[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 19]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Hybrid, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Het mocht niet baten. :+
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.042
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Nausicaa niet meer dan logisch, let's be honest. Meeste mensen stemmen daar standaard een half punt hoger omdat ze hipster zijn.
    Laputa was erg leuk dus mag er wel inblijven.
     
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Argh, zo kut als je steeds geen true HD versie hebt, maar met zo een gare kutverhouding (waarschijnlijk 21:9), waardoor je op een breedbeeld nog steeds half zwart beeld hebt. Heb je weer iets van 1280x500 ofzo. :mad:
    Anyway, vanaaf denk maar weer eens een filmpie kijken, heb er nog een aantal liggen, dus wordt nog ff kiezen welke het wordt. :p
     
  4. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik weet niet over welke film je 't specifiek hebt maar de beeldverhouding van een film (2.35:1, 1.85:1, enz) heeft niets te maken met "True HD" of anderzijds.
     
  5. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    2.35:1 is toch gewoon standaard DVD beeldverhouding?
     
  6. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Het is niet de 'standaard,' maar wel de meest voorkomende beeldverhouding. De standaard die elke DVD/Bluray hanteerd is 1.85:1, de enige manier om daarin een 2.35:1 film vast te leggen is met zwarte balken, anders raakt de visie van de regisseur verloren (en informatieve beeld) d.m.v. afgeknipte zijkanten.

    Pollack zegt 't beter.
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2011
  7. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Sinds komst breedbeeld altijd gedoe met zwarte balken. Koop je een breedbeeld tv, nog steeds zwarte balken. Heb je een HD film (die in feite geen HD is), in de meeste gevallen nog steeds zwarte balken. In bioscoop heb je een breed scherm, maar thuis wil ik gewoon films 16:9 kijken zonder dat de helft van het beeld zwart is.

    Black Swan aan het kijken. Nog te vroeg om er een oordeel over te geven.
     
  8. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Wederom, zie Pollack's uitleg m.b.t. hierom. De enige televisie die aan jouw wensen voldoet is de Philips 21: 9 televisie, die (laatst dat ik keek) een prijskaartje van €2999,- heeft.
     
  9. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Being John Malkovich

    Bizar. Een modern, melancholisch sprookje. Erg mee vermaakt en sterk acteren van de meeste acteurs. Mooi verhaal en zeker een redelijk unieke film te noemen. Gaat dat kijken!

    8/10
     
  10. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Black Swan
    Aardige film, ondanks ik totaal niets met ballet heb. Setting had evengoed anders kunnen zijn. Maar ondanks ballet toch boeiend. Niet echt schokkend ofzo, redelijk voorspelbaar. Maar desondanks een aangename film om te kijken, zonder veel poespas. In diverse opzichten merkwaardig dat ie toch boeit. Niet 'wow', maar zeker niet slecht.
     
  11. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    [​IMG]


    Them!
    Had weer es zin in een oudere film. Alleen al de charme van de film maakt het de moeite van het zien waard. De acteurs, de sets en alles, zo simpel, maar het heeft gewoon iets. Iets puurs ofzo, geen cgi crap, maar gewoon simpelheid. Af en toe best verfrissend na je 100ste cgi film op een rij.
    7.1/10
     
  12. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    @ Grave: Precies! Daarom...

    Ik heb net The Outlaw Josey Wales gekeken. Goeie film, maar niet een van de epischere films van onze Clint. Pale Rider bijvoorbeeld was een stuk epischer. Maar westerns blijven vet.
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2011
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    302? :+
    Maar lijkt me wel tof. Typische popcorn movie. :)

     
  14. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb net Thunderbolt and Lightfoot gezien. Echt een vétte film! Weer eens wat anders om Clint als bankrover te zien ipv cowboy of juut. :+

    [spoiler1]Alleen het einde is wel sad! :mad:[/spoiler1]Dat was m'n 14e Clint Eastwood film dit jaar. :cool:
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2011
  15. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
  16. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik vond Clint + Jeff Bridges anders ook behoorlijk badass. :cool:
     
  17. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    World Invasion: Battle LA

    Kon niet slapen en had deze nog op m'n computer staan. Helaas niet eerder eraf gegooid. Trailer zag er echt vet uit maar het verhaal is zo belabberd en de scenes zijn zo chaotisch dat er echt geen touw aan vast te knopen is! Inclusief het camerawerk zorgt dit voor een zooitje ongeregeld! Verhaal had zoveel beter uitgepakt kunnen worden maar het was echt 3x niks! Jammer, een gemiste kans.

    4/10
     
  18. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Is ook niet voor niks zo'n film die je in de bios kijkt, puur omdat hij dan als eenmalig entertainment best oké is.
     
  19. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Salò o le 120 giornate di Sodoma (Pier Paolo Pasolini, 1975)
    [​IMG]
    De eerste film van Pasolini die ik gezien heb. Na het zien van de film weet ik eigenlijk niet goed wat ik er van vind, behalve dat hij wel in mijn hoofd blijft hangen. Typische film waarvoor ik me misschien van te voren wat had moeten inlezen. Dat heb ik nu achteraf gedaan, waardoor er wat meer dingen op zijn plek vallen. Bizarre film over fascisme en de fantasiëen van Marquis de Sade. Inderdaad de mens van zijn slechtste kant, behoorlijk indrukwekkend. [8]

    Wel een typische film die ik nog eens moet kijken, zeker nu ik er wat meer over weet.
     
  20. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Die heb ik nog op DVD, blijft leuk om of en toe dat soort oeroude monsterfilms te kijken. de jaren 60 War of the Worlds is ook echt een aanrader als je Them leuk vond.

    En natuurlijk 'it came from outer space'
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina