1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 18]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Nerrion, 14 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Zo werkt het niet :+
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983

    Verhaal was mwoah, acteerwerk tenenkrommend, muziek vet en sfeer erg gaaf. Over smaak valt niet te twisten, maar een 9?!
     
  3. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Tron Legacy ook gezien. Vond het begin veelbelovend, maar tegen het einde kakte het helemaal in. Heel zonde dat Jeff Bridges niet het goede materiaal heeft gekregen. Het tempo van de film lag ook de hele tijd anders en de dialogen waren erg zwak. Mooie beelden en goed geluid maar helaas hebben ze van de potentie die dit had niks terecht laten komen.

    7/10
     
  4. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Ben ik het helemaal niet mee eens. Verhaal is prima, hoe had jij het anders voorgesteld als je weet hoe het verhaal uit de eerste TRON eindigt? Acteerwerk tenenkrommend? Wederom, wat had je dan verwacht? Acteerwerk a la The Kings Speech in een actie film? Niks mis met het acteerwerk, irriteerde me nergens aan, misschien de overdreven gespeelde gast in de penthouse, maar dat pastte juist perfect bij zijn rol.

    Een 9 omdat hij aan al mijn verwachtingen voldeed. De muziek perfect bij de actie past en echt gewoon vet was. En ze de film niet totaal verkracht hebben als je naar de eerste TRON kijkt. Vindt het onzin dat je actie films geen hoog cijfer mag geven en alleen "serieuze films a la The Kings Speech".
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Lol, gelijk de tegenaanval :p
    Ben nu wel erg benieuwd naar de film.
     
  6. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Geoul sokeuro

    Oftewel, de originele versie van Mirrors. Ik had er om eerlijk te zijn toch meer van verwacht, de sterfscenes waren niet al te denderend en ik vond het jammer dat het zich ook erg veel buiten de spiegels afspeelde waardoor het een hoog Ringu gehalte kreeg met dat meissie. Desalniettemin was het verhaal tof met een hoog thriller gehalte en iets minder horror en de uitwerking was ook goed te doen, één van de weinige keren dat ik de remake gelijkwaardig vond, zo niet net iets beter.

    7/10

    Daarna maar gelijk City of Ember opgezet (verveelde me) en dit was weer iets totaal anders. Vooral de opbouw richting het einde zat goed in elkaar, weinig voorspelbare factoren en langzaamaan kreeg je steeds meer te zien van de wereld en hoe deze in elkaar stak. Ook vond ik de (jonge) cast meer dan degelijk. Uiteindelijk was het niets verassends, het eindigde zoals al deze films eindigen maar de manier waarop en hoe er naartoe werd gewerkt was weer net even anders. Gewoon een leuke film imo die goed weg kijkt :)

    8/10
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik ken het verhaal van Tron niet, maar dat neemt niet weg dat er echt wel wat goeds van te maken is door een filmmaker. Dat zie je ook bij Alice in Wonderland 3D, in principe hetzelfde verhaal als de oude alleen totaal verkracht naar een slecht good-evil-cliche.

    Goed of slecht acteerwerk staat verder natuurlijk helemaal los van het verhaal. Hoe vaak lees je wel niet dat een verder slechte film gered wordt door het goede werk van de acteur/actrice. Dat was in deze film echt totaal niet het geval.

    Ik heb me prima vermaakt met Tron daar niet van, maar een 9 suggereert dat er weinig films beter zijn. Uiteraard jouw mening maar eentje die ik op zijn minst opmerkelijk vind :)

    Gisteren gezien

    Pulling John

    Een onverwachts goede docu over John Brzenk die al 20 jaar (!!) een ongeslagen armworstelaar is, een feat waar geen enkele andere sportman zich op kan beroepen. Wat het nog meer bizar maakt is dat hij geeneens in de zwaarste gewichtsklasse hoort, maar wel van alle klasses wint.

    Toch is dit niet waar de docu om draait. Het gaat vooral om de emoties er achter: wat doe je als je 20 jaar aan de top staat? 20 jaar geen uitdaging meer hebt, maar aan de andere kant weet dat er over een tijdje wel een dag komt dat je gaat verliezen en 2e wordt. Stop je er voortijdig mee? Laat je jezelf afzakken?

    Ik vond de volledige 72 minuten iig erg gaaf om te zien en ga eens op zoek of ze hier in de buurt ook wedstrijden hebben :)

    [​IMG]

    7,5
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Daar zit dan ook wel een verhaal achter, aangezien ze a la Sergio Leone in veel gevallen de muziek tijdens het opnemen van de scenes afspeelden. Dat is toch een geweldige opzet tot een strak eindproduct.
     
  9. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Tangled

    [​IMG]

    Typische Disney film, maar dat is niet erg.
    Begin tot einde erg goed mee vermaakt, en uiteraard weer de animal sidekicks, geweldig.

    8 / 10
     
  10. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik zag gisteravond in de shop een hele vieze film, iedereen binnen keek vaak weg omdat het te vies was:+
    Hij was op een filmzender dus spoilers zijn denk ik niet nodig maar ik wil weten hoe hij heet.

    Het ging over een vrouw die werd verkracht door 5 mannen waaronder een sheriff, en dat die vrouw dan ontsnapt en in een rivier springt, die mannen denken dat ze dood is maar ze komt terug en martelt ze één voor één naar de dood, echt op te smerige wijzen..
     
  11. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Dat moet wel "I Spit on Your Grave" zijn. Heb hem wel op mijn laptop staan, moet hem alleen nog zien :+
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Klinkt als de trailer idd van "I Spit on Your Grave" die ik hier laatst voorbij zag komen. :)
     
  13. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    Ja dat is hem.. een afrader voor mensen met een zwakke maag:+
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Dat is toch oa. met die kraaien? 8)
     
  15. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.488
    Leuk Bevonden:
    5.091
    Is dat niet The Crow ofzo 8)
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Nee, ik heb het over die film, als het goed is, maar ik wil niks spoilen. :+
     
  17. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    In Bruges (2008 ) Top 250 #201
    Leuke film, volgens imdb is het een drama/thriller/misdaad .. vond het eigenlijk eerder een komedie :9 Wat een awesome grappen zaten in deze film :D Verbaas me echter wel hoe deze film zo'n hoog cijfers heeft op imdb 8,1 @ 110k votes. Al had de film wel veel goeds, Colin Farrell speelt erg goed, erg mooie sfeerbeelden van Brugge, je zou er zo een weekend heen willen na deze film. en de muziek was echt goed. M'n cijfer krijgt echter aftrek voor het verhaal want dat vond ik nou niet echt bijzonder interessant.
    7,3 / 10

    The Tourist (2010)
    had hem vorige keer uitgezet na 40min, nu weer begonnen ergens op 25min. In Venetië kwam de film beetje los, maar die hele romance tussen Depp & Jolie vond ik nou niet echt overtuigend en dat is toch waar de film om draait. Had vorige keer al wat reacties gelezen over de film en dat er een verrassend einde in zou zitten maar toen ik er tijdens de film over nadacht was het wel heel erg voorspelbaar. Beelden van Venetië waren erg mooi; in de avond met die boten door Venetië :thumbs:
    6,5 / 10 omdat het toch nog wel te kijken was .. beetje vrouwenfilm misschien wel.
     
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Eindelijk The Pacific helemaal gekeken.

    Was gestopt bij aflevering 8 een tijd geleden en ben weer helemaal overnieuw begonnen.
    Maar had hetzelfde gevoel wat ik had toen ik stopte bij aflevering 8. Net niet of het is geen BoB. Je kan The Pacific niet kijken zonder die vergelijking te maken helaas, en BoB maakt meer los bij me. Ik denk dat de voornaamste reden is de rustige stukken op het thuisfront of in Australie en het mindere focussen op de broederschap van de soldaten.
    Reden denk ik btw ook dat ze het The Pacific hebben genoemd en niet Brand of Brothers: The Pacific. Had graag gezien dat ze meer op de broederschap hadden gericht want dat maakte BoB tot wat het is geworden en dat miste ik hier gewoon en kreeg moeilijk een band met de personages. Bij Sledge had ik nog de meeste band waar toch Leckie en zijn kameraden toch in een keer weg zijn uit de serie. Dat werd wel iets goed gemaakt in de laatste aflevering ( die btw erg goed was en ik een van de betere rustige afleveringen vond en me met een brok in de keel achterliet) maar toch nog te weinig.

    Ik overal wel genoten natuurlijk want de standaard is heel hoog. Blu Ray versie zag er ook prima uit btw

    Als ik een cijfer moet geven komt het op een 8.5 uit waar BoB imo een dikke 10 is.
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2011
  19. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Volgens mij (en iig bij mij), speelt ook het feit dat deze veldslagen voor ons minder bekend en dichtbij zijn, een rol bij het meeleven.
     
  20. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Black Swan
    Mijn god . . . wat een film. Meteen vanaf de meesterlijke intro, ik weet dat dit persoonlijk is, maar ik zal uitleggen waarom. De simplische aanpak van de belichting, de subtiele meegaande camerawerk en het acteerwerk van Natalie zorgt er gelijk voor dat ik weet dat het een topfilm is. De kijker wordt meegenomen in het wondere wereld van Ballet, waar de vuistregel ook is: Eat . . .or be eaten. De pressure, psychische en ook vooral de competitiedrang voel je, en hoe !

    Natalie begint timide en speelt dit uistekend. Uiteindelijk kom je meer over haar te weten en wordt de sfeer zo grimmig en onheilspellend dat ik bepaalde scenes
    Zoals haar gebroken teen, of dat ze aan haar nagels zit
    gewoon niet kon aanzien. Begrijp me niet verkeerd, ik ben een grote jongen en ik kan met gemak naar Dirty Sanchez, Jackass en shockcinema films kijken en het doet me niks. Maar dit ! juist vanwege het sfeer wat Darren Aronofsky heeft weten neer te zetten, kon ik gewoon niet kijken.

    Tevens moet ik zeggen dat Mila Kunis (verdomd lekker wijf) haar rol goed oppakt. Ik hou helemaal niet van Ballet, maar als filmliefhebber kan je niet om Black Swan heen. Het heeft alles, je gaat je ook afvragen wat er in het hoofd omgaat van Natalie. De streef naar perfectie, gezamenlijk met dr moeder wordt zo goed neergezet, dat het psychische best wel focked op is.

    In ieder geval een aanrader van jewelste, mijn vriendin was ook blij dat ik met dr meekeek (ooit in een vaag verleden heeft zij ook ballet gedaan) en haar oscar (Natalie) is meer dan verdiend !

    8/10
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina