1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 19]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Hybrid, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.042
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Hotaru no Haka (1988)

    [​IMG]

    Hotaru no Haka is oorspronkelijk in een dubbele release tegelijkertijd uitgekomen met Tonari no Totoro, maar dat was puur om commerciële redenen. Want beide films zijn vrijwel elkaars tegenpolen. Waar Totoro een lieve familiefilm is, is Hotaru no Haka een harde anti-oorlogsfilm.
    Waar ik vooralsnog altijd wel dacht ik dat goed kon relativeren en emotioneel best ondoordringbaar was, moet ik dat na het kijken van deze film toch bijschroeven. Het doet je niet gelijk tranen met tuiten janken, maar laat je wel een gevoel van grief achter.
    De film verteld het verhaal van een broer die met z'n zusje ten tijde van oorlog besluit zich te huisvesten in een verlaten shelter. Op het eerste gezicht is het gedeelte hierna eigenlijk best gelukkig, met de fireflies scene als uitschieter, voor mij de mooiste scene van de film. Met de schitterende muziek van Michio Mamiya voelde ik mij op dit moment echt een beetje gelukkig. Echter al snel gevolgd door de dood. Why must all fireflies die so young? Een uitkomst die al aan het begin eigenlijk wordt weggeven, maar je toch wel flabbergasted achterlaat. En toch zou ik deze film niet compleet als zielig willen beschrijven, want daarvoor doe je deze film toch echt te kort. Zo kom je met posts over goedkope sentiment, maar sentiment is helemaal niet wat deze film enkel heeft te bieden. Want de relatie tussen broer en zus, waarin de broer (Seita) zich compleet 'inzet' voor zijn zusje (Setsuko), is echt mooi om te zien. Setsuko is dan ook prachtig vorm gegeven, en haar bewegingen en acties zijn verdomd levensecht. En dat vond ik juist het allersterkste punt van de film, Seita die worsteld met zijn eigen keuze om zijn tante te verlaten, en zien hoe zijn zusje eigenlijk weer ongewild toch zo goed meewerkt, maar het uiteindelijk niet haalt. En ja, dan maakt zo'n film toch wel zeer diepe indruk.




    Op naar Majo no Takkyuubin! ;)
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Alweer een tijdje geleden gezien met mijn zoon (3 jaar geleden oid), hij noemt deze film nog steeds af en toe, wat al genoeg zegt :)
     
  3. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    I Saw The Devil gekeken. Heerlijke wraak film die nog behoorlijk hard is van tijd tot tijd. 7.5/10

    The Warriors Way was gewoon te Amerikaans. Laten we ninja's en cowboys bij elkaar gooien.. VET! 3/10
     
  4. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik had precies hetzelfde! Ik wist dat ook niet en dat maakte het einde onverwachts indrukwekkend. :)
     
  5. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    The Warriors Way heb ik na 20 minuten afgezet. Slapen haal ik meer voldoening uit dan die film afkijken :cool:
     
  6. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.705
    Leuk Bevonden:
    17.923
    imo voor mij ook de meest indrukwekkende en mooiste film die ik sinds een lange tijd heb gezien.
     
  7. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik snap niet dat Into the Wild zo'n populaire film is. Ik vind het een mooie film, maar echt bijzonder is hij niet, in mijn optiek! :eek: Heeft om mij geen grote of blijvende indruk achter gelaten in ieder geval.
     
  8. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Machete: te nep, te overdreven, vond het echt een complete bagger film. 4/10

    Vanavond Red kijken, ben benieuwd, want die zag er goed uit!
     
  9. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    [​IMG]

    Ik heb voorlopig weer wat te kijken. :D
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    RED vond ik ruk in het kwadraat. Ik vond Knight and Day veel leuker in dat genre (tot zover ik dat genre uberhaupt trek :+)

    @ Willem: ik ben zelf gek op reizen dus kon mij zijn gevoelens zeer levendig voorstellen. Dat en de mega-vette soundtrack maakten de film voor mij.
     
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Algemene plaatje was geweldig. En zoals velen wist ik ook niet dat het echt gebeurd was.

    Vond btw RED ook maar middelmatig. Had veel beter kunnen zijn.
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.042
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Nou gisteren Grave of the Fireflies gezien, en die is toch wel een stukkie indrukwekkender dan Into the Wild hoor!
     
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Sorry hoor....
    ;)
     
  14. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Haha, denk dat ik Red ook maar oversla dan lol. Ach, heb Rapunzel nog liggen.

    Ik vond Into the Wild zo indrukwekkend!! Is echt zo'n prachtige film. Erg aangrijpend en het ontroerde me, zeker wetende dat het een waargebeurd verhaal is. Is zeker een film die mij heeft doen nadenken over de hele huidige maatschappij. Daarnaast is de film zo mooi opgenomen. De natuurscenes zijn zo mooi op Blu-ray. En de soundtrack van Eddie Vedder is echt briljant. Vooral het nummer Society vind ik erg bijzonder.
     
  15. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Je vergelijkt hier nu echt appels met printers.
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.042
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Hoezo?
    Reckuuza zegt dat het de meest indrukwekkende film is die die ooit gezien heeft. Daar mag je toch wel op reageren door een andere film te noemen?
    En qua plot is het niet eens zo vreemd hoor, gaat allebei over een jongen die de bewoonde wereld verlaat en besluit te overleven in de wildernis!
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Ja, maar die ene is met acteurs en die andere getekend. Dat mag je dus niet vergelijken, he. [​IMG]
     
  18. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ophouden over Grave of the Fireflies te praten, daar word ik verdrietig van..

    post maar snel een recensie van Totoro om me op te beuren
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Heeft hij al gedaan.
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.042
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Zul je zien, dat zal het nog zijn ook :emo:

    :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina