1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 20]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Nerrion, 13 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Zelfs als je de boek niet hebt gelezen is die niet grappig.
     
  2. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Submarino (Thomas Vinterberg, 2010)
    [​IMG]
    Vanaf het begin van de film weet je het eigenlijk al: het kan alleen maar bergafwaarts gaan met de personages in de film. Dat is ook het geval. De film vervalt echter niet of nauwelijks in clichés, en wist me gedurende de hele film een naar onderbuikgevoel te geven.

    Het acteerwerk is erg goed, met name Jakob Cedergen valt op met zijn rol als de oudere broer Nick. Normaliter heb ik niet zoveel met dit soort karakters (de stille 'ondoorgrondelijke'), maar hij weet het zo neer te zetten dat je, ondanks zijn wat hardere exterieur, de fragiliteit van zijn personage in zijn ogen af kunt lezen.

    De film wordt niet belerend of te shockerend(wat me vaak stoort bij films waar drugsmisbruik een thema is), maar benadrukt de menselijke kant van de personages, waardoor je als kijker zelf je oordeel kunt vellen.

    Alleen het einde vond ik wat minder. Verder maakt Vinterberg mijn verwachtingen na Festen zeker waar.

    /edit: oja, een cijfer. :+ 8.5.
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2011
  3. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Dat is een leuke film!

    Boek niet gelezen, maar de film vind ik écht grappig.

    Het is één van m'n favo komedies, met Tropic Thunder en Zombieland ergens in de top 5.
     
  4. NapoleJon

    NapoleJon Active Member

    Berichten:
    634
    Leuk Bevonden:
    0
    Zombieland serieus? Vond 't maar een matige film. Begint veelbelovend, maar wordt dan gewoon vrij saai.
     
  5. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Nee joh! :eek:

    Jesse Eisenberg en Woody Harrelson zijn een geweldig duo, echt enorm van genoten. Hoe die twee meiden hen steeds een loer draaien, vind ik ook fantastisch. Daarnaast de chemie tussen alle persoanges, de lol die ze samen hebben. Echt cool. En de cameo! :D
     
  6. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb net The Curious Case of Benjamin Button gezien. Wauw! Wat een uitzonderlijk goeie / mooie film zeg. Ik wilde hem eerst in delen kijken (morgen de 2e helft), maar ik kon gewoon niet stoppen met kijken en ben blij dat ik dat niet gedaan heb. Ben er gewoon helemaal van ondersteboven. :p Vond het gewoon écht een goed verhaal. Heel z'n leven was gewoon interessant. Het enige minpuntje vond ik dat het wat langzaam op gang kwam, maar dat werd ruimschoots ingehaald. Er zijn niet veel films van deze speelduur (tegen de 3 uur) die zo vol zitten met verhaal vind ik. En waar de hele tijd dingen gebeuren, die toch allemaal interessant zijn. Vooral dat stuk op die boot (en met die oorlog ook) vond ik vet. En ook hoe ie van volwassen naar jongvolwassen naar tiener ging.
     
  7. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    The Hurt Locker

    Meh, niet echt mijn type film. Ik kon ook een NGC docu gaan zitten kijken, dan heb ik dezelfde beelden. Film is ontzettend traag en probeerde wel spannend te zijn hier en daar, maar ik voelde het gewoon niet :)

    6/10
     
  8. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Tropic Thunder heb ik halverwege uitgezet omdat ik m zo kut/saai vond.
    Waarom precies weet ik niet meer maar ik weet wel dat ik m niet meer trok.
     
  9. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.488
    Leuk Bevonden:
    5.091
    Erg goede film inderdaad, de sfeer die de film uitstraalt _O_
     
  10. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Even een vraagje,

    Is de extended versie vd lotr trilogie de moeite waard vergeleken de gewone trilogie?
     
  11. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Zoveel films gezien de laatste tijd, ben al sinds 8 juni vrij en moest veel op bed liggen wegens mijn knie.

    LA Confidential en The Usual Suspects staken er toch wel ruim bovenuit. Dacht bij beide dat ik ze al gezien had op tv een keer, vandaar verder altijd overgeslagen, maar dat bleek niet zo te zijn. Met Kevin Spacey en Russel Crowe kan er natuurlijk weinig fout gaan.

    Verder ook nog The Next Three Days, The Mechanic, The Adjustment Bureau, The Fighter en Paul gezien. Vielen eigenlijk allemaal best mee, al had ik weinig verwachtingen van tevoren.

    Nu nog American Beauty, American Psycho en Sucker Punch. Gaat hard zo met al die vrije tijd.
     
  12. BFR

    BFR Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    402
    Sowieso voor de fans/boeklezers en eigenlijk voor de rest ook :+
     
  13. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Eerste twee ook gezien laatste maand, vond ik ook erg goed. Adjustment Bureau & The Fighter moet ik ook nog zien.

    American Beauty vond ik trouwens een kutfilm toen ik hem verplicht moest kijken op mijn 10e(:+). Daarna nooit meer gekeken, maar kan best een goeie film zijn geweest uiteindelijk. Misschien een nieuwe poging waard.
     
  14. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Dat denk ik wel ja. Enorm goede film!
     
  15. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Geen flauw idee wat ik ervan moet vinden, ook niet gelezen oid. iemand raadde hem aan en ik heb toch geen flikker te doen :+
     
  16. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Cidade de Deus (Fernando Meirelles & Kátia Lund, 2002)
    [​IMG]


    Prima film hoor, maar zeker niet fantastisch. Doordat het geweld in de film nauwelijks gedoseerd is deed het me allemaal vrij weinig. Er is nauwelijks een spanningsopbouw. De film is ook enigszins voorspelbaar. Als je de omschrijving op IMDB leest, "Two boys growing up in a violent neighborhood of Rio de Janeiro take different paths: one becomes a photographer, the other a drug dealer. " dan is dat inderdaad ook wat je te zien krijgt.

    De film blijft interessant doordat er vrij veel verhalen over verschillende personages worden verteld. De vorm, met hoofdstukken en een voice-over, vond ik echter niet altijd even goed werken en soms zelfs irritant.

    Een prima film dus, alleen het deed me niks. [6,5]
     
  17. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Een van mijn favoriete films, zo zie je maar weer hoe smaken verschillen en gelukkig maar :)
     
  18. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ja, ik las op whatiwatch ook bijna alleen maar heel positieve dingen, voornamelijk omdat mensen het een heel heftige film vonden. Ik heb dat nooit met dit soort films eigenlijk. Ergens begrijp ik ook wel waarom mensen dit wel een heel goede film vinden hoor (hij staat niet voor niks zo hoog op imdb).
     
  19. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Heftig vind ik het niet, wel realistisch. Heftig is natuurlijk voor iedereen anders, ik ben nogal wat gewend, dus vond ik het wat matig qua heftigheid. :cool:
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Ik vond het vooral visueel echt heel vet, toffe editting etc.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina