1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 19]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Hybrid, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Gisteren A Time to Kill gezien. Die film van die rechtszaak over dat zwarte meisje van 10 dat wordt verkracht waarna de vader de daders iets aandoet. Ik had het boek wel gelezen, maar de film nooit gezien. Was wel een goede film, maar niet heel bijzonder. Het boek was gewoon veel beter. Als ik het boek niet had gelezen 8/10, nu een 7/10.

2. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ik vind dat je geen compromissen moet sluiten om de massa te bereiken.

3. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Dit is ook geen compromise. Er is geen Filmstudio in de wereld die een marketingcampagne gaat opzetten om aandacht te brengen aan een film van +-30 jr en ouder in de hoop dat hun back-back-back-back-back-catalog titel(s) aan verkoop gaat stijgen.

Een remake doet geen afbreuk aan het origineel omdat het origineel nog blijft bestaan ;)

Je kan ook denken, een remake is juist een compliment.

4. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Er zijn zelfs wel remakes waar ik blij van word. Zoals King Kong bijvoorbeeld. Beste avonturenfilm sinds The last crusade wat mij betreft

5. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Een remake is niets anders dan goedkoop cashen op andermans werk. Hollywood durft gewoon niet originele content te verzinnen omdat het te makkelijk is om oude shit in een nieuw jasje te steken, ook al gaat hierbij heel veel van het origineel verloren.

6. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Daar heb je deels in gelijk, echter geldt dit niet voor alle remakes die gemaakt worden. Dat goedkoop cashen op andermans werk, ondanks de grote kans dat er veel van het origineel verloren gaat, is alsnog alleen mogelijk indien er toestemming op wordt gegeven. Het is niet alleen de schuld van Hollywood.

7. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Vanavond Fast 5.
    Zin in! :cool:

8. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Thor

Vet! :cool: Actie, humor, Nathalie Portman en een brede Thor zorgen samen voor een leuke film die lekker wegkijkt. Wel voorspelbaar en wat cliche, maar dat kon me niet schelen omdat het geheel erg aardig is. Thor in de 'gewone mensenwereld' zorgde regelmatig voor een lach op mijn smoel. Lekker zitten en genieten van deze film :b:

Ik geef een 8, maar jullie zijn allemaal geloof ik een heel stuk critischer dan mij, dus trek je maar niet al te veel aan van dat cijfer.

9. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ja, ik vind dat wel schraal! Maar jij beschrijft in je posts een idee dat filmmakers remakes maken omdat ze denken dat ze wat toe te voegen hebben. Of omdat ze denken dat ze het oude idee willen (en kunnen) verbeteren.

Ik denk dat dit helemaal niet zo is, zo ik mijn post beschreef.

10. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    @Henrive:

"Ja, maar dat zie ik dan ook niet als 'remake'. Ik vind dat dat met muziek ook weer anders ligt."

Hoezo is dat geen remake? Het origineel wordt genomen en het wordt bewerkt. Ik zie niet echt een verschil. En muziek ligt misschien wel wát anders, maar het ligt toch niet mijlenver uit elkaar m.i. Er liggen in beide gevallen artiesten aan ten grondslag die middels hun creativiteit iets weten te scheppen. En het remaken van zulke scheppingen kan bij muziek op net zo'n gare manier als jij film remakes vindt.

11. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Nee, dat denk ik niet, maar ik vind dat dat zo zou moeten zijn ja. Vandaar dat ik er niet van houd.

Ja, daar heb je op zich wel gelijk in. Ik denk alleen dat de intentie bij het coveren van een nummer (bij goede covers, want ook bij muziek houd ik niet van covers, ik ken maar een paar covers die ik goed vind) misschien wat vaker verschilt dan bij dit soort remakes van films (waarbij het principe alleen maar om het technische aspect draait).

En natuurlijk zijn er uitzonderingen die de regel bevestigen, ook bij films. Ik verwacht alleen niet dat de remake waar we het over hadden, van seven samurai zo zal zijn.

12. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ja, dan zijn we het eens.

13. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Moddervet.

14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

Hij was best wel lachen. Niet extreem bijzonder, maar zat genoeg typische animatie film humor in. :)

7.5/10

15. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213

Ik heb net Two Mules For Sister Sara gezien. Wat een vette film zeg. Echt een supervette western. De muziek vond ik ook vet:

[yt]oE4MW2HNluw[/yt]

Weer een goeie western theme van Ennio Morricone. :)

M'n 15e Clint Eastwood film dit jaar! \o/

Laatst bewerkt: 7 mei 2011
  16. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Thor 3D, gezien.

Wel de moeite waard, je moet alleen wel van het sfeertje houden natuurlijk. Maar wel een boeiende film die alleen op het eind wat afgeraffeld wordt.

En erg jammer van het 3D, dit was de eerste keer dat ik een film in 3D zag en wat een ramp zeg. Het meeste van de film was niet 3D en wanneer het er wel was had ik het soms niet eens door. Of het was zo slecht/storend dat ik het gewoon irritant vond.

Voor mij voorlopig geen 3D meer tenzij er echt een verbetering plaatsvind en het daadwerkelijk iets toevoegt. Dat 3D in de PotC trailer was ook echt dramatisch.

17. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Hoe ze aangaven dat er nog een deel aankomt vond ik echt lame 8) (dus echt het allerlaatst, dus dat stukje na de aftiteling.)

18. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Tropic Thunder

Film over 5 acteurs die een 'waargebeurd' verhaal tijdens de Vietnam-oorlog gaan naspelen.

De film neemt eigenlijk het gehele filmwereldje op de schop en dan met name de spoiled actors. Vooral de personages Tugg Speedman(Ben Stiller) en Kirk Lazarus(Robert Downey Jr.) zijn prachtige parodieen op acteurs. De een is iemand die na zijn doorbraak alleen maar is afgegleden(Simple Jack _O_) en op zoek is naar erkenning in Hollywood en de ander iemand die zijn vak veels te serieus neemt en er alles aan doet om in zijn rol te blijven. Ook de dialogen tussen hen zijn af en toe briljant. Anders dan velen kan ik Ben Stiller ook altijd wel waarderen, en Downey Jr. is echt een baas in deze film. Kon er dan ook wel om lachen. Toffe film.

19. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.958
    Echt? Hm, bleef niet zitten voor deze ene keer, had ik dus maar wel moeten doen.
    Iig, echt mokervet die film.

20. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Lame... tja. Zag 'm ergens wel aankomen tbh.
    Maargoed, who cares! Nog een deel! :cool:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina