1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 17]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Siemenn, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Nee, ik heb die 'volledige' versie gekeken. Veel is perfect aan die film, maar ik heb het idee dat Leone te veel in die film heeft willen verwerken, waardoor het verhaal voor mij flink de plank missloeg. Misschien ook omdat er te lang aan is gewerkt, ik geloof dat de opnamen hebben plaatsgehad over een tijdsspanne van twintig jaar?

    Ik bedoel met gaar dan met name die
    conspiracy van zijn ouwe gabber die nog blijkt te leven en met een valse identiteit de bigshot politician is geworden, en hoe dat vrouwtje dan op diens dick is.
    Losse eindjes moet je aan elkaar knopen, niet lijmen... en dat gevoel had ik echt. Ik herinner me het niet heel goed hoe het ging, maar het had ten minste de lucht van een deus ex machina... Onbevredigend, ondanks zo veel dat perfect is gedaan...
     
  2. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Is dat niet een erg minuscuul iets om een film als 'gaar' te bestempelen?
     
  3. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Net toch maar The A-Team gekeken en ik vond hem eigenlijk best aardig nog. Ok, dat gedeelte met het vrachtschip ging op een gegeven moment helemaal nergens meer over, maar de humor en (over de top) actie waren een stuk beter dan ik had verwacht. Ik heb hem alleen wel meer gekeken als een actiefilm zonder connectie met de serie, daardoor heb ik me ook niet heel erg geërgerd aan die wannabe's.
     
  4. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Dat was inderdaad te lame, maar de rest vond ik erg leuk om naar te kijken.
     
  5. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik heb voor geen één seconde een rechtzaak in de film gezien. Niet metaforisch maar ook, echt, letterlijk.
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2011
  6. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Nah, is niet iets kleins nee.
     
  7. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Dan moet je je is in gaan lezen op die hele 'conspiracy', dan wordt er veel duidelijk.
     
  8. NapoleJon

    NapoleJon Active Member

    Berichten:
    634
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor dat uit de duim zuigen ging ik even verder op iemand anders z'n comment, dus sorry daarvoor. Jij zegt dat het niet 100% waar hoeft te zijn en dat is zeker waar, alleen vind ik dat niet echt op gaan voor Zuckerberg in deze film. Het hele idee achter die kerel is dat ie extreem gesloten is en een enorme facade van arrogantie en egoisme voor zich heeft. Ik zie niet zo goed waar Fincher nog dieper op in had kunnen gaan. Hoe ie is afgebeeld is gewoon hoe die gast blijkbaar is. Het is jammer dat jij de film daardoor wat minder kon waarderen, maar ieder z'n mening natuurlijk.

    Die vergelijking met Into the Wild gaat niet echt op, omdat daar dus wel eerst een boek over is geschreven. Die is ook gebaseerd op het dagboek van McCandless waarin ie heel goed liet blijken wat ie van bepaalde dingen dacht. Daarnaast heeft zijn zus, die de enige vertrouwenspersoon van Chris was, meegeholpen aan dat boek. Daar is ontzettend veel research in gegaan, dus de motivaties en gevoelens van Chris zijn wel degelijk feit.
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    De gesprekken tussen de advocaten dan..
    Jij kan ook wel echt goed mierenneuken he?
     
  10. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Rechtzaak ik pas een Rechtzaak als er een Rechter aan te pas komt. :+
    Dat is pas mierenneuken. :9
     
  11. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Dat waren dispositieverklaringen in een doorsnee kantoorruimte, heel wat anders dan de gebeurtenissen in een rechtzaak/zaal. Jij beschrijft het alsof het de climax van A Few Good Men is, terwijl de film gerust blijft doorgaan op het tempo dat die daarvoorheen volhieldt, namelijk schakelen tussen het heden en verleden.

    De Winklevi die besluiten om om toch uiteindelijk een zaak aan te spannen tegen Zuckerberg, Saverin's uitdrijving uit het bedrijf, Parker die de twee steeds verder uit elkaar dwingt, Saverin die zijn vriendin kwijtraakt.


    Allemaal cruciale gebeurtenissen die in de tweede helft gebeuren buiten het heden / dispositiekamers.
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Get Him To The Greek
    Typisch weer een film die is komen meezeilen met die golf van flauwe Amerikaanse humor met een scherp randje. Helaas is de film niet memorabel genoeg om uit te steken boven het grote aantal films die uit deze film is voortgekomen.
    De film begint wel onwijs goed, een superdroge clip uit Afrika (no pun intented), en dit niveau wordt vastgehouden tot over de helft van de film. Helaas wordt het laatste stuk veel te sentimenteel en valt er weinig meer te lachen. De relatieproblemen worden iets te serieus genomen, en uiteindelijk ben je uit de flow van het lachen. Wat erin resulteert dat we een komedie hebben die een uurtje duurt.
    In dit uurtje zien we wel echt 2 sterke karakters. Zowel Aaron als Aldous zijn beide onwijs goed geschreven, heerlijk overtuigend. Vooral Russell als snuivende rockstar Snow was heerlijk overtuigend en grappig in vele manieren. Jonah gaat wat meer de droge kant op, maar zo vullen ze elkaar onwijs grappig aan. Hoogtepuntje is dan ook de scene in Vegas (wat tevens de ommekeer was van de film). Muziek was nog bovenverwachting goed, en de poppy rocksongs kwamen nog erg goed uit de verf. Al waren de hitjes van Jacky nog veel grappiger haha. Uiteindelijk kun je wel stellen dat de hele film nergens over gaat (dat hele gebeuren in The Greek is daarbij ook gewoon een superdikke anticlimax), behalve sex drugs en rock en roll. Redelijk geslaagd daarin!
     
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ben het eindelijk met je eens Tyrant! Lol.
    Heb het eerste uur gekeken en toen werd het gewoon minder. Na een zeker leuk begin.
    Was van plan om hem verder te kijken maar dat hoeft dus niet meer. ;)
     
  14. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Dat is toch vaak wel het probleem van de hedendaagse komedies , richting het einde kakt het enorm in en wordt het veel te sentimenteel. Doodzonde.
     
  15. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Het was vrij duidelijk. Maar als het nog duidelijker kan worden, verlicht me (linkje is prima).
     
  16. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    De gebeurtenissen in de film zijn vanaf een bepaald punt onderdeel zijn van een opium droom van Noodles. Het was zijn schuld dat alles fout was gegaan en dus vanaf dat punt is het niet meer het echte verhaal maar meer wat hij droomt.

    Ik kan het nu niet zo precies uitleggen maar je kan het wel vinden op IMDB of ergens denk ik.
     
  17. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    O, te lang geleden om het daarmee weer helemaal helder te krijgen. Misschien nog eens bekijken of een keer opzoeken... Zou wel e.e.a. goed kunnen maken inderdaad.
     
  18. Revenge

    Revenge Active Member

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Sommige stukjes waren wel grapig maar idd de meeste dingen werden te serieus genomen waardoor het nogal saai werd.
     
  19. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Jeff Bridges: The Dude Abides

    [yt]kENCU5cLBJU[/yt]
     
  20. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.037
    Leuk Bevonden:
    5.856
    [​IMG]

    The Italian Job (1969)
    Hehe, kwam hem tegen en leek me wel lachen omdat ik de Italian Job uit 2003 awesome vind. Viel toch wat tegen, jonge Michael Caine speelt wel tof + Benny Hill zat erin die weer geniaal was. Op een of andere manier vond ik het stuk met de drie mini's in deze film wel toffer dan die uit 2003. Maar goed, eigenlijk niet te vergelijken buiten de naam en het idee. Einde was geniaal! 6,5
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina