1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 20]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Nerrion, 13 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Huh....

    Ik weet heus wel wat rippen is. 8)

    Als je van internet een 720p rip haalt, of 't nou echt true Blu-ray is of niet, het ziet er zo veel lekkerder uit dan een dvd-rip. Dat wordt hier gezegd. En dat is ook zo. Dat verschil is echt groot. :9 Alleen wanneer je een échte Blu-ray downloadt, bijvoorbeeld een 1080 .m2ts-bestand. Tja, dát is pas echt wat. :D
     
  2. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Het verschil tussen HD en non-HD is vrij duidelijk hoor.
    Ik geef toe dat het soms overrated is maar zoals je het zegt het aantal "lijntjes" zorgt er wel voor dat je veel meer detail in de 1 hebt dan de ander ;)
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Die hele lijntjes maakt het dat de kwaliteit juist te doen is 8) Geupscaled of niet, dat
     
  4. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    jij zegt dit: kutte DVD-rips van 500MB. .. vandaar mijn verwarring.
    Overigens download ik wel eens volledige blu-rays .. gewoon de versie van 40-45gb. Zelfs daar zit zoveel verschil tussen dat soms een mkv van 7gb er optisch dezelfde kwaliteit levert als een 25gb m2ts bestand.

    ben er nog niet helemaal over uit, maar heb niet echt het idee dat je via je computer > tv dezelfde kwaliteit hebt als een originele blu-ray in een speler > tv.

    edit: dat dvd-kwaliteit minder is staat idd wel vast, maar er zijn genoeg software programma's die ook al voor je upscalen.
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2011
  5. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Mij maakt de kwaliteit nooit zoveel uit, kijk net zo lief een avi op mijn computer als een 720p. Maar laatst zat ik Friends (boxset) te kijken op mijn tv (crappy tv kwaliteit van 15 jaar geleden) en daarna Avatar blu-ray, toen moest ik toch echt even slikken van het kwaliteitsverschil. ;)
     
  6. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Je zal het niet zo snel zien dat er echt verschil is met Bluray/DVD totdat je ze naast elkaar zet(nou ja dit had ik dan), dan zie je echt een enorm groot verschil, de kwaliteit is gewoon veel beter, scherper, je ziet meer... het maakt mij zelf ook niet zo uit of ik een DVD of Bluray bekijk ik kan naar beiden wel kijken(waarom niet?), maar me voorkeur gaat natuurlijk wel naar Bluray.


    Ik heb laatst(een tijdje terug nu alweer) The Hangover II in de bioscoop gezien en ik moet zeggen dat ik enorm genoten heb van The Hangover II, ik vond hem zelfs beter dan de eerste deel(mijn mening :+), ik zou The Hangover Part II zelf een 8 geven, enorm leuke humor, het enigste kleine nadeel was dat de film zo snel afgelopen was naar mijn gevoel.
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2011
  7. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    A Few Good Men (1992)

    Een advocaat(Tom Cruise) die uitblinkt in het maken van dealtjes met officieren van justitie en nog nooit een rechtszaal van binnen heeft gezien, wordt toegewezen op een moordzaak binnen de Marine van Guantanamo Bay. Na het aanvankelijk weer sluiten van een deal, wordt hij overtuigd door de gepassioneerde JoAnn Galloway(Demi Moore) en door het willen treden in de voetstappen van zijn vader. Uiteindelijk besluit hij dan ook om voor 'not guilty' te gaan, met alle risico's.

    Ik moet zeggen dat ik het ten eerste vrij onrealistisch vond dat hij gelijk in zijn eerste proces overkwam alsof hij dit al jaren deed. Ach, laten we dat maar houden op de genen van zijn vader. Tom Cruise zette in ieder geval zeker een overtuigend advocaat neer die in dubio zit tussen zijn moreel besef en zijn eigen hachje redden. De rechtszaal-scenes vond ik persoonlijk heel goed, maar dat vind ik sowieso altijd mooi. De scene met het getuigenverhoor van Jessep(Jack Nicholson) was helemaal sterk. Heerlijk, je zat op het puntje van je stoel.
     
  8. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Upscalen betekend helaas niet dat je het veel beter maakt, laat staan beter!
    Uiteindelijk moet de pc er dan toch lijnen bij bedenken, en tja dat kan gewoon nooit zo goed zijn dan origineel in HD schieten (uiteraard is Film standaard HD, makkelijk 4K zelfs)

    Daarnaast is het ook niet het zelfde als je een bluray af speelt via pc op tv of via bluray op tv, werkt op een andere manier.

    Over de grootte van je files, uiteraard zit er verschil in de grootte aangezien je al 2 verschillende formats op noemt die waarschijnlijk ook nog een andere codec bevatten:)

    Edit:

    Btw nog een paar films gezien:

    Brothers:
    Erg verrassend eigenlijk, maar wel positief!
    Karakters zijn redelijk goed gespeeld maar zou af en toe net iets meer diepgang willen zien.
    7.8

    How to train your dragon:
    Ik heb een zwak voor animatie en zeker als er een (weer) een goed verhaal heeft!
    8.5

    Mr. Nobody
    Toevallig net daarvoor nog een beetje de verschillende dimensies zitten te onderzoeken om het zo maar even te zeggen en dan komt zo'n film op tv en dan gaat het daar toevallig over en dat hebben ze ook erg goed gedaan!
    8
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2011
  9. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Insidious

    Holy shit deze film is FUCKING eng 8) Ben gewoon een paar keer letterlijk uit m'n stoel gesprongen. Zeker weten een aanrader om nog in de bios te gaan kijken (en dan wel de meest late vertoning :cool:)

    8,5/10
     
  10. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
  11. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Omdat het dan binnen no time binnen is *)
    Geniaal, moet je weg met de trein haasten hup nog snel ff filmpie binnen.
     
  12. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    OMG episch. Moet hem echt in de bios zien. Wat ik me wel afvraag:
    Zal het stukje er ook in zitten met hun kinderen en dat zij dan weer naar Hogwarts gaan?
     
  13. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Spoiler HP part 2

    Ja dat stukje zit er in, ze moesten namelijk later nog een keer terugkomen omdat ze toch niet oud genoeg leken. ;)
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2011
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.266
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Ja, al maanden geleden opgenomen. Heb je onder een steen gelegen? :+
     
  15. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Wil ik aan toevoegen:

    Er zijn ook foto's opgedoken van de cast, die met verborgen gezicht naar de set renden. Dat zal dan wel zijn van de fragmenten die jij bedoelt, dus zeker weten dat het er in zit!
     
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.266
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Inderdaad. Ze wilden het geheim houden om de verrassing groter te maken. Is al een hele tijd bekend. Volg het nieuws omtrent de films zelf altijd via Dreuzels.com
     
  17. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    Oke leuk, ben benieuwd hoe ze dat neer gaan zetten. Kan niet wachten:).
     
  18. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Nog niemand die Source Code heeft gekeken? Goede film!

    [yt]NkTrG-gpIzE[/yt]
     
  19. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Jup. Erg vermakelijke film idd. Kon ook niet anders met de regisseur die Moon heb gedaan :)
     
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik wacht even tot Korean sub weg is. :+
    Daarna kwam er een versie waar iemand de sub had weggehaald door gewoon half het beeld weg te knippen. :D
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina