1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 18]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Nerrion, 14 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Tron Legacy

Visueel zwaar mooi, en dat was het wel. Geluid was wel aardig maar ook niet echt speciaal, snap niet echt de hype eromheen dat de soundtrack zo awesome zou zijn. Voor de rest vond ik het eigenlijk geen zak aan, misschien omdat ik dat oudere deel zover ik weet nooit heb gezien. Grootste pluspunt was overigens Clu, echt zwaar mooi hoe Jeff Bridges er zo uit is gemaakt, technologie gaat echt hard! :eek:

5

2. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb net In Bruges gezien. Ik vond het maar een saaie film eigenlijk. Ik snap ook niet echt waarom ie in de Top 250 staat. Er zitten wel mooie elementen in, maar over het algemeen gebeurt er gewoon niet echt iets. Redelijk saai dus. En wat heeft de hoofdpersoon tegen Brugge? 8) Ik vond het best wel mooi toen ik er was. :p

3. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    De humor in In Bruges is echt awesome! _O_

4. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Dogtooth (Giorgos Lanthimos, 2009)

Tsja, wat zal ik hier eens over zeggen?

Dogtooth gaat over een familie met drie tienerkinderen die door de ouders volledig geïsoleerd worden van de buitenwereld. De ouders trainen hun kinderen en willen absoluut geen 'vervuiling' van buitenaf. De enige waar ze weleens mee in contact komen is Christina, die haar lichaam verkoopt aan de zoon, om zo zijn sekslusten te botvieren. Natuurlijk wordt ook dit gecontroleerd door vaderlief, die Christina steeds geblinddoekt af en aan voert voor dit proces.

Het is een bizarre film, en dat is een understatement. Zéér rauw en kil en kaal. Vies, onconventioneel. Niet zo ziekelijk vulgair als Antichrist, maar op psychologisch vlak kan je hem wat mij betreft zo in het horrorgenre plaatsen.

Ik heb er ook geen oordeel over, maar wat ik wel weet is dat ik hem nooit meer hoef te zien. Dat is eigenlijk de enige conclusie die ik getrokken heb na het zien van Dogtooth.

5. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ja dat met die lilliputter was wel grappig. :9 Maar voor de rest zat er niet echt veel humor in hoor. Kan niet zeggen dat ik heb gelachen ofzo tijdens de film.

6. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Haha, zie, ik ben echt op dat gebied emotioneel dood of zo, inmiddels. Het was wel naar en zo, maar ergens vond ik hem dus ook uiteindelijk heel mooi.

7. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    Mononoke-Hime (1997) (Princess Mononoke) Top 250 #112
    Denk tot nu toe de leukste anime die ik heb gezien uit de imdb top250, wat minder van die bizarre monsters .. met wat pratende wolven en zwijnen kan ik wel leven :9 Vond hem oke, hij duurde me alleen wel te lang, 135min 8)
    7.4 / 10

Double Indemnity (1944) Top 250 #53
    Dit was wel weer een pareltje :) Je zit vanaf het begin goed in het verhaal, wordt lekker verteld en blijft de hele film interessant/spannend :thumbs:
    8.3 / 10

8. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

Ik vond hem echt nice gedaan, ook de back story van de hoofdrolspeler vond ik echt triest...in de zin van echt zielig voor hem.Maar ook..
    die scenes met die drugs factory en die kids, dat vond ik echt heavy shit...en ik geloof echt wel dat dit gebeurd.
    . Maar ik snap wel wat je bedoelt, maar Leon is ook fantastisch, dus een Aziatische versie ervan is niet erg, maar nogmaals..ik snap waarom je dat zegt. Maar ik heb wel echt genoten van de film. Ook de vecht/schiet scenes...daaaaamn son.

9. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Mooi vond ik 'm niet. Het is wel interessant om te zien. Maar het interessante vond ik vooral tot waar de absurde fantasie van de regisseur ons ging brengen, i.p.v. hoe dit zich psychologisch spiegelt aan de werkelijkheid.

En verder...tsja.

10. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Mubangbi-dosi (2008)

The Regional Crime Squad consists of the finest elites of Korea’s police force, and veteran detective CHO Dae-young outshines them all as the officer with the most arrests on his record. Dae-young receives orders from his superiors to oversee the case over a pickpocket ring affiliated with the Yakuza. PAIK Jang-mi, arrestingly beautiful and ingenious with her hands, attempts to bring in KANG Man-ok, a legendary pickpocket, into her international ring in hopes of expanding it. Dae-young and Jang-mi first meet when he rescues her from danger. Little do they know what lies ahead.

Nice film, een concept wat je niet heel vaak ziet (zakkenrollen), en een paar leuke twists. En de vrouwelijke badguy gespeeld door Ye-jin Son is ook niet mis...poeh!!!! haha.

Laatst bewerkt: 25 mrt 2011
  11. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Gaat nooit gebeuren. Zelfde als dat er vééééél meer en véééééél betere muziek bestaat dan dat er op 3FM/538 wordt gedraaid, die de massa nooit zal ontdekken. Die zijn blij met hun Bruno Mars, Kane en Caro Emerald.

Kijk zelf trouwens graag een 'arthouse'-film, maar een (goede) hollywood-blockbuster kan mij bij voorbaat al meer bekoren dan een 50 jaar oude film. Casablanca kom ik niet doorheen, ook als filmliefhebber niet.. Leuk als tijdsdocument, maar kan er niks mee.

12. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Nooit 'doorheen'? Heb je 'm weleens afgekeken?

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    beetje snobistische film-liefhebber opmerking imo. Helemaal gezien de films die hier langs komen. We zitten hier op een xboxforum met een relatief lage gemiddelde leeftijd en ik zie hier echt regelmatig pareltjes voorbij komen tussen de Hollywood blockbusters. Vette koreaanse actiefilms, mooie scandinavische drama's, obscure shockmovies, vette animatiefilms, discussies over de top 250 lijst en daarnaast idd ook de 'Iron man 3, Transformers 7 en The Weddingplanrunner'.

Ik vind het niveau van dit subforum echt super en er zitten voor mijn gevoel erg veel filmliefhebbers. :)

Iemand Submarino al gezien trouwens? (ook niet standaard trouwens ;))

14. Sasuke26

Sasuke26 Active Member

Leuk Bevonden:
    276
    Gisteren naar Sucker Punch geweest. Ik vind het een erg vette film. Soundtrack is goed, de meiden.. tja..babydoll....Ben het totaal niet met de review van sucker punch eens die door IGN geschreven is, maar over smaak valt niet te twisten he.

Als je van het 300 stijltje houd zit je zoiezo goed.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    maar is de film zelf ook goed?

16. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    F*ck babydoll . . . Sweet Pea (Abbie Cornish) all the way baby ! :cool:

17. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren eindelijk Slumdog Millionaire gezien.
    Het eerste halfuur moest ik er een beetje inkomen, maar daarna ging het verhaal wat beter lopen. Die kleine ventjes waren echt gewoon te schattig :)
    Ik denk dat deze film zijn Oscars wel verdiend heeft (het zijn er ook maar 8 ;)) en die Bollywood muziek is natuurlijk gewoon geniaal.
    8,5/10

18. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Is het een film die met een Scott Pilgrim en Kick-Ass te vergelijken is?

19. Darkzell

Darkzell XBW Member

Leuk Bevonden:
    0
    Submarino is ook wel een aanrader vind ik zolang je maar met de juiste verwachting eraan begint, want het is wel een vrij langzame drama film. Verder hangt er een vrij deprimerende trieste sfeer in de film, maar wordt er wel echt subliem geacteerd en had ik dan ook weinig moeite om me er helemaal in op te laten gaan.

20. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Wat een trieste hipster-reactie. Jij luistert zeker ook alleen maar naar artiesten voordat ze ontdekt worden door de massa? Hollywood films zijn vaak ook gewoon goede films hoor.

Laatst bewerkt: 25 mrt 2011
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina