1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 20]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Nerrion, 13 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PimLadenn

    PimLadenn Active Member

    Berichten:
    335
    Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens, echte briljante film. Einde vond ik echt geweldig, als je hem nog een keer terugziet kom je erachter hoe briljant dit uitgewerkt is.

    Unknown Voorspelbaar en niet echt spannend.

    The adjustment bureau Orgineel, spannend en goed verhaal.
     
  2. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Ik zag hier hoge cijfers voor The Adjustment Bureau voorbij komen (een vriend smste me zelfs dat hij de film beter vond dat Inception) en een paar dagen geleden dus ook gekeken. Toen ik de film keek dacht ik: aardig concept en best wel tof uitgewerkt. De dag erna dacht ik: Wat een B-film was het eigenlijk. Gewoon een love story met een sci-fi saus eroverheen. Een 7 dan maar. Trouwens, wat was de deal met die hoedjes? C'MON 8)
     
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Nee zeker niet zo goed als Inception. Idee is leuk en prima uitgewerkt. Verder gewoon een leuke wegkijk film.

    Over die hoedjes.

    [SPOILER1]In het begin dacht ik dat ook. WTF waarom die hoedjes.
    Maar gelukkig werd het een beetje duidelijk waarom ze hem op hadden richting het einde. Met die hoedjes konden ze hun krachten dus gebruiken (deuren doorgaan etc) zo probeerde "The Chairman" hun krachten te regelen. Zodat ze niet altijd ge(mis)bruik van konden maken.

    Dat maakte het nog een beetje logisch voor mij. :)
    [/SPOILER1]
     
  4. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Oh, ik snapte het idee wel, maar het is gewoon zo stom 8)
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja was een beetje vreemd. Maar de film is ook gebaseerd op een boek uit de jaren 50, dus dan is het misschien weer een beetje logisch. ;)
     
  6. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    kan iemand mij vertellen welke films uit de spoiler nog de moeite waard zijn (/aanraden) om te kijken?

    [SPOILER1]
    The Great Escape 1963
    The General 1926
    Yojimbo 1961
    Ran 1985
    Touch of Evil 1958
    It Happened One Night 1934
    The Gold Rush 1925
    Notorious 1946
    Butch Cassidy and the Sundance Kid 1969
    Gone with the Wind 1939
    Sunrise: A Song of Two Humans 1927
    The Grapes of Wrath 1940
    The Kid 1921
    Ikiru 1952
    The Big Sleep 1946
    Le salaire de la peur 1953
    The Manchurian Candidate 1962
    The Best Years of Our Lives 1946
    The Thing 1982
    Diaboliques, Les 1955
    Gandhi 1982
    Judgment at Nuremberg 1961
    8½ 1963
    The Night of the Hunter 1955
    Battaglia di Algeri, La 1966
    The Killing 1956
    The Hustler 1961
    La strada 1954
    Who's Afraid of Virginia Woolf? 1966
    [/SPOILER1]
     
  7. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    The Thing natuurlijk. Die Bluray is fantastisch en sowieso de film. :thumbs:
     
  8. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    The Tree Of Life (Malick, 2011)

    Vol verwachting maar ook licht sceptisch stapte ik de zaal binnen, maar dat beetje bange vermoeden maakte al snel plaats voor fascinatie. Wát een schitterende film. Voor mij was het relationele, familieaspect alleen emotionele context voor de GEWELDIGE manier waarop Malick het ontstaan van alles in beeld (en geluid) brengt. Een van de mooiste, meest spirituele ervaringen die ik ooit heb gehad. De film was, zoals ik van Malick gewend ben eigenlijk, op z'n allermooist als er geen mens te zien was, en er geen woord gerept werd. Magisch.
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2011
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Zater er nog tienermeisjes die alleen voor Brad kwamen en halverwege weggingen? :cool:
     
  10. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Damn ik kan echt geen DVD rips meer kijken. Na al die 720p versies.
    Dacht ga even Sucker Punch kijken. Maar na een minuut al afgezet om de kwaliteit. :p
     
  11. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Nee. Wel twee zwaar irritante giegelnichten die helaas niet vertrokken halverwege.
     
  12. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik snap niet dat jij zo'n geluid/beeldkwaliteit gek bent, mij boeit het persoonlijk best weinig zolang het maar geen cam is.
     
  13. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Had een nieuwe laptop gekocht, één keer een film in 720P gekeken en kan nu niet anders meer.
     
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ben ik ook niet echt. Maar na Avatar 720p en Syriana 720P is het verschil best wel groot naar een DVD rip
    Viel het toch heel erg op. En eigenlijk moet je Sucker Punch het ook hebben van de grafische pracht. Bij een komedie zoals Paul heb ik minder moeite om het in DVD kwaliteit te zien als het moet.
     
  15. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    overdrijven is ook een vak :'-(
    waar hebben we het over, een 720p film op een laptop? 8)
     
  16. Nonsubsisto

    Nonsubsisto Thieves in the Night

    Berichten:
    579
    Leuk Bevonden:
    0
    Yup, same here. Ik moest het eerst doen met een kut desktopje uit de oertijd dat problemen had met 360p youtube videos. :+
     
  17. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Het gaat om de rip. Als je via een torrent een DVD-rip download, zijn die echt brak. Maar zo gauw je een 720p Blu-ray rip download, die niet écht 720p is, heb je echt stukken mooier beeld. Daarnaast zijn er ook laptops met 1080p scherm, volgens mij heeft Cookie er één. Als je daar met je neus opzit, heb je echt fantastisch mooi beeld.

    Ik kan zelf 720p afspelen op mijn laptop, en dat ziet er al super uit. Heel wat anders dan die kutte DVD-rips van 500MB.
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Ik kijk ook geen DVD rips meer hoor.. Gewoon mediaspeler en 720p/1080p.
     
  19. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Precies! Echt heerlijk. Wat ik alleen niet snap, als een DVD er op mijn tv goed uitziet, waarom kan niemand die dan in dezelfde kwaliteit rippen? 8)
     
  20. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    als je een originele dvd/blu-ray naar je computer kopieert heet het ook "rippen" dus een "rip" kan ook gewoon een kopie zijn. Waarom zou je overigens in godsnaam een film van 700mb nog downloaden .. dat deed ik meer dan 10 jaar geleden (met 3-5kb/s :cool: ).
    Daarnaast worden veel dvd's gewoon geupscaled naar 720p en zegt 720p eigenlijk weinig over de kwaliteit, de 720p versies verschijnen zelfs al voordat de bluray uberhaupt uit is. Dus wat dat betreft is het hele "720p/1080p" beetje overrated, het zijn volgens mij alleen het aantal lijntjes. Ook zit er mega veel verschil tussen bepaalde versies.

    Ik keek net The Maltese Falcon (1941) Top 250 #103 goede film maar verhaal was matig. Deze film staat ook geclassificeerd als "1080p" .. dat zegt wel genoeg :+
    6.8/10
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina