1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 19]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Hybrid, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901


    Jullie moeten Summer of Kikojiro kijken. Zo'n fucking droge japanse film :lol:
    Zelf jaren terug al voor eerst gezien, maar blijf 'em geweldig vinden. _O_
     
  2. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Hævnen (Susanne Bier, 2010)

    [​IMG]

    Een jongen (Christian) komt op een nieuwe school terecht en ontmoet daar Elias. Elias wordt gepest en Christian neemt het voor hem op. Hun band lijkt snel te groeien, zeker omdat ze gemeen hebben dat hun ouders het lastig hebben. De vader van Christian leeft alleen omdat z'n vrouw is overleden, en de ouders van Elias liggen in scheiding. De vader van Elias werkt ook nog eens in een Afrikaans opvangkamp, wat de communicatie er niet makkelijker op maakt. Gedurende de film wordt je opgeslokt in de levens van de hoofdrolspelers, waarin de twee jongens centraal staan, maar waaromheen ook de ouders een significante rol spelen. Er vallen wat dingen voor die de karakters een draai meegeven, en het centrale punt van de film (de controle die we over ons leven trachten te hebben) blootleggen.

    Net als After The Wedding een zeer diepgaand verhaal qua karakters. Er wordt ruim de tijd genomen om de onderlinge relaties uit te diepen en de sociale setting te bepalen. De fysieke setting is prachtig met het contrast tussen Denemarken en Afrika. En zoals ik inmiddels van deze regisseuse gewend was is alles fantastisch kraakhelder en met aandacht voor de ruimtelijkheid die Scandinavië én Afrika karakteriseert in beeld gebracht. De mix van dit alles maakt het een buitengewoon krachtige kijkervaring en ik kan niet wachten om meer te zien van Susanne Bier.
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.042
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Ja heerlijke film ja, vooral de score van Joe Hisaishi (dat stukje van de Hyundai reclame!!!) is schitterend. Heerlijk filmpje ja.
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Joe Hisaishi is sowieso een eindbaas. <3

    [yt]860pEuwHgCw[/yt]

    [yt]OMUvIrcartw[/yt]
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik vond Ponyo echt een dramatisch slechte film, daar ging ie de grens tussen aandoenlijk en gewoon kinderlijk/teletubbie-niveau echt over imo. Porco Rosso vond ik ook maar mwoah. Spirited Away en Mononoke daarentegen _O_
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.042
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Tonari no Totoro (1988)

    [​IMG]

    Na de massale films Rapyuta en Nauzika was er toen opeens de aandoenlijke film Tonari no Totoro. Deze film is qua opzet veel minimaler dan de eerstgenoemde films, waarin onze planeet wordt gered van het kwaad. Niets van dit alles in dit lieve filmpje. Het is hier allemaal veel ‘kleiner’, maar heeft toch genoeg body om een hele sterke animatiefilm te kunnen zijn. De muziek van Hisaishi is wat minder basaal en wat minder groots, er vallen genoeg moment dat er op de achtergrond niets hoorbaar is. De kleuren en tonen zijn wat zachter, de achtergronden wat minder aanwezig en de karakters zelf voelen (naast Totoro zelf uiteraard) bijna fluffy aan. Zonder naar het daadwerkelijke verhaal te kijken merk je al dat dit weer een compleet andere film is al Miyazaki’s voorgaande werk.
    Het visuele stijltje staat mij erg goed aan en past ook perfect bij de insteek van de film. Het blijft toch lekker om ook als niet-kind zijnde je nog even te laten vallen in je fantasie. Zoals ook in dit geval waarin 2 kindjes een soort beschermbeer vinden die over hun waakt.
    Helaas heb ik wel het onderbuikgevoel dat er een beetje op safe wordt gespeeld. Nu weet ik niet alsof ik als kind zelf meer dan gemiddeld fantast was, maar in deze film blijft het nogal beperkt. En de verschillende fantasiën die worden uitgelicht komen eigenlijk niet echt nadrukkelijk naar de voorgrond. Uiteindelijk heeft Totoro toch een bescheiden rolletje in de film, en naast de zwarte spirits en de catbus. Nee, voor mij is het juist de natuurlijke relatie tussen de 2 zusjes (beide echt hele sterke rollen) die de spil zijn in dit verhaal. Zo lekker herkenbaar kinderachtig (de positieve betekenis van het woord) en aandoenlijk. De kwaliteit van de film zelf vind ik alweer een hele grote stap ten opzichte van het al prachtige Laputa, en dat zit vooral in de animaties. Alles beweegt veel natuurlijker, maar ook de beeldkwaliteit ziet er sprankelend uit.
    En voor dat ik het wist was de film weer voorbij. Aan de ene kant misschien een goed teken (time flies when you’re having fun), maar anderzijds ook wel een beetje een film met een leeg gevoel. Ik kan niet anders zeggen dat ik mij een beetje spectator voelde van een leuke film, maar geen poging deed om echt een beetje de diepte op te zoeken. Wat overblijft voor mij is een nogal oppervlakkige film over de fantasie van de 2 zusjes. De film ontbeert gewoon net die character building waardoor je een band krijgt met de zusjes en spirits. Daardoor blijft dit voor mij niet meer dan een lekkere wegkijker. Niet meer en niet minder.

    7/10

    Oja, op naar Hotaru no Haka! Geen Miyazaki, wel Ghibli. Ben benieuwd.
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2011
  7. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Harry Potter and the Deathly Hallows pt.1
    Laat het duidelijk zijn, ik heb de boeken niet gelezen, dus ik geef alleen mijn mening over de films, die blijkbaar niet op zichzelf kunnen staan.

    Ook dit deel was weer een rommeltje, veel scenes lijken niet af, het gaat van de hak op de tak en nergens is er ook maar een greintje spanning. Voor mij het slechtste deel uit de reeks.

    The Green Hornet
    Hier had ik van te voren veel van verwacht, maar viel ook tegen. De enige die de film een beetje red is Kato. Seth Rogen speelt zoals gewoonlijk weer een irritant personage, waarbij zijn grappen dit keer geen doel treffen. Cameron Diaz speelt al helemaal geen rol van betekenis.

    Daarnaast vond ik de actie niet lekker in beeld gebracht, behalve misschien de momenten van Kato, vond ik de bad guy totaal niet overtuigen ( terwijl ze daarvoor zo'n goede acteur voor wisten te strikken) en was de balans tussen komedie en actiefilm niet goed.
     
  8. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    [​IMG]


    Hobo With a Shotgun
    Film viel me wat tegen. Het is 1 grote opeenstapeling geworden van bloed en geweld op een hele simpele banale manier. Deed me erg denken aan films uit de jaren 80 van Verhoefen. Ongetwijfeld zal dit weer door veel mensen gezien worden als een cultfilm, ik zou er echt geen reden voor kunnen bedenken. Dikke tegenvaller voor mij persoonlijk, net zoals Machete dat een tijd terug ook was.
    5,0/10
     
  9. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Hotaru no Haka is echt een aangrijpende film! :) Ik ga straks ook maar weer een Ghibli kijken, ik denk dat het Mononoke Hime gaat worden.
     
  10. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Op aanraden van jou gister gezien. Briljante film! Wouldn't wanna miss it.
     
  11. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Dit weekend 500 days of summer gekeken nadat ik hem hier regelmatig voorbij zag komen. Inderdaad een erg leuke film. Heb hem samen met het meisje gekeken en die vond hem ook super. Alleen vervelend dat ik nu ook verliefd ben op Summer ;)
    8/10

    Gisteravond ook Tangled gezien.
    Disney zet weer een schitterende film neer. Het ziet er in Full hd weer schitterend uit. Het verhaal is erg leuk aangepast en er zit weer erg leuke humor in. Van mij hadden de liedjes iets minder gemogen maar dat hoort toch een beetje bij de disney films.
    7,5/10
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.042
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Heb hem ook binnengehaald ja, lijkt me erg leuk. Moet nog even wachten though :p.
     
  13. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Voor vanavond:

    Unstoppable
    Machete
    How to train your dragon

    Nee ik heb geen zin in een zware film:+
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.042
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Die laatste is wel geinig.
    Machete heb ik echt een schijthekel aan (ja laten we een kutfilm maken onder het mom het is een gory B movie) en Unstoppable is ook niet al te best.
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    how to train your dragon is voor mij 1 van de beste animatiefilms sinds tijden!
     
  16. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Zoals Tyrant zegt,

    persoonlijk zou ik ook Machete uit je lijstje halen. Na het kijken van die film wou ik graag mijn 2 uur die ik eraan had besteed graag teruggewild.


    @ArtificialFaith

    Top dat je er ervan hebt genoten ! Het kan natuurlijk voorkomen dat de 1 het helemaal geweldig vindt en de ander juist niks vindt, maar ben blij dat je dezelfde mening deelt.
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2011
  17. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    @ AnubisNefer: Sucker Punch al gezien? Is al een kleine twee weken uit en herinner me geen reactie / recensie van je te hebben gelezen.
     
  18. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Wou deze zondag, maar was echt veelste brak . . . Ondanks dat ik hem niet heb gezien, ga ik hem toch wel ''diggen''. Alles tot nu toe wat Zach heeft gemaakt vond ik wel te pruimen.
     
  19. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Gewoon kijken Dyonko, niks mis met die film!
     
  20. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    De eerste 15 minuten zijn nog te pruimen, maar daarna . . . . [Ultimate Facepalm]

    Uiteraard voor in zijn genre, is het wel geslaagd.

    Nou Dyonko, ben nu dus eigenlijk wel benieuwd wat je ervan vindt ! 8) Kijken dus !
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina