1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 19]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Hybrid, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Family Guy Presents: It's a Trap

    Net als de eerste twee. Geweldig. :D
    Kapot gelachen weer.

    9/10
     
  2. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ja, onzin Graveheart, ik heb de hele dag niet kunnen reageren en dat wil ik toch graag kunnen doen als mijn smaak wordt afgedaan als 'hipster'. :{

    /edit: ik snap trouwens ook niet dat je een discussie afsluit terwijl er behoorlijk wat mensen in participeren die het blijkbaar een interessante discussie vinden? Beetje vreemd.

    Is hipster het nieuwe woord hier op XBW of zo? Schei toch uit. Je kunt iemand zoveel 'hipster' noemen als je wil, maar het heeft uiteindelijk niks te maken met het feit dat iemand films beoordeelt op inhoud ipv vorm.

    En nee, ik zeg niet dat je per se oude films moet kijken, prima, ik reageerde voornamelijk op het feit dat je z/w films bij voorbaat afdoet als 'oud', en daarmee oninteressant.

    Maar goed, dat is uiteindelijk ook jouw verlies.

    En Arti, ja, ik heb het over mood. Om sommige dingen te leren waarderen moet je er eerst wat meer energie instoppen. Dat geldt vaak al voor simpele dingen als bier en koffie. 8)
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2011
  3. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Hehe dat begrijp ik volkomen! Je vergelijking is ook briljant, maar voor dat soort films kan ik (en blijkbaar Dusky dus ook) die energie niet opbrengen. Ieder z'n ding toch?

    edit: is het nu dan case closed? 8)
     
  4. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ja, dat is ook prima, dan kijk je films gewoon om een andere reden en dat kan. :)

    Ik word alleen kriebelig van zo'n opmerking die dan gemaakt wordt en naar mijn mening veel te kort door de bocht is.
     
  5. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    True, misschien moeten we een topic over 'hoe te discussiëren' openen. Dat zou een hoop ergernis schelen :+
     
  6. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dat leest niet als een 6,4 :eek: Ik vind door die originele wereld alleen al Nausicaa misschien wel mijn favoriete Ghibli. Als is Laputa ook wel een kandidaat voor die titel. Dat is ietsje minder fantasy en iets meer in een realistische setting geplaatst wat dan de fantasy onderdelen voor mijn gevoel nog leuker maakt.

    Maar ben wel met je eens dat het eerste half uur van Nausicaa het sterkst is als de toxic jungle en de valley of the wind geintroduceerd worden.
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.042
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Meen je dat? Ik vond het weinig karakteristiek uitstralen.
    Toevallig (nouja toevallig, best logisch eigenlijk :p) net Laputa afgekeken, en zowel de wereld (soort industriële Engelse/Welsch dorpjes) als de karakters (het ventje zelf en Sheeta) hebben veel meer feeling/karakter. Door dat grauwe einde van Naushika voelt het gewoon veel minder leuk aan als Laputa.
    Uitgebreider stukje van Laputa zal ik binnenkort wel posten.
     
  9. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    We mogen niet meer over de aspecten van films discussiëren hier?
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Zeker wel, maar je bent wat kort in je discussie en zaagt wat door ;)

    Net Legen of the Guardians gezien. Ik ben niet zo van de normale animatiefilms en dat komt meestal door het brakke verhaal wat ook hier redelijk het geval was. Maar wtf @ die animaties, ik geloof niet dat ik eerder zulke plaatjes heb gezien op mijn tv. Op zulke momenten erg blij met mijn 50"full hd plasma :+ Echt grandioos! _O_

    Voor het eerst dat ik een film ook nog eens in 3d wil zien btw, maar hij draait vast niet meer

    7,0
     
  11. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Ik heb er ook van genoten ... 8) Lekker beamen met een diameter van 110'' :cool:
     
  12. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Ga je dat bij iedere film erbij zegge :+

    jk, je mag altijd blij zijn met je aanschaf :p
     
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Klinkt goed. Die was ik van plan om morgen te kijken. :)
     
  14. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Ik ben nog in de "wow" modus. Geef me nog 4x dan zal ik het niet meer zeggen. ;-)
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.042
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Tenku no Shiro Rapyuta (1986)

    [​IMG]

    Na 2 Miyazaki's die het eigenlijk nét niet waren, dan nu eindelijk Tenku no Shiro Rapyuta. Officieel gezien is dit de allereerste echte Ghibli, en hij beviel mij prima.
    Weer komt Miyazaki met schitterende omgevingen. Slag Ravine is een soort wereldje gebaseerd op de Victoriaanse tijd in Wales/Engeland. Heerlijk vormgegeven en de scene met de duifjes die door het landschap vliegen was een lekkere binnenkomer.
    Al gauw ontpopt zich een mysterieus plot wat echt mijn interesse wekte. Die mysterieusheid is echt een goede prikkel om verder te kijken, en er lijkt zich nu echt eens een anime te ontwikkelen die avontuurlijkheid voorop heeft staan.

    Helaas is Miyazaki naast een geweldige fantast ook een fervent liefhebber van geweld en oorlog. En dus gebeurt eigenlijk hetzelfde waarin ik me in de 2 voorgaande Miyazaki's ook al heb zitten storen: er komt weer een massive shootout. Robots met shootings lasers, duizend bommen en granaten... Ik zag de bui al weer hangen. Al dat geschiet neemt voor mij die mystiek van Laputa en de zoektocht daarnaar in 1 klap weg. Ik vond dat persoonlijk echt jammer.

    Gelukkig, echt gelukkig had ik het wel bij het verkeerde einde. Na dit spectaculaire gewelddadige tussendoortjes gaan we gelukkig door waar de film gewoon over moet gaan, en dat is het vliegende kasteel. Dola's crew (exclusief Dola zelf) is echt een hilarisch stelletje bandito's. Met scherpe dialogen en leuke humor vind ik dit echt een hele goede toevoeging. Ook de interactie tussen Pazu en Sheeta is zeer geloofwaardig en overtuigend. De scene in het adelaarsnest was echt een hele mooie scene. En het avontuurlijke wat dreigde verloren te gaan is weer helemaal terug. De ontdekking van Laputa zelf is echt een hoogtepuntje in mijn kijkervaring wat Ghibli betreft, en we zijn nog maar net begonnen.

    Het draait allemaal uit op een echte feel goed film, en mijn kennismaking met Laputa overheerst gelukkig over dat rare tussendoortje in de legerbasis. Als ik nog een Miyazaki te zien krijgt die zich nog meer richt op mystiek en avontuur, en minder op knallen en blazing gun, ben ik een gelukkig man. Vooralsnog mag deze film trots zijn op een 8.

    8.1/10


    Op naar Tonari no Totoro :+
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2011
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Laputa! _O_

    Zoveel beter dan Nausicaa, ook al is Delphiki het niet eens. Hoort samen met Castle Of Cagliostro en Porco Rosso toch wel bij mijn favoriete Ghibli's. :)
     
  17. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    SWAT: Firefight

    Verhaal was best aardig. En ik kan me ook altijd wel vermaken met actie en dan hoeft het voor mij echt geen oscar waardig acteerwerk te zijn maar wat zit deze film slecht in elkaar zeg! Springt van ene naar andere moment! Actie is wel aardig maar had beter uitgewerkt mogen worden!

    [yt]gm63tuZQKE8[/yt]
    5/10
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.042
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Castle of Cagliostro kan ik over meepraten ja :p.
    Die was wel fijn, alleen had meer 007-achtiger mogen zijn.
    Porco Rosso komen we pas in 1992 aan, zit nu nog in '88 :+
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Alhoewel Spirited Away en Mononoke ook natuurlijk geweldig zijn, maarja... die vind ik zo standaard om te noemen. Zelfs Ponyo is erg leuk! Maar daar kom je pas als laatste bij aan. :+


    Ik moet zelf overigens ook nog steeds 3 Ghibli's kijken, te weten: Totoro, Only Yesterday en Kiki's Delivery Service.
     
  20. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb net Platoon gezien. Wat spelen daar veel acteurs in mee die nu bekend zijn zeg. Niet normaal. Kevin Dillon (Entourage: Drama), John C. McGinley (Scrubs: Dr. Cox), Willem Dafoe, Johnny Depp, Charlie Sheen. Deze film laat ook maar weer eens zien hoe fucked up die Vietnam oorlog was...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina