1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 19]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Hybrid, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Zelfde hier
     
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb hem gedownload, kan me niet herinneren dat het de extended was maar had ook dat 2e einde
     
  3. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Same :)

    Net Saw 7 gezien, en ik vind 'm bij lange na niet zo slecht als ik van iedereen hoor :eek: Lekker vermakelijke horrorfilm, en ik had hier voor het eerst in de serie gewoon dat ik eens meeleefde met de personages...

    7,5/10
     
  4. Julien

    Julien Ridder

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zojuist weer even een trailer en wat scenes gezien van de film om mijn geheugen op te frissen. Niet dat ik nu opeens wel met een gefundeerde argumentatie ga komen, maarrrr: ik geloof dat ik me destijds behoorlijk heb geërgerd aan de manier waarop de vriendschap van de meisjes in beeld wordt gebracht. Alles is mooi, zij zijn constant blij (stom gegiechel de hele tijd). Plus het meisje met het bruine haar acteert superslecht. Kate trouwens wel goed hoor ;). Anyways, het kon me totaal niet bekoren.

    Exit through the giftshop

    Docu over het ontstaan van het succes van 'streetartist' Thierry (a.k.a. MBW a.k.a. Mr. Brainwash). Geniale structuur, leuke streetart kunnen zien, gelachen, kortom genoeg om een filmavond als deze tot een succes uit te roepen. Vraag me bij deze docu wel af (zoals velen) wat er nou wel en niet echt is.
    Al met al een erg leuke documentaire. Zou bij de kunstacademie ook wel goed tot zijn recht komen, denk ik. ;)
     
  5. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Maart lijstje:

    Films
    128. [​IMG] Blade II (Guillermo del Toro, 2002) [​IMG] :: 7.7
    129. [​IMG] The Iron Giant (Brad Bird, 1999) [​IMG] :: 7.5
    130. [​IMG] Titanic (James Cameron, 1997) [​IMG] :: 7.8
    131. [​IMG] Tangled (Nathan Greno, Byron Howard, 2010) :: 5.0
    132. [​IMG] American Beauty (Sam Mendes, 1999) [​IMG] :: 8.8
    133. [​IMG] Jackass: The Movie (Jeff Tremaine, 2002) [​IMG] :: 6.0
    134. [​IMG] Road House (Rowdy Herrington, 1989) :: 5.0
    135. [​IMG] Knucklehead (Michael W. Watkins, 2010) :: 2.0
    136. [​IMG] Finding Nemo (Andrew Stanton, Lee Unkrich, 2003 [​IMG] :: 8.0
    137. [​IMG] Babel (Alejandro González Iñárritu, 2006) [​IMG] :: 8.9
    138. [​IMG] 2012 (Roland Emmerich, 2009) [​IMG] :: 7.4
    139. [​IMG] Oceansize - Feed to Feed (Andrew Percival, 2009) [​IMG] :: 10.0 [​IMG]
    140. [​IMG] Seven Pounds (Gabriele Muccino, 2008 [​IMG] :: 7.3
    141. [​IMG] Oceansize - Feed to Feed (Andrew Percival, 2009) [​IMG] :: 10.0 [​IMG]
    142. [​IMG] Oceansize - Feed to Feed (Andrew Percival, 2009) [​IMG] :: 10.0 [​IMG]
    143. [​IMG] The Goonies (Richard Donner, 1985) :: 3.5
    144. [​IMG] Thelma & Louise (Ridley Scott, 1991) :: 5.0
    145. [​IMG] 13 (Géla Babluani, 2010) :: 6.4
    146. [​IMG] The Social Network (David Fincher, 2010) [​IMG] :: 8.9
    147. [​IMG] 127 Hours (Danny Boyle, 2010) [​IMG] :: 7.8
    148. [​IMG] Black Swan (Darren Aronofsky, 2010) :: 9.0
    149. [​IMG] The Fighter (David O. Russell, 2010) :: 7.7
    150. [​IMG] Gulliver's Travels (Rob Letterman, 2010) :: 7.4
    151. [​IMG] Cirque du Freak: The Vampire's Assistant (Paul Weitz, 2009) :: 4.0
    152. [​IMG] Salt (Phillip Noyce, 2010) [​IMG] :: 7.8
    153. [​IMG] Shoot 'Em Up (Michael Davis, 2007) [​IMG] :: 8.1
    154. [​IMG] Fair Game (Doug Liman, 2010) :: 5.0
    155. [​IMG] ZMD: Zombies of Mass Destruction (Kevin Hamedani, 2009) :: 2.5
    156. [​IMG] TRON: Legacy (Joseph Kosinski, 2010) :: 6.0
    157. [​IMG] Primal (Josh Reed, 2009) :: 4.5
    158. [​IMG] The Secret of NIMH (Don Bluth, 1982) [​IMG] :: 7.6
    159. [​IMG] Dawn of the Dead (Zack Snyder, 2004) [​IMG] :: 8.1
    160. [​IMG] Road to Perdition (Sam Mendes, 2002) [​IMG] :: 8.0
    161. [​IMG] Mission: Impossible III (J.J. Abrams, 2006) [​IMG] :: 9.0
    162. [​IMG] Cloudy with a Chance of Meatballs (Phil Lord, Chris Miller, 2009) [​IMG] :: 7.3
    163. [​IMG] The Crow (Alex Proyas, 1994) :: 7.2
    164. [​IMG] Minority Report (Steven Spielberg, 2002) [​IMG] :: 8.2
    165. [​IMG] The Hills Have Eyes (Alexandre Aja, 2006) [​IMG] :: 8.3
    166. [​IMG] Little Fockers (Paul Weitz, 2010) :: 2.5
    167. [​IMG] Rubber (Quentin Dupieux, 2010) :: 3.5
    168. [​IMG] Eagle Eye (D.J. Caruso, 2008 [​IMG] :: 7.7
    169. [​IMG] Piranha (Alexandre Aja, 2010) [​IMG] :: 8.5
    170. [​IMG] Harry Potter and the Sorcerer's Stone (Chris Columbus, 2001) [​IMG] :: 7.6
    171. [​IMG] The King's Speech (Tom Hooper, 2010) :: 8.0
    172. [​IMG] Harry Potter and the Chamber of Secrets (Chris Columbus, 2002) [​IMG] :: 7.8

    Series
    173. [​IMG] Modern Family - Seizoen 1 (Steven Levitan, Christopher Lloyd, 2009) :: 8.0
    174. [​IMG] The Office - Seizoen 1 (Greg Daniels, Ricky Gervais, Stephen Merchant, 2005) :: 8.0
    175. [​IMG] The Office - Seizoen 2 (Greg Daniels, Ricky Gervais, Stephen Merchant, 2005) :: 8.5
    176. [​IMG] The Office - Seizoen 3 (Greg Daniels, Ricky Gervais, Stephen Merchant, 2005) :: 7.5
    177. [​IMG] The Office - Seizoen 4 (Greg Daniels, Ricky Gervais, Stephen Merchant, 2005) :: 7.5
    178. [​IMG] The Office - Seizoen 5 (Greg Daniels, Ricky Gervais, Stephen Merchant, 2005) :: 8.0

    Statistieken
    Totaal 45 films (maandgemiddelde: 57.3 gekeken:
    - Kort (t/m 20 min.): 0.
    - Middel (21 t/m 75 min.): 0.
    - Lang (meer dan 75 min.): 45.

    Totale speelduur: 5541 min.
    Aantal films / series herzien: 27.

    Best beoordeeld: Oceansize - Feed to Feed, Oceansize - Feed to Feed, Oceansize - Feed to Feed (10.0, 1ste dit jaar).
    Slechtst beoordeeld: Knucklehead (2.0).

    Media-verdeling
    [​IMG] 15.
    [​IMG] 9.
    [​IMG] 27.
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2011
  6. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Holy shit gast. Je hebt in drie maanden tijd al 178 films gekeken, en in maart alleen 45? Jij bent bezig met een sabbaticaltje, of wat? :D
     
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Wou net zeggen idd. :D
     
  8. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoiets ja:9 Augustus 2010 is trouwens het dubbele + zo'n 30 extra...:x
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2011
  9. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Te primitief?
     
  10. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik snap niet dat je jezelf dan nog kunt serieus nemen als filmkijker hoor, als je dat soort dingen zegt. Het is niet zo dat ik altijd sta te springen om een oudere film, omdat het qua vorm anders is en daarvoor moet ik in de mood zijn, maar uiteindelijk kijk je toch een film om de inhoud?

    Anders kun je net zo goed alleen nog maar Pathéfilms kijken.

    Trouwens, als je echt denkt dat z/w films primitief zijn, ga Persona maar eens kijken.
     
  11. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij is om als ie Psycho gezien heeft.
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2011
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Body of Lies

    Gister weer eens een keer gekeken. Moest weer aan deze film denken toen ik las over die CIA agenten die de rebellen helpen in Libië. Blijf een prima film die niks fout doet. Lekkere actie en verhaal. Blu-Ray versie was ook nice.

    8.2/10
     
  13. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Mja, met Psycho zou ik het nog wel kunnen begrijpen, omdat het inmiddels zo cliché als de pest lijkt. Dat is het natuurlijk niet, maar als je de context niet kent kan ik me voorstellen dat iemand dat dan juist als 'primitief' bestempelt. Ten onrechte, natuurlijk.
     
  14. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Sucker Punch

    8/10

    Love it or hate it film, and I loved it. Als je goed op blijft letten en doordenken dan zie je dat het een mooie film is over meerdere dimensies (beetje in de style van Inception) met korte filmpjes van brute actie i.c.m. zieke muziek mixes vergezeld door de duistere realiteit.

    Verwacht niet een spectaculair lopend verhaal, het verhaal dient in dit geval zeker de actie. Maar voor mij werkte het toch, terwijl ik normaal films als Transformers niet kan uitstaan. Deze was toch anders, gelikter en beter doordacht.
     
  15. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Dat er nu nog regisseurs gebruik maken van zwart-wit (Sin City, Tzameti, La Haine) smekt die hele 'primitief' opmerking tegen de grond. Je bent primitief als je films niet kijkt omdat ze zwart-wit zijn.
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2011
  16. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Hij zegt toch uit die tijd? Ik snap hem wel ik hou ook niet van (in mijn ogen) te oude films. Als ik nog 1 keer Vertigo moet kijken dan maak ik mezelf van kant.

    Nee, geef mij dan maar zo'n lekkere Pathefilm! The Green Hornet bijvoorbeeld. Ik heb echt een supertijd gehad. Ik heb naar de stomste shit gekeken, maar het was snel, gaaf, er zitten geniale quotes in, over the top etc. Seth Rogen was grappig en die Aziaat was zo slecht dat het grappig werd. Gewoon een dikke voldoende.
     
  17. planckie

    planckie Morcion

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    Kung Fu Pand
    Toffe film. Ik hou sowieso wel altijd van animatiefilms.
    Wel jammer dat ik eerst de game heb gespeeld en zo het verhaal al kende.
    Jack Black paste echt als voice-over.
    7/10

    Gettin' It
    Meegenomen uit Media Markt voor 1€, had hem beter laten liggen.
    'Heter dan American Pie', heb ik niets van gemerkt.
    Gewoon een cutfilm.
    2/10

    Law Abiding Citizen
    Een van de betere films die ik de laatste tijd gezien heb. :thumbs:
    Ijzersterke Gerard Butler & een zeer goede Jamie Foxx. Lekker psychopatisch verhaal.
    = AWESOME.
    9/10
     
  18. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Exactement.

    Die vond ik dan nog wel leuk. Ik zei ook "bijna" alle films uit die tijd.

    Sorry hoor, maar ik ben gewoon niet zo'n hipster als jij. Ik vind het ook een beetje raar om te zeggen dat je als filmkijker (liefhebber) per se naar oude zwart wit films met slecht beeld en slecht geluid moet kijken. Ik hou gewoon van andere films. ;) Laatst was er nog een discussie over dat "goed" (als in "een goede film") nogal subjectief is en daarom niet beoordeeld kan worden. Nou, datzelfde vind ik gelden over "filmliefhebber". Een filmliefhebber hoeft niet dezelfde films als andere filmliefhebbers "goed" te vinden.
     
  19. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Ah joh, je ziet zat gasten in deze thread met een andere kijk op films (dan ik). Henrive, Nerazzuirthrhoty, Kevf, Jan_tran zijn enkele voorbeelden. Arthouse, classics, asian zie ik veel voorbij komen. En dat is cool, doe je ding, maar ik zie Henrive bijvoorbeeld praten over 'mood' en dan heb ik zoeits van.. ja, laat die Dusky dan ook in z'n waarde. Ik ben nooit in de mood voor arthouse 8) Zo zijn er wel meer smaken die ik niet lust. Westerns vind ik over het algemeen niet zo tof, drama vind ik vaak niet bijzonder etc. Dat wil niet meteen betekenen dat ik geen filmliefhebber ben..
     
  20. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Gaat het er niet om dat er bedoelt wordt, dat men een film niet bij voorbaat moet afschrijven omdat de film zwart-wit is of dat het een bepaald genre is.
    Ik kijk ook liever naar een film in kleur, maar dat wil niet zeggen dat zwart-witfilms altijd kut zijn. 12 angry men is zwart-wit, maar als ik de film daarom zou laten liggen dan had ik een topfilm gemist.
    Science-fiction films liggen zijn niet bepaald uit mijn favoriete genre, maar als ik al die films zou laten liggen had ik bv. nooit 2001: A space oddesy of Close encounters of the third kind gezien.
    Ieder zijn smaak natuurlijk, maar als ik alleen de films zou kijken die ik zou beoordelen op het hoesje, dan zou ik genoeg toffe films gemist hebben.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina