1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 20]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Nerrion, 13 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    Let the 'WTF waarom heb je die niet gezien' begin.
     
  2. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Wat de hell is het steeds met die kutlijstjes? Hoe boeiend is die shit nou helemaal? Lees dan 100 keer liever een impressie met een cijfer van een film dan dat ik lijstjes ga lopen doorbladeren... My 2 cents.
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    [​IMG]

    Niet alles aangekruist want wil er nog een paar herzien (Schindlers List, Dark Knight, Godfather 2 wat ik nu zo zie), maar dan haal ik de 70 nog lang niet :p.
    Die lijst doet mij nooit zoveel, terwijl er sommigen echt door geobsedeerd zijn.
     
  4. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Heb ik ook niet. 8)
     
  5. Darkzell

    Darkzell XBW Member

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de meeste recentere films vd 250 wel gezien, en vast nog een hoop echte klassiekers niet. Ik zie trouwens dat ik over de helft ben.
     
  6. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn lijst gaat hard 176/250 :D
     
  7. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Is toch wel een klassiekertje... kijken! Ben benieuwd wat jij er van vind.
     
  8. Darkzell

    Darkzell XBW Member

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    Water for Elephants

    [​IMG]

    Aardig romantisch drama dat zich afspeelt op een rondtrekkend circus. De setting van een circus levert meestal wel een goede sfeer op en dat was hier niet anders. Reese Witherspoon en Robert Pattinson spelen officieel de hoofdrollen maar vond ik beiden niet geweldig, al vind ik Pattinson sowieso een vrij irritant figuur. De relatie tussen beiden lijkt ook niet echt geleidelijk op te bouwen maar slaat telkens een paar stappen over. De echte sterren voor mij in deze film zijn toch wel de olifant Rosie en de circusdirecteur gespeeld door Christoph Waltz. Al met al een vrij aardige film om eens te kijken met vriendin maar komt toch wel wat tekort om echt een goede film te zijn.

    IMDb geeft een 7 en daar kan ik me wel in vinden.
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2011
  9. Jradman

    Jradman Active Member

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    0
    w0rd.
     
  10. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Je weet dat die olifant hier zwaar voor mishandeld is? Robert Pattinson doet mij nog elke keer denken aan Cedric Diggory uit Harry Potter :+
     
  11. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    Dat is 'm toch ook? Of bedoel je dat je elke keer Cedric Diggory ziet als je Pattinson ziet? 8)
     
  12. Darkzell

    Darkzell XBW Member

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het nieuws over de mishandeling gelezen, daarna werd dit ontkend met de mededeling dat de beelden ervan al uit 2005 stammen. Tijdens de opnames en de voorbereiding van deze film zou het beest sowieso wel goed behandeld zijn.
     
  13. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Inland Empire gekeken. Ik heb al meerdere films van David Lynch gezien, maar dit was wel vaagste film die ik heb gezien. De film begint al apart, vervolgens komt er een soort sit-com met konijnen in beeld, daarna lijkt de film iets normaler te worden met een actrice (de hoofdrolspeler) die een bezoekje krijgt van een nieuwe buurvrouw, maar daarna is de film bijna niet meer te volgen. Een film in een film, maar wat is een film en wat is echt. Verschillende tijdslijnen lijken door elkaar heen te lopen, wat in de film vandaag gebeurt kan ook gisteren of morgen zijn. Het is eigenlijk iets wat je kunt verwachten als je naar een Lynch-film kijkt, maar dit had ik niet verwacht.
    Als je van aparte films houdt, is dit een aanrader. De film is op sommige momenten komisch, dan weer emotioneel en dan weer beangstigend.
     
  14. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Oooh die moet ik ook snel weer eens kijken, midden in de nacht, pikkedonker. Zo'n geweldige krankzinnigheid.

    Die muziek! Kippenvel:


    Zo'n heeeeerlijk onheilspellend muziekje:


    En dan zo afsluiten met Nina Simone:


    David Lynch = god.
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2011
  15. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Gister the hangover 2 gezien, best wel een tegenvaller eigenlijk terwijl ik me zo verheugt had op deze film, ze hebben gewoon alles precies hetzelfde gedaan als het eerste deel (die was dan ook wel geniaal), maar ik heb er geen respect voor dat ze niks nieuws probeerde, het is eigenlijk gewoon precies dezelfde film maar dan in een andere setting, ze durfde gewoon niks anders te doen... jammer
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Maakt Lynch zn eigen muziek? Nooit geweten.
     
  17. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    De film moet je inderdaad in het donker kijken. Had de eerste 45 minuten overdag gekeken, maar dan is de film toch minder. En er zitten veel freaky-momenten in, dan weer aparte close-ups van gezichten of plotseling krankzinnig lachen of... Er zitten genoeg schrikmomenten in.

    Wil het bijna een kunstwerkje noemen (als het dat niet is).

    Die muziek van het eerst youtube-stukje komt uit de film, maar volgens mij komen er verschillende beeldfragmenten uit andere films (mulholland drive).
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2011
  18. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Dit is kunst in z'n puurste vorm imo. Het verhaal is totaal niet steekhoudend, maar toch schiet je van de ene emotie naar de andere. Het enige wat daar zonder verhaal verantwoordelijk voor kan zijn is beeld + muziek. En als beeld en muziek zonder al te veel verdere betekenis emoties oproepen....dat vind ik de definitie van kunst :)

    In die filmpjes komt inderdaad lang niet alles uit Inland Empire zelf, maar gaat me in dit geval ook vooral om de muziek en het sfeerbeeld dat dat neerzet.
     
  19. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Hahah, ja dat bedoelde ik ook :+
     
  20. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Het is ook geen film die je naar een keer zien begrijpt (en een tweede keer zal ook nog niet alles duidelijk maken, denk ik).

    Het ging me bij dat Youtube-filmpje er vooral om dat ik eerst dacht dat er misschien nog een langere versie van de film was. Sommige fragmenten kwamen me niet bekend voor, wel de actrices (Naomi Watts en die meid uit Twin Peaks), totdat ik die blauwe sleutel zag uit Mulholland drive.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina