1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 18]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Nerrion, 14 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeruzame

Jeruzame www.JeroenWesten.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Op welke site(s) registreren jullie de films die jullie hebben gezien? Ik ben op zoek naar een (online) tooltje waarmee ik dat kan bijhouden en apart ook kan aangeven of ik die op dvd heb...

2. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Meesten hier via whatiwatch.net. Dat voldoet aan allebei je eisen. :)

3. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Mr. Nobody (Jaco Van Dormael, 2009)

Een man, dik in de honderd, is ergens in de toekomst de laatste sterfelijke mens. Hij lijkt in de war, en zijn leven zich niet of slechts deels te kunnen herinneren, en wordt door middel van hypnose terug gebracht naar z'n herinneringen. Die blijken niet alledaags.

Interessant, zeer zeker, maar ben er verder nog niet helemaal uit. Het voelt allemaal als los zand, en alsof er niet echt een idee achter zit, behalve het rondklooien met wat boeiende gegevens en levensvragen. Een beetje hetzelfde gevoel als ik had met The Fountain, alleen dan tig keer minder irritant. Ik ga er nog even over peinzen, maar fantastisch vond ik 'm niet, en vervelend helemaal niet, dus voorlopig zou ik het op een redelijke voldoende gooien.

4. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    3 films gezien vandaag:

Black Swan (2010) Top 250 #67
    Bijzondere film, eigenlijk vond ik het verhaal zelf niet zo indrukwekkend, gebeurde eigenlijk niet heel veel, grootste deel van de film werd toch wel gevuld met repetities van ballet. Had niet verwacht dat er zoveel van dat mysterieuze in zat, niet echt mijn ding. Verder wel sterke scenes en supermooie muziek
    8 / 10

Singin' in the Rain (1952) Top 250 #78
    Alles aan deze film is vrolijk :D Dat musical-achtige trekt me niet zo heel erg, dat ze zomaar uit het niets steeds gaan zingen, al zaten er wel een paar leuke liedjes tussen. Leuk verhaal ook verder :)
    7.5 / 10

The Exorcist (1973 ) Top 250 #202
    Had hem nog niet gezien, maar wel de parodie ervan bij Scary Movie, dus het verhaal was al aardig bekend waardoor ik de film eigenlijk ook minder interessant vond.
    7+ / 10

5. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik heb deze film vorig jaar gezien en ben het met je eens. Alleen kon The Fountain mij juist wel boeien, en deze film veel minder. In The Fountain vind ik alles heel mooi verpakt, zowel visueel als qua muziek. In Mr. Nobody vind ik dat veel minder.

Daarnaast was het té veel. De verschillende verhalen vond ik ook niet allemaal even interessant. Het mooiste vond ik wel de geschiedenis met het rode meisje.

6. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520

Wou em paar maanden terug ook zien, maar enige versies die ik kon vinden speelt mn xbox niet af 8) Was erg benieuwd ernaar.

7. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    Suckerpunch

300 meets The Matrix meets spacy fantasyshit met een geweldige soundtrack. Niet proberen te begrijpen, gewoon achterover gaan zitten en van al het moois genieten (en dan bedoel ik niet alleen de actie :D)

8,5/10

8. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548

Vandaag de film opgepikt voor slechts €3,00
    Leuk om deze classic eens te zien.

Morgen bij de MM eens zien of de andere 3 delen er ook liggen.
    (Weet dat ze slecht zijn, maar toch...)

9. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Die [SPOILER1]ontmaagings-[/SPOILER1] scène vond ik pas tering ondraaglijk om aan te zien. Vond de film niet zo super toen eerlijk gezegd, maar is lang geleden dat ik die heb gezien.

10. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ja, dat ook, eigenlijk gewoon het hele einde van de film.

11. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Le scaphandre et le papillon

Prachtige franse film van een amerikaanse regisseur. Het waargebeurde verhaal gaat over Jean-Dominique Bauby. De voormalig hoofdredacteur van het blad Elle die in 1995 een beroerte had en hierdoor in coma raakte. Hij werd wakker opgesloten in zijn lichaam met alleen de mogelijkheid om zijn linkeroog te bewegen.

Ik vond het een erg krachtige film met prachtige beelden. Erg goed verteld veelal vanuit het directe perspectief gezien van de hoofdpersoon. Dit gecombineerd met mooie muziek maakte dat ik het een erg bijzondere film vond.

Hij heeft ook meerdere awards gewonnen trouwens, een Golden Globe en nog 4 nominaties voor de Oscars. Echt een aanrader dus!

9/10

Laatst bewerkt: 28 mrt 2011
  12. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Planet Of The Apes (Franklin J. Schaffner, 1968)

De mens stuurt een vierkoppige delegatie er op uit om ander leven op een andere planeet te vinden. Na een ruimtereis van 320 lichtjaar komt de bemanning aan op een planeet, en komen ze al snel tot de ontdekking dat er leven is, maar dat apen deze wereld beheersen en de mens er verhoudingsgewijs niets meer is dan de aap op de aarde.

Ik wilde deze al heel erg lang zien en het is er nu eindelijk eens van gekomen, en hij kon me ontzettend bekoren. Heb genoten. Hoewel het soms erg frustrerend is dat Taylor zijn standpunt niet wat logischer verklaart doet dat weinig af aan het verhaal. En dat einde is een heerlijke smek in je gezicht, en ik moet bekennen (hoewel hij vrij obvious was, achteraf) dat ik hem TOTAAL niet aan zag komen.

Geweldige film.

Edit: Ik vergeet nog wat.

Godskolere...

13. Jeruzame

Jeruzame www.JeroenWesten.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Nice, thanks! :D

14. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Wie kan mij adviseren? Ik heb zin om een western te kijken, met welke kan/moet ik beginnen? :+

15. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    The Outlaw Josey Wales.

16. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Nee joh.

- A Fistfull of Dollars
    - For A Few Dollars More
    - The Good The Bad And The Ugly
    - Unforgiven
    - Pale Rider
    - The Wild Bunch

17. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Thanks! Daar kan ik wel even mee vooruit :D

18. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    :)

19. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
    Once Upon A Time In The West moet je sowieso als laatste kijken, want als je die eerst kijkt zijn de andere westerns alleen maar minder. :+

20. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik ben trouwens nu Once Upon A Time In America aan het kijken. Heb het eerste uur nu gezien en het is een erg sfeervolle film tot nu toe! Ik wist trouwens helemaal niet dat Sergio Leone de regisseur was. :eek:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina