1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 19]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Hybrid, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Ik denk niet dat het per se 'zwart-wit' is, maar gewoon oud. Normaal gesproken spreken films van 40+ jaar oud mij niet aan. Dan kunnen ze nog wel goed zijn, natuurlijk! Maar het zal heeeeel lang duren voordat ik ze eens opzet.
     
  2. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Als zwart-wit geen issue is, maar de tijd wel, waarom noem je dan zwart-wit?

    Dat heeft er dan dus geen fuck mee te maken.
     
  3. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    "Voor de rest zijn het allemaal films uit de jaren '20, '30, '40 en '50 ('en 60) en daar heb ik écht geen zin in. Sowieso vallen voor mij alle zwartwit films (uit die tijd) af."

    Het staat er toch echt goed hoor? Daarom was jouw opmerking over Sin City en La Haine ook totaal irrelevant.
     
  4. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ja, maar wat is het verschil tussen zwart-wit 'uit die tijd' en nu dan? Dat is er niet, want ze zijn net zo zwart-wit, dus is het irrelevant en dom om het te noemen. Zeg dan gewoon dat je films uit de 20er, 30er, 40er jaren niet trekt.
     
  5. Julien

    Julien Ridder

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen verschil tussen zwart wit 'uit die tijd' en nu? Lijkt mij echt wel! Tegenwoordig zijn films in zwart-wit, omdat men er iets mee wil zeggen, een tijd mee wil weergeven, of gewoon voor de sfeer. Films waren vroeger zwart-wit, omdat men simpelweg geen mogelijkheid had tot kleurenfilm.
    Dus, voor mij geldt in ieder geval dat ik met een heel ander oog naar zwart-wit films van nu kijk (bijvoorbeeld naar Goodnight & Good Luck) of naar een zwart-wit film van vroeger (bijvoorbeeld Casablanca).
     
  6. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Maar het blijft zwart-wit ! Ongeacht tijdperk en/of technologie. Natuurlijk zal het camera werk langzamer zijn en/of minder snel van frames veranderen, maar het blijft zwart-wit ;)
     
  7. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Tja dan bekijk je het ook wel erg zwart-wit als je het zo zegt..
     
  8. Julien

    Julien Ridder

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, het blijft zwart-wit. Maar de boodschap die een film uitdraagt is een wezenlijk verschil. Vroeger wou men niets zeggen met het zwart-wit van de film: een film was gewoon in zwart-wit, klaar. Tegenwoordig wordt zwart-wit (denk ik) vaak gebruikt om de film een boodschap mee te geven, een sfeer weer te geven, als een ware verrijking van de film.
     
  9. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Ik vind het echt grappig dat 'geen fuck mee te maken heeft' en 'irrelevant en dom is' terwijl jouw opmerkingen worden gepost zonder er over na te denken. Het bewijs daarvan geeft Julien.
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    een kunst-cultuur en media student zal je toch echt vertellen dat of een film goed is echt wel objectief te beoordelen is. Dat is wat anders dan dat je een film goed vindt

    @ Nerazzuri: doe eens wat minder aggressief ;)

    Vanavond met mijn zoon kijken:
    Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole

    [​IMG]

    ben benieuwd, weet verder helemaal niks van de film
     
  11. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Prachtige film om te zien! Blu-ray? Dan is het al helemaal perfect.
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    vast wel 1080p idd :)

    kan ik nu even niet zien. Dat waren ook de comments van een aantal andere mensen dus die ga ik gewoon blind kijken. Zo vind ik het vaakt het leukst
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.266
    Leuk Bevonden:
    4.761
    Een maat van mij zei dat die in 3D zelfs een stuk beter was dan Avatar. Hij heeft beide gezien in de bios, Avatar zelfs 7 of 8x, maar hij vond deze toch duidelijk beter qua 3D effecten etc.
     
  14. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    7 of 8 keer in de bios voor dezelfde film?! Jeez 8)
     
  15. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Prima vermaakt met die film. Heel mooi gemaakt. Vooral de slowmo scenes zijn prachtig ! _O_


    Kimssi Pyoryugi - Castaway on the Moon

    [​IMG]

    Nadat een man faalt in zijn zelfmoordpoging, spoelt hij aan op een onbewoond eiland in het midden van een groot koreaans stad. Omdat de man niet kan zwemmen, kan hij niet naar de overkant. Hij is dus gestrand op die eiland, dus moet hij zien te overleven. De rest ga ik niet vertellen want deze film is prachtig. Castaway tot de macht 5!

    De regisseur laat zien hoe kundig deze jongeman omgaat met het feit dat hij op die eiland zit. Je ziet zijn worstelingen, zijn hoop en verdriet en allemaal daartussen onstaat er een desolate relatie met een meisje die van ver af met haar verrekijker hem uiteindelijk ontdekt, maar omdat ze zelf met ''issues'' zit, wordt de communicatie bemoeilijkt.

    Prachtig, ik heb echt op een paar momenten zo met de hoofdrolspeler meegevoeld. Het gevoel van ''victory'' nadat je zo lang aan iets hebt gewerkt is ontzettend mooi geschoten. Deze film heeft alles, humor,verdriet,liefdesverhaal,drama. Echt een parel van eersteklas.

    Aanrader voor mensen die van een film houden waarvan de kracht van ''hoop'' zeer goed wordt uitgebeeld.

    8,5/10
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2011
  16. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Afgelopen week Jaws 2, 3 en The Revenge gekeken.
    Vond deel 1 toch wel het allerbest, simpel.

    Gister nog even The Fighter gezien.
    Mooie film, beetje voorspelbare opbouw, maar kon 'm wel erg waarderen.
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    het oppervlakte verhaal misschien. Maar de projectie van iedereen zijn eigen falen op hem vond ik echt supervet uitgewerkt en Christian Bale heeft hier echt 110% terecht een oscar voor gewonnen _O_
     
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.266
    Leuk Bevonden:
    4.761
    Ja inderdaad. Ik ben er zelf maar twee keer heengeweest. Later heb ik de Blu Ray's van de gewone en de extended versie gekocht.

    Voor degene die hem nog willen kopen: Koop de extended versie als je die nog kunt vinden. Vooral het begin is uitgebreider en je ziet nog wat scenes Tsu te. Meer je geld waard dan de gewone. :thumbs:
     
  19. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Dat was ook eigenlijk wat ik bedoelde.
     
  20. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Deze ga ik eens zoeken!

    Dat is inderdaad goed uitgewerkt! Sterke film.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina