1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 19]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Hybrid, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.037
    Leuk Bevonden:
    5.856
    Pff, ik moet Avatar nog eens zien. Lijkt me qua beeld wel een mooie film, maar dat is ook alles waar om ik hem dan wil zien. Lijkt me echt een ongelofelijke schijt film en duurt nog eens lang ook. Ooit zal ik hem eens aanzetten... :+
     
  2. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    [​IMG]


    The Way Back
    Gebaseerd op een waar gebeurd verhaal. Een groep mannen ontsnapt uit een Russische goelag in Syberie en lopen duizenden kilometers naar hun vrijheid. Erg indrukwekkende film en bijna niet te geloven. Een aanrader.
    8/10
     
  3. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    9.002
    Leuk Bevonden:
    3.334
    Iemand Hobo With A Shotgun al gezien?
     
  4. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Er is sinds vandaag een HDTV rip dus er zullen wel mensen zijn die em binnenkort gaan kijken.
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983

    je stuk over Castaway helemaal over heen gekeken. Mooie film idd, staat me nu, weken later, echt nog steeds bij als een erg goede film
     
  6. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    9.002
    Leuk Bevonden:
    3.334
    jaa daarom vroeg ik het ook mischien dat iemand hem al gezien had :)
     
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Zag hem inderdaad net voorbij komen op Usenet, had er nog nooit van gehoord maar ga hem zeker kijken :D Rutger Hauer als moordzuchtige zwerver in een grindhouse film... wat wil een mens nog meer
     
  8. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Tieten
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Paar pagina's terug nog een trailer geplaatst. :)
     
  10. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik had nooit gedacht dat jij zo graag tieten zou willen hebben.
     
  11. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Tieten klinkt beter ! Natuurlijk heb ik liever ass. . . :cool:
     
  12. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    9.002
    Leuk Bevonden:
    3.334
    Hobo With A Shotgun 2011 UNRATED BDRip XviD-playXD

    is nu ook gekomen.
     
  13. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    En daaruit kun je dus concluderen dat zwart-wit niet het probleem is, maar het tijdperk. Zwart-wit = zwart-wit, ongeacht het tijdperk. Zwart-wit is een vast gegeven, het tijdperk is wat varieert. Daarom klopt het argument niet om films uit 1920, 30, 40 niet te kijken 'omdat ze zwart-wit zijn'.

    Sorry?

    Interpreteer het eens niet als agressief. Slaat nergens op.
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2011
  14. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Duidelijk.
     
  15. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Met wie voer jij in hemelsnaam een discussie? Dat zegt toch ook helemaal niemand?
     
  16. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Kan je alsjeblieft stoppen met het generaliseren van andermans smaak, in de categorie "hipster?" Zo kort om de bocht. 't Is niet alsof er een speciaal hoekje achter een kralen gordijn in elke winkel staat met een selectie films uit de jaren [vul maar in].

    Blijkbaar nooit van gerestaureerde films gehoord? Beetje zwak excuus, alleen omdat ze indertijd geen RED camera's hadden die alles haarscherp registreert betekend niet dat 't verhaal, dialoog noch acteerwerk eronder komt te lijden.

    Een mede-filmliefhebber hoeft ze ook niet de bestempelen onder de categorie 'hipsters.' Hedendaagse meesters als Tarantino, Scorsese, Nolan en Aranofsky hebben werk afgeleverd die zonder invloed van breinen als David Lean, Howard Hawks en Billy Wilder misschien geeneens in de filmindustrie gestapt zouden zijn, zonder hun inspiratie. Zijn dit ook 'hipsters' met quasi-hipster-afgeleverde-werkjes?
     
  17. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Kan iedereen alsjeblieft zijn tenen intrekken, zodat er minder mensen op trappen?

    Iedereen heeft duidelijk een eigen smaak. Laten we elkaar er niet op afzeiken / afbranden / afrekenen.
    De 1 vind Transformers geweldig, een ander krijgt een strakke plasser van Casablanca.

    For the love of god, iedere keer hetzelfde geneuzel. Sheesh.
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.042
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Kaze no Tani no Naushika (1984)

    Na het 'best leuke' Rupan Sansei filmpje van Miyazaki, ben ik maar verder gegaan met de (pre)Ghibli studio films. Om maar gewoon in chronologische volgorde door te gaan kom je dus automatisch bij Kaze no Tani no Naushika uit. Allereerst was ik mij volkomen bewust dat de 2 films eigenlijk totaal niet te vergelijken zijn. Rupan Sansei is een lekkere wegkijker wat zich afspeelt in een fictief landje, maar wat heel goed zou kunnen bestaan. Naushika is echter een film die zich afspeelt na een nucleare oorlog/meltdown en eigenlijk een schim is van de wereld die wij kennen. Realisme kun je in principe uit je hoofd zetten. Alhoewel ik als nieuwkomer een film als Rupan Kansei iets makkelijker vind te verteren (het is ook echt een goede 'instapper' naar Ghibli/Miyazaki films, is een fantasy film als deze toch echt waar de kracht van animé in moet liggen.

    De film is makkelijk te volgen, ook voor iemand die de manga's niet heeft gelezen. Al snel ontvouwt zich een interessant Avatar achtig plotje over mens vs natuur. Uiteraard heeft het een dieper liggende boodschap, maar ik stoor me hier niet aan en ik vraag me ook vaak af wat mensen zo vies vinden aan een moralistisch plotje? Misschien niet echt van toepassing op XBW, maar merk dat wel bij andere mensen...

    Ik vond het vooral verfrissend dat de makers een apocalyptische wereld hebben neergezet die niet compleet grijs en duf was, zoals in vrijwel elke apocalyptische film wordt gedaan. Nee, de Sea of Decay is juist een erg kleurig bos met schitterende kleuren. Daarnaast is The Valley of the Wind zelf ook een prachtig kingdom met veel kleur. Helaas moet ik uiteindelijk tot de conclusie komen dat de film toch erg duister en donker is. Persoonlijk vind ik dat jammer, en had voor mij het avontuur van Naushika en Asbel diep in het vergiftigde bos veel en veel langer mogen duren. Maar helaas, op onverklaarbare wijze zijn de 2 opeens ontsnapt zonder dat de kijker weet hoe, en gaan we weer over naar de orde van de dag: airbattles.
    Persoonlijk vielen die airbattles mij zwaar tegen. Visueel zag het er niet altjid even mooi uit (spektakel genoeg, dat weer wel), en was echt ondermaats aan de scenes die zich op de begane grond afspeelde. Het uiteindelijk offensief aan het eind is een verloopstuk van de airbattles: veel grijstinten en donkere scenes. Ik verlang nu al weer naar die sfeervolle scenes uit het bos! Met allen mooie insecten en huizenhoge bomen... Helaas. Dit is eigenlijk de grootste reden voor mijn beoordeling, want ik heb nu vooral het gevoel dat niet alles er 100% is uitgehaald...

    Dat de muziek door Joe Hisaishi voor rekening is genomen klinkt voor iedereen natuurlijk als muziek in de oren (ha-ha). Het is zeker niet zijn allerbeste score, maar het was zeker genieten. Je merkt dan maar weer op dat muziek een animatiefilm echt kan maken of kraken! Een erg belangrijke factor. Qua personages moet ik eerlijk zeggen dat weinig tot geen personages me echt aanspraken. Alleen Yupa was een leuk karakter, maar verder vond ik de rest nogal oppervlakkig en zelfs saai. Rastel kwam bijvoorbeeld totaal niet overtuigend over...

    Al met al een ietwat tegenvallend vervolg in mijn lijstje van de Ghibli studio. Had meer ingezeten!

    6,4/10


    Op naar Rapyuta! :p
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2011
  19. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Waarom praat je mee als je de discussie niet hebt gevolgd?
     
  20. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Klaar. Afgelopen. Geen discussie meer. Af-ge-lo-pen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina