1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 19]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Hybrid, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Maar de jongen van Into the Wild maakt zijn eigen keuze terwijl hij gewoon een heel goed leven heeft. Oké, in Grave of the Fireflies wordt er ook een keuze gemaakt maar daarbij spelen toch weer andere omstandigheden een rol. Ik vind Into the Wild wel een mooie film maar ik kan niet begrijpen waarom de films door veel mensen als aangrijpend wordt gezien.
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.042
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Enige omstandigheden die in Grave of the Fireflies meespelen is dat hij te trots is om zijn excuses aan te bieden aan zijn tante. Zijn complete verblijf is zijn eigen keuze, en dat maakt de regisseur ook erg duidelijk. Dat maakt de film ook zo verdrietig, want daarom zijn de gevolgen eigenlijk de schuld van de jongen en niet van eventuele omstandigheden.

    Maar je hebt gelijk, de films zijn niet 100% identiek. Maar waarom moeten films gelijk zijn om te mogen vergelijken?
     
  3. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dit topic gaat veel te hard, moest alweer 5 pagina's terug lezen om die recensie te vinden.

    En Modder schaam je, dat je Kiki's delivery service en Only yesterday nog nooit gezien hebt kan ik nog wel inkomen maar Totoro is een klassieker
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Daar schaam ik me niet heel erg voor, hoor. Totoro lijkt me totaal geen veelomvattende film. Misschien is het prachtig in zijn eenvoud, maar ik denk toch dat hij mij zal teleurstellen vergeleken met andere Ghibli classics. Maar ik vond zelfs Tales Of Earthsea geweldig, een film die veel mensen haten.
     
  5. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    appels met peren vergelijken
     
  6. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Ik vind ook dat je ze kunt vergelijken hoor. Ik zeg juist dat ik Grave of the Fireflies ook een stuk indrukwekkender vind dan Into the Wild. Maar in Grave of the Fireflies zijn er wel omstandigheden (buiten zijn trots) die leiden naar de keuze om in de wildernis te gaan wonen. Ze hebben niemand meer, hun huis vernietigd, een tante waarmee ze het niet kunnen vinden en niemand die ze helpt. De jongen uit Into the Wild heeft het thuis gewoon goed en komt onderweg nog veel mensen tegen die ook goed voor hem zorgen. Als hij dan toch nog wilt doorzetten (en zich daar helemaal niet goed op heeft voorbereid) dan laat dat toch geen diepe indruk achter. ;)
     
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.266
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Is The Lion King ook goed? :'-(
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Maar in The Lion King heft de awesomeness van Timon & Pumba de zieligheid van die ene scene op. :cool:

    En ik blijf erbij: In het Nederlands zijn Timon & Pumba zoveel malen meer awesome dan in de Engelse versie.
     
  9. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Blegh, stomme film was dat. Een film voor de vrouwen :+
     
  10. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Tales of Earthsea vond ik leuk maar enorm jammer dat ze juist dat deel gekozen hebben om (half) te verfilmen en niet gewoon Earthsea zelf hebben verfilmd.

    Dat is wat mij betreft een vele malen beter verhaal en had echt een fantastische animatie kunnen worden.

    Totoro is inderdaad heel klein en schattig en niet bepaald epic te noemen maar het heeft wel de echte Ghibli magie
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Ik ken de Earthsea saga niet, dus daar kan ik niks over zeggen. Maar je moet wel toegeven dat de film op artgebied geweldig was!
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.042
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Appels zijn rond en peren niet.
    Zo, appels en peren kun je dus ook vergelijken.


    Echt, wat is er mis met films vergelijken? Die term is hier helemaal niet van toepassing, want je kunt 2 films toch vergelijken op basis van hoeveel indruk ze maken? Zou een beetje vreemd zijn als dat niet meer 'mag', puur op basis omdat de films niet compleet identiek zijn.
     
  13. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Was hij ook, heb er ook met plezier naar gekeken. Maar als fan van die boeken baal ik ervan dat ze niet aan het begin zijn begonnen
     
  14. Julien

    Julien Ridder

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, mijn eerste reactie was ook: ''appels met peren vergelijken''. Maar meteen daarna besefte ik inderdaad ook dat je films onderling, in ieder geval op het aspect 'achterlaten van een indruk', juist heel goed kan vergelijken. Dan hoef je het nog niet eens eens over het thema of het verhaal van de film te hebben.
     
  15. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik heb zelf veel van de wereld gezien, ben een aantal jaar terug nog 5 maanden weggeweest in Azië. Ben ook in Marokko en veel Europese landen geweest. Maar ik had niet het idee dat dit bijdroeg aan mijn ervaring van de film.

    Begrijp me niet verkeerd, ik vind Into the Wild een mooie film, maar that's that.
     
  16. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    I Spit On Your Grave (2010)

    Dat is de eerste keer dat ik echt moest kokhalzen bij een film omdat het me te nasty werd, en ik ben toch best wat gewend... De tweede helft van de film slaat helemaal nergens op, maar hij doet wat 'ie moet doen: je de stuipen op het lijf jagen van de smerigheid xD

    7/10
     
  17. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Blugh wat vond ik dat een kut film. Shockeren om te shockeren heb ik nou echt niks mee. Doe het dan als in Irreversible ofzo... Nu is het simpelweg goedkoop effectbejag imo :mad:
     
  18. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Toy Story 3! <3
    Grote glimlach van begint tot eind, I like.
     
  19. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb net Dog Day Afternoon gezien. Wat een amateuristische bedoeling zeg. :+ En dan bedoel ik niet de film, maar de bankrovers natuurlijk. Ik heb (op het begin) echt hardop gelachen, gewoon omdat het zo'n sukkels zijn, het is niet bepaald een comedy ofzo, de film.
     
  20. Brocade

    Brocade Active Member

    Berichten:
    1.072
    Leuk Bevonden:
    38
    Hall Pass

    Niet verwacht, maar toch meer dan uitstekend vermaakt :D Heerlijke film om te zien. Hij komt wat traag op gang (in het landhuis waarbij ze een rondleiding krijgen, begint de film pas echt), maar daarna vond ik het een meer dan vermakelijke comedy.

    8/10
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina