1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 17]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Siemenn, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    In die cemetary scene. Je kan het niet op youtube filmpjes zien, maar ik zou bijna zeker weten dat ik daar in de verte iets van een auto zag rijden op blu-ray.
     
  2. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    @NERAZZURRI
    @ Modder-Eter

    Mooie scenes inderdaad. Heb gelijk zin om gelijk de hele dollar-trilogie weer eens te bekijken. Once Upon A Time in The West kan ik zo onderhand dromen :)

    Dit stukje bedoelde ik uit My Name is Nobody. (Let niet op de Duitse vertaling)
    Het hele stukje is super, maar hoogtepunt voor mij blijft t/m 1 minuut 15.

     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Als we dan toch weer de Sergio Leone scenes afgaan (alhoewel My Name Is Nobody niet echt een Leone film is) en omdat ik toch nog steeds niet over de teleurstelling van de blu-ray heen ben:

    [yt]Vj6v1jyqAq8[/yt]

    Natuurlijk niet kijken als je de film nog nooit gezien hebt. Maar ik vind de shots met de brug nog steeds zo geniaal. _O_
     
  4. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Wat een gare film was dat zeg.
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    The Social Network
    In een zekere zin is The Social Network vergelijkbaar met Zodiac. Het is vooral een beschrijvende film, waarin Fincher ons aan de hand meeneemt langs een verhaal. Nu heeft hij het geluk dat zowel Zodiac als Facebook 2 zeer interessante onderwerpen zijn, waardoor ik als kijker zeker geïnteresseerd ben, maar feit blijft dat de film zo diep is als een pierebadje. En dat is toch jammer, want Fincher heb ik in principe hoog zitten. Want wat hij doet, doet hij goed. Zo is ook The Social Network een film die op geen enkel feitelijk foutje is te betrappen, en alle decors, achtergronden en scripts zijn goed, bijna perfectionistisch. De soundtrack is ook goed, en de acteurs goed gecast.
    Vooral Eisenberg als de vreselijke Zuckerberg (al zie ik ook wel dat dit waarschijnlijk iets overdreven om de film wat meer emotionele lading te geven) overtuigt erg. Je weet dat een rol goed gespeeld wordt als je bijna een hekel zou krijgen aan Eisenberg zelf. Garfield is ook echt geweldig, een acteur die we in de gaten moeten gaan houden. Ik kan nu al niet wachten op zijn toekomstige werk. Daarnaast is de opvallende keus voor Timberlake, maar ook hij doet het bovenverwachting goed.
    Minpuntje is uiteindelijk dat de film na de helft inlevert op spektakel, en het nogal oppervlakkig, beetje saai zelfs, wordt. Daarnaast wordt Zuckerberg heel slecht ontwikkeld. Als kijker was ik juist benieuwd wat er in zijn koppie omging zodra de eerste rechtzaken begonnen. Wat dacht hij toen hij Saverin een oor aannaaide? Fincher probeert deze motivatie helemaal niet door te brengen, iets wat deze film juist heel goed had kunnen maken.
    De dialogen zijn wel heel erg sterk, goed geschreven. Op een gegeven moment had ik zelfs dat de hoofdpersonen precies vroegen op het moment dat ik me iets afvroeg.

    Het is dan jammer dat Fincher niet die extra diepte kan brengen die Se7en en Fight Club zeker wel hadden. Hopelijk gaat hij binnenkort weer écht een goed script verfilmen. Want laten we eerlijk zijn, The Social Network is gewoon een goed filmpje, niets meer maar zeker ook niets minder. En misschien komt dat wel meer op het conto van Sorkin terecht dat Fincher!

    6.4/10 (oftewel ontzettend overgewaardeerd)
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2011
  6. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Is het scenario niet gebaseerd op een boek waar Zuckenberg niet mee aan wilden werken?
    Dan lijkt het me logisch dat ze niet wisten wat er in zijn koppie afspeelde. :)
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Dan kun je dat toch wel proberen weer te geven? Voor mij hoeft een film niet 100% waarheid te zijn hoor. Ik was juist benieuwd bij het kijken van deze film hoe het kan dat een studentje van een nerd tot een multimiljardair uitgroeit en hoe hij in dat proces met 'situaties' als de Winklevosses en Saverin omgaat. In deze film heeft Zuckerberg totaal geen ontwikkeling, een soort gesloten boek. Daar had Fincher echt wel meer mee moeten doen, en dan vind ik het onzin dat je daar Zuckerberg zelf voor nodig hebt.
     
  8. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Mwah ik vind ik niet. Nu hebben ze redelijk verteld hoe het nou precies gegaan is en het zal jammer geweest zijn als ze dan maar verzonnen hadden wat Zuckerberg dacht op die momenten.
     
  9. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Hmm The Social Network was voor mij toch wel de film van het jaar.. Grappig om te zien hoe anderen erover denken.
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Lol, hoeveel films zijn er gebaseerd op waarheid waar er ook hoofdpersonen meededen die helemaal geen boek hebben geschreven over zichzelf? Ik kan er zo tientallen verzinnen, en daarbij hoor je niemand 'hoe weet de regisseur dit, er is nooit een boek geschreven hierover!'
    Dit heeft niks met dingen verzinnen te maken. Gewoon een gemiste kans van Fincher dat hij een hele oppervlakkige film maakt.
     
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Oh dat heb ik bij veel films hoor. Alleen nu komt het te sprake.
    Bij mij had het afbreuk aan gedaan als ze gewoon iets verzonnen hadden over Zuckerberg. Misschien ligt het aan mij maar zie ik hem ook graag als als die onleesbare weirdo.
     
  12. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja inderdaad zeg. Het sloeg ook nergens meer op op een gegeven moment. Rende die alien rond met een vuilnisbakdeksel als schild wat continu werd geraakt, gooide hij daarna dat schild weg werd hij wel ineens finaal gemist en kon hij rustig doorrennen. :lol: Beetje jammer.
     
  13. NapoleJon

    NapoleJon Active Member

    Berichten:
    634
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan vindt je de film dus overgewaardeerd omdat het niet levert wat jij had verwacht. Ik vind het niet bepaald een oppervlakkige film namelijk. Zuckerberg wordt voor mij voldoende uitgediept. Je ziet dat het een egocentrische en a-sociaal persoon is die zich laat meeslepen door die kerel van Napster. Ondanks dat voelde ik nog wel met 'm mee.

    Daarnaast is het een vreselijk slecht idee om zomaar wat dingen toe te gaan voegen die volledig uit de duim zijn gezogen. Dat is nu waarschijnlijk ook wel gedaan, maar dan gaat het niet om de beweegredenen van de hoofdpersoon. Ik zou die film niet eens hoeven zien als het zo sloppy met het gegeven materiaal om zou gaan.

    Voor mij nog steeds de film van het jaar (die ik gezien heb dan). Ben nog steeds blij dat ik 'm in de bios ben gaan kijken. Veel meer dan bijvoorbeeld Avatar had ik het gevoel dat de bios echt bijdroeg aan de beleving.
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2011
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Ik had geen enkele verwachting, maar zo'n top film was het gewoon niet. Cinematografisch klopte het helemaal, schitterende muziek en ijzersterke dialogen, en elke shot was weloverdacht. Alleen er had meer uit kunnen worden gehaald. 2e helft van de film stond puur in het teken van die rechtzaken, niet echt waar ik hele tijd naar wil kijken.

    En ik zeg toch nergens dat ze wat uit hun duim moeten zuigen? Beetje raar dat jij dat nu uit je duim zuigt 8).
    Bij Into The Wild kom je toch ook achter de motivaties van McCandless? Die heeft ook geen boek erover geschreven, en daar valt ook niemand over. Jij trekt het nu echt helemaal uit zn verband.
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2011
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Wall Street: Money never sleeps


    Eerste half uur was echt geweldig. Helaas word het daarna iets teveel Hollywood en word het gewoon minder. Vond ik echt jammer eigenlijk.
    Niet dat het slecht was, het is nog steeds een prima film zeker in de tijdgeest van nu.

    7,6/10
     
  16. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    The Social Network
    Dat had ik ook, vol verwachting die film gekeken, omdat het me heel interessant leek om te zien hoe het grootste sociale netwerk ooit tot stand is gekomen. Maar het kon gewoon niet aan mijn (misschien te hoge) verwachtingen voldoen. Vooral het einde was heel 'vaag', met die rechtszaken. Je kreeg niet echt een duidelijk beeld van waaraan Mark Zuckerberg schuldig is. (of hij echt zijn vrienden genaaid heeft)
    Alsnog een 6,8 hoor, maar als je mensen moet geloven (en imdb) is het hoger dan een 8. (en het absolute dieptepunt: Justin Timberlake, zo slecht speelde hij nou ook weer niet, maar hij is gewoon geen acteur en hoort eigenlijk niet in zo'n film thuis)

    Gister ook nog How to train your dragon gekeken.
    Ik vond de film zeer vermakelijk en die Night Fury was zo'n schatje met zijn ogen ;)
    Het verhaal was ook vlot, vernieuwend, soms grappig. Wie had gedacht dat een film over vikingen en draken zo leuk zou zijn. :)
    7/10
     
  17. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Wat? Once Upon A Time In America? 8)
     
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Ja, ongelooflijke kutfilm. Twilight is veel beter! 8)

    Ik hoop eigenlijk dat we ooit de oorspronkelijke versie van 6 uur mogen meemaken.
     
  19. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Jep.
     
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Heb je soms de Amerikaanse edit gekeken? Dan is het inderdaad een gare film. :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina