1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 19]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Hybrid, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Hævnen (2010)

    Beter bekend als In a Better World en als recente Oscarwinnaar van Beste Buitenlandse film. De 10-jarige Christiaan verhuist terug naar zijn vader's geboorteplaats in Denemarken na het overlijden van zijn moeder. Hij raakt al snel bevriend met z'n nieuwe klasgenoot Elias, die op dagelijkse basis gepest wordt door de rest van de school. Christiaan besluit aktie te ondernemen in een uiterst geweldadige methode en snel worden beide ouders van de kinderen erbij betrokken om escalatie te voorkomen. Maar Christiaan en Elias laten zich niet kennen door de waarschuwingen om zich heen, en terwijl hun haat voor alles en iedereen dreigt te exploderen, begint ook de hechte familieband van beide partijen langzaam te ontrafelen...

    Mensen die bekend zijn met de combinatie van schrijver Jensen en regisseur Bier weten wat ze kunnen verwachte: sterk acteerwerk, puike dialogen en intense drama. Naast After the Wedding waarschijnlijk mijn favoriete Bier, met een prachtige rol van Persbrandt als arts-zonder-grens, die zijn familie steeds meer uit 't zicht raakt met zijn continu reizen heen-en-weer. Die hopeloze glans in zijn ogen telkens als die geweld ziet of moet defineren aan zijn kinderen, prachtig gewoon.

    Du Rififi chez les Hommes (1955)

    Tony le Stéphanois is vers uit de gevangenis en nadat hij erachterkomt dat zijn vriendin in de tussentijd niet 't meest trouw is gebleven keert hij terug naar zijn oude vrienden Jo le Suedois en Mario Farrati voor onderdak. Niet alleen verwelkomen ze hem met open armen, maar blijken ze ook nog in het midden van het plannen zijn, van een grote juweliers-overval. En laat dat nou net één van de talenten zijn waarvoor Tony in de eerste instantie achter de tralies terecht kwam...

    Als je in het film-woordenboek het woord 'heist' opzoekt, zal er ongetwijfeld een foto naast staan van deze film. De eeuwenoude opzet is aanwezig: man komt uit de gevangenis, wordt omgepraat om één laatste overval te plegen, een team wordt gerecruiteerd, een plan wordt gesmeden en een roof wordt in werking gezet. Maar de uitwerking is na een halve eeuw nog steeds ongeëvenaard: een spectaculaire roof gedurende 30 minuten zonder één woord dialoog, alleen het rollende gezweet over de voorhoofd van de vier mannen terwijl ze 1 verdieping lager probeer te komen. Super, alleen jammer dat, ondanks dat het toendertijd geen clichés waren, de film zich toch wel schuldig maakt aan een paar. Desondanks, een aanrader om te zien waar films als bijv. Ocean's Eleven en The Red Circle hun inspiratie uit halen.

    Sucker Punch (2011)

    In deze alinea hoort een plotomschrijving te staan maar omdat scenaristen Snyder en Shibuya het zelf waarschijnlijk niet kunnen opsommen doe ik ook maar geen poging.

    Waardeloos. Zelden zo’n schaamteloos, slecht samenhangend scenario van een verhaal gezien als excuus om een paar, visueel afhankelijke setstukken op het scherm te mogen gooien. Jammer genoeg is er zelfs in die vier setstukken geen inspiratie te vinden, we springen van een Samurai-tijdperk naar Wereld Oorlog II met zombie's naar Lord of the Rings naar who-gives-a-fuck-anymore. Geen connecties met de realiteit noch verhaalstructuur en het enige dat ik na afloop wijzer ben is dat Snyder in z'n vrije tijd graag afrukt op Sailor Moon terwijl die razendsnel door televisiekanalen zapt.
     
  2. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.705
    Leuk Bevonden:
    17.923
    Wordt toch slechter dan Batman Begins. Kan niet anders.
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Chinatown (1974)

    [​IMG]

    Toffe moderne film noir van Polanski, die overigens als Pee Wee Herman lookalike ook in de film voorkomt. Dit is nou echt precies een film voor Modder: Laidback maar toch ook wel spannend, rustig maar toch interessant. Het sfeertje is geweldig dankzij de setpieces en ik vond de muziek heerlijk passend. Daarnaast blijft Jack Nickelson natuurlijk altijd een held. Enige minpunt aan de film vond ik het einde, daar had toch wel wat meer mee gedaan kunnen worden. Het voelde gewoon niet goed.

    8/10
     
  4. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Jongens 127 hours of King Speech.
    Welke zal ik kijken?
     
  6. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    127 Hours, King's speech moet je denk ik echt voor in de stemming zijn. Ik kwam er in ieder geval erg lastig in
     
  7. snIz

    snIz PSN: xSn1z

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    2
    127 hours vond ik persoonlijk een enorm sterke film, kijkt ook lekker weg. King's Speech moet ik nog zien.
     
  8. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Oke thanks. :)
    Ik heb ook zin om iets "makkelijks" te kijken. :)
     
  9. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    127 hours vond ik ook vrij weinig eerlijk gezegd.
     
  10. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    :9
     
  11. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Die vat ik niet. Daar schiet mijn tv kennis te kort.
     
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    qoute komt uit superbad, maar gaat dan niet over die 2 films
     
  13. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Oh die heb ik wel gezien alleen zo goed ken ik films ook weer niet uit mijn hoofd. 8)

    Anyway, ik heb net Vertigo (1958 ) gezien. Mooie film, maar wat een klote einde. 8)

    [spoiler1]Ik had er nog wel vrede mee gehad als hij zichzelf nou ook van die toren had gestort, maar dit was gewoon echt kut. 8) Hoezo gooide zij zich sowieso van die toren af op het laatst?[/spoiler1]
     
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2011
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ach het is Jan. En die kijkt altijd op ons neer. ;)
    Waren gewoon de laatste 2 films die op me PC stonden die ik nog niet gezien had...

    127 Hours

    Niet slecht, niet super. Degelijke film imo. Snap niet dat die genomineerd was voor de Oscars. Maar Amerikanen hebben altijd een soft spot voor waargebeurde verhalen.
    Franco speelt een prima rol dat wel. En de soundtrack, plus camerawerk was wel een leuke toevoeging. Maar had nooit echt een band of het gevoel dat ik erbij was ofzo. Achteraf dacht ik niet "damn goede film" maar dacht "Het had beter gekund"
    Overal een prima film maar niet een die echt bij blijft en die ik nog eens ga kijken.

    7/10
     
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Giù la testa (1971)

    [​IMG]

    We blijven nog maar even in de 70's. Deze laatste western wordt gezien als de minste van Leone, maar hoewel hij niet in de buurt komt van de grote twee vind ik deze zeker beter dan zijn eerste. Veel minder western en veel meer een film over revoluties, wat dit toch weer een aparte film maakt in de reeks. James Coburn was tof, maar ik vond Rod Steiger als Juan er toch wel bovenuit steken. Je merkt daarnaast dat er duidelijk meer budget is vergeleken met voornamelijk de eerste films. Veel explosies, instortende gebouwen, bruggen en voertuigen en een paar groots uitgepakte scenes. Een tegenvaller was echter de score van de film. Hoewel de tunes die erin zaten erg goed zijn is het allemaal een beetje karig en niet van het niveau van de eerdere films. Al met al gewoon een hele goede film waar ik zeker van heb kunnen genieten.

    8/10
     
  16. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Till det som är vackert (Lisa Langseth, 2010)
    [​IMG]
    Mooie ingetogen film, met een goede opbouw naar de sleutelscene op het eind. Door het sterke acteerwerk van de nog jonge hoofdrolspeelster (Alicia Vikander) blijft de film realistisch.

    De film greep me echter nergens helemaal, maar zat er telkens net een beetje tegenaan, waardoor ik nu toch wel een enigszins onvoldaan gevoel heb. Maar goed, misschien moet ik hem ook nog maar een keer kijken binnenkort.. [7,2]
     
  17. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Jij kijkt ook alléén maar van die (rare) scandinavische films he? :+
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.042
    Leuk Bevonden:
    9.603
  19. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Je weet dat ik dat soort dingen niet snap Tyrant. :+
     
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Hipster Kitty. :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina