1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 20]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Nerrion, 13 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Vannacht Cinderella Man gezien op bbc2, supermooie film.
     
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.266
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Hele toffe film ja, vond hem beter dan menig ander boks film. Voor mij is CM zeker een 7.5 waard.

    Gisteren met mijn broertje naar Pirates 4 3D geweest. Tering wat zat het daar vol. Zouden eerst naar de 9 uur voorstelling, vol, toen de 10 uur voorstelling maar gedaan. Om 7 uur draaide er nog een gewone 35 mm voorstelling. Was gewoon gekkewerk daar.

    Film verder wel goed, maar dat verhaaltje met die predikant deugde van geen kant. Sloeg nergens op en eindigde ook heel abrupt. Film zelf ook wel een beetje. Moet toegeven dat die beter was dan 2 en 3 op basis van verhaal, maar niet beter dan deel I. Ik zou overall zeggen een 8.0 maximaal.
     
  3. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Dit is natuurlijk ook maar een interpretatie hè. Zie ook de quote van Kubrick zelf aan het begin van het filmpje :)
     
  4. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    802
    Leuk Bevonden:
    369
    Had het 3D nog enige toegevoegde waarde? Ik heb hem gisteren namelijk in 2D gezien, en ik had niet het idee dat ik hem veel vetter had gevonden als hij in 3D was.

    Ik vond het overigens een leuke film, het gebruikelijke PotC recept werkt nog steeds, hoewel het verhaal wel een beetje voorspelbaar was(zodra je wist waar iedereen heen ging). Ik vond inderdaad het verhaaltje van die predikant ook een beetje raar, maargoed, het was wel een leuke toevoeging.
    Ik was aan het einde nog even blijven zitten, en er was inderdaad nog een kleine scène na de aftiteling, maar niks bijzonders verder.
    Ik geef hem een 7.5.
     
  5. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar ik vond het wel een reële interpretatie. En anders blijf je bezig met speculeren, ik geloof het wel allemaal. Film blijft trouwens nog steeds hangen bij me, ook een teken dat het een goeie is.
     
  6. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    echt waarom hebben ze die predikant er in Godsnaam bij gedaan zo'n cliché gedoe weer dat hij van iedereen houdt blabla die gast heeft echt de film een beetje voor mij verpest, irriteerde me mateloos aan die vent.
     
  7. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    net ook gekeken, het eerste uur was goed te doen, daarna koste het me pijn en moeite om hem uit te kijken. Er gebeurt echt geen klap, ik werd gillend gek van die mega irritante space geluiden en die stem van die robot 8)
    Verder is het wel een bijzondere film, ziet er flink strak en goed uit voor een film uit 1968, ook erg kleurrijk. Maar mij te abstract en het tempo ligt zo langzaam.
    Niet voor mij besteed ieder geval
     
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.266
    Leuk Bevonden:
    4.760
    3D vond ik zeker van toegevoegde waarde, eigenlijks de hele film door. Je herinnert je dat stukje wel dat Cruz het zwaard door die deur steekt? WTF was dat ff. 8) Verder vond ik de effecten voor een meer non visuele film toch meer in de richting van Avatar gaan qua kwaliteit. Helaas heeft het verhaal veel dingen verpest, zoals inderdaad de predikant. Verrekte mongol. :F:
     
  9. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides

    Ik had lage verwachtingen van de film, vooral omdat ik een Penélope Cruz niet mag en omdat de trailers er maar suf uitzien. On Stranger Tides leek mij een veel minder groot spektakel te worden dan de vorige films, en eigenlijk is dat ook wel zo. In eerste instantie stond me dat niet aan, maar terwijl ik de film aan het kijken was, begon ik het meer en meer te waarderen.

    De schaal van de film is veel kleiner. Minder personages, minder grote gevechten. En dat bevalt me wel. Het valt me ook op dat Johnny Depp als Jack Sparrow eigenlijk geen hoofdrol heeft, andere personages zoals Blackbeard (geweldige rol!), Angelica (matige rol van Cruz) en Barbossa (ook goed gespeeld), hebben net zo veel 'screentime'.

    Ik vind de film niet echt grappig, ik heb ook het idee dat humor in deze film toch een minder grote rol speelt dan in de vorige trilogie. De humor is ook anders... Ook mis ik de chemie tussen bepaalde personages, zoals die in de vorige films er is. Maar elk personage op zich, overtuigt wel. Met name Blackbeard en Barbasso vind ik geweldig om naar te kijken. Het enige dat ik aan te merken heb op Blackbeard, is dat ik niet het idee had dat hij door en door slecht is. Wat volgens mij wel de bedoeling moet zijn, zeker als je de gebeurtenissen op het einde bedenkt.

    Gelukkig is het verhaal boeiend genoeg. Ik vind het ook nergens inkakken, wat ik hier al een aantal keer heb gelezen. 3D voegt wat mij betreft helemaal niets toe. Mijn vriendin vind er ook niks aan ik hoorde ook niemand in de zaal zich er aan vergapen, zoals dat bij bijvoorbeeld Avatar wel het geval was.

    De muziek blijft gewoon klassiek en verder ziet het er ook erg leuk uit. Ik heb genoten van dit avontuur. Want dat is de film vooral. Hij is kleinschalig, avontuurlijk en leuk (niet per se grappig!) en dat doet de film erg goed. Ik hoop dat de vervolgfilms ook zo zijn.

    Cijfer: 7,3/10
     
  10. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.326
    Ik heb net Limitless gekeken en ik vind het een aanrader. Gewoon een simpele film, maar door het verhaal een aantal inventieve camera angles en een niet standaard Hollywood einde net iets meer dan gemiddeld. Ik zeg doen!
     
  11. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    Het einde had echt tig keer beter gekund naar mijn mening. Veel losse eindjes etc. Maar toch, zeker een bovengemiddelde film!
     
  12. Darkzell

    Darkzell XBW Member

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    Limitless
    Idee achter de film met de pil is leuk bedacht en ook wel interessant vond ik maar er zaten wmb teveel dingen in die er best uit hadden gekund, of wat beter hadden moeten worden uitgewerkt
    zoals de dood van die blonde vrouw
    Verder wel een leuke film.
    7.5/10

    Drive Angry 3D
    Gewoon een simpele actie film met een verhaal wat totaal nergens over gaat zoals ongeveer alles wat verder in deze film zit. Desondanks heb ik me dankzij de over-the-top actie nog best vermaakt.
    6/10

    The Final Destination
    Waarom ik deze film in godsnaam gekeken heb weet ik eigenlijk nog steeds niet, wrs omdat ie niet zo lang duurde en ik wat tijd over had. Maar ik had nog moeite om m'n aandacht erbij te houden in die 85 minuten. Ik vond de eerste 2 delen van Final Destination nog wel te doen, 3 was al stukken minder, maar deze film slaat wel echt alles.
    1/10

    Hævnen
    [​IMG]
    Erg mooie drama film en heb dan ook 2 uur geboeid zitten kijken. Mooie shots, goed geacteerd (vooral de vader van Elias), en een lekkere wat grauwere sfeer in de film.
    8.5/10
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2011
  13. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond dat eerste uur juist het moeilijkst, met die apen, dacht echt van 'waar ben ik aan begonnen' 8). Daarna zat ik er echt helemaal in. Maar goed, smaken verschillen dan. De Special Effects zijn wel ziek trouwens voor een film uit 1968 ja.
     
  14. Miem

    Miem Up The Boro

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    3
    [​IMG]

    Ik dacht probeer hem nog een keertje, maar ik vind het nog steeds een erg matige film, acteerprestaties zijn wel goed alleen heel het script klopt voor geen meter en heeft Gavin Hood er een potje van gemaakt, hopelijk wordt de volgende Wolverine beter.

    6.3
     
  15. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    De eerste keer wist ik niet zo goed wat ik er mee aan moest. Tweede keer wist ik dat wel en was ik echt flabbergasted.

    Ik kan je ook Solyaris (van Tarkovsky) aanraden. Ook de Solaris van Soderbergh trouwens, maar Solyaris wordt vaak gezien als de Russische tegenhanger van '2001'. Ben het daar niet helemaal mee eens, maar het is wel een vergelijkbare ervaring (dat was het althans voor mij). Bereid je alleen voor, want Solyaris schakelt nog een versnellinkje terug, maar als je er net zo 'in' zit als je nu hebt gehad, dan heb je een geweldige ervaring.
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2011
  16. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138

    Dank je wel voor de spoiler bij Limitless !

    U wordt bedankt ! :thumbs::mad:
     
  17. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Is geen spoiler..
    Ik kan het me in ieder geval niet meer herinneren en ik heb de film gisteren gekeken, zal wel niks belangrijks zijn. 8)

    //edit

    Oh zij, nee dat is inderdaad niks belangrijks.
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2011
  18. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    Ik heb gister Juno zitten kijken en wil eigenlijk jullie mening wel over deze film. Heb op whatiwatch.net een aantal 'recensies' gelezen en ze verschillen erg. De een geeft het een 9, terwijl de ander niet verder komt dan een magere 3. Ik zelf geef de film een 7. Vond het een leuke film om te zien maar ik had continu het idee dat er meer in zat. Daarnaast komt Juno zelf leuk over maar op sommige momenten veel te bijdehand wat niet bijdraagt aan de geloofwaardigheid. Ook vond ik de soundtrack schijtvervelend. Van die slome nummers die worden gezongen door onzekere-vrouwen stemmetjes, bah. Verder was de relatie die Jason Bateman en Jennifer Garner neerzetten totaal raar en ongeloofwaardig. Het lijkt allemaal heel soeps (ondanks de neuroot van een vrouw) tot inene de man besluit toch maar even weg te gaan. En dat was het dan. Heel apart allemaal. Wat vonden jullie ervan?:eek:
     
  19. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Tuurlijk wel ! Als ik zeg dat ik Film A heb gezien waarbij Figuur B doodgaat, dan is dat toch een spoiler?

    8)
     
  20. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.483
    Leuk Bevonden:
    906
    Maar als het geen reet te maken heeft met het verhaal, of geen enige invloed whatsoever heeft dan is het net zoveel spoiler als mededelen dat het gras er mooi uit ziet in de film. GRAS?? omg ik wist niet dat er gras in voorkwam!!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina