogen en de acteerprestraties. Moet hem zeker snel weer een keer zien.

15. Sliv

Sliv The One and Only

Leuk Bevonden:
    230
    Net The Prestige gezien. Wat een fantastische film

16. Thomazii

Thomazii Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind die film ook echt wonderbaarlijk goed. Zeker een van mijn favorieten!

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    wtf dat komt door mn mobiel vrees ik.
    Excuses!

18. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.347
    [yt]GAg-bBFIhmI[/yt]

19. LifeLongGamer

LifeLongGamer Used Register

Leuk Bevonden:
    2
    Gister The Town gezien, van en met Ben Affleck.

4 vrienden, bankoverval, politie is ze op het spoor, complicaties met vrouwelijke gijzelaar.

Erg goede film, prima acteerwerk maar vooral mooie en rustig geschoten plaatjes van de omgeving. Ik hoop dat Ben zo door gaat, ik vond dat bashen van een paar jaar geleden maar een beetje simpel.

Aanrader, 8/10

20. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    Annie Hall (1977) Top 250 #133
    dit was niet mijn film vriend! 8)
    Romantische Komedie met (en van) Woody Allen, maar je moet denk echt van zijn type grappen houden. Beetje filosofisch en neurotisch.
    6 / 10

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina