1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 20]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Nerrion, 13 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Ook goed, het maakte de kwelling er echter niet minder om...
     
  2. NapoleJon

    NapoleJon Active Member

    Berichten:
    634
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren ook nog Moon gekeken. Blijft een fijna film. Ik las trouwens op imdb dat Ducan Jones iets had gezegd over een mogelijke sequel die dan op aarde zou afspelen.
    Iets over de nasleep van de komst van de kloon Sam 6 op aarde

    Enige wat me bezig houdt is..
    Gerty maakt sam wakker en vermeldt hem dat hij een ongeluk heeft gehad waardoor ook zijn short term memory is aangetast. In dit geval gaat dat excuus dus op omdat hij (of eigenlijk zijn voorgaande kloon) echt een ongeluk had, maar wat voor excuus wordt dan aan de andere klonen gegeven wanneer ze wakker worden gemaakt in de infirmary
     
  3. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Prachtige film. Werkelijk een juweeltje!
     
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.266
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Straks maar even de eerste Starship Troopers zien op Blu Ray. Blijft toch een een teringvette film. :thumbs:
     
  5. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    The Tree of Life (Terrence Malick, 2011)

    Wat een spektakel. [9,5]
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Wat is jouw visie op Mulholland Drive btw Henrive?
    Aangezien je een 10 gaf.
     
  7. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik denk dat ik hem nog een keer moet kijken om hem volledig te snappen, maar ik denk dat het vrij simpel is. Het eerste gedeelte van de film gebeurt enkel in de fantasie van die blonde chick. Alles is te perfect (de grootste hint zijn denk ik de oom en tante in het begin, die echt te hysterisch vrolijk zijn). Op een gegeven moment gaat dat doosje open, Pandora's box als het ware, en komt de waarheid naar boven. Eigenlijk is ze een mislukte actrice met een kutleven.

    Er zijn nog genoeg scenes die ik ooit niet begreep, maar ik denk dat dit hierboven de strekking van het werkelijke verhaal is.
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Ja dat was mijn gedachte ook ja, en het is vooral symboliek die een grote rol speelt, en namen + personages uit het echt die ze gebruikt in haar fantasie.
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    [yt]uRF_1jBsG7c[/yt]

    Yeah, Jason Statham ftw! :cool:
     
  10. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.959
    The Tree of Life

    Wat gebeurt er als je Human Planet, Jurrasic Park, religie, beelden van de Hubble telescope en een verhaal over hoe om te gaan met de dood en het leven überhaupt in een blender gooit? Dan krijg je een film als The Tree of Life. Misschien ietwat simplistisch gesteld, maar dat waren wel de dingen die tijdens het kijken van The Tree of Life door mijn hoofd schoten. Op aanraden van vrienden, familie, kennissen en reviews met mijn vriendin gisteravond naar deze film geweest, en ik kan niet anders zeggen dat ik gemixte gevoelens heb. Daar waar het verhaal mij op momenten zeker wist te pakken, deden vooral de overcompensatie van beelden, geluid en muziek mijns inziens afbreuk aan de algehele ervaring. Het acteerwerk van de gehele familie en Sean Penn waren voor mij al meer dan voldoende. Hierdoor voelden de scènes die tussen het verhaal door zaten geregen als overdreven en vooral onnodig. Mooie beelden, muziek en geluid, maar naar mijn mening te veel, te vaag en vooral te overdreven.

    In de bioscoop verliet een kwart van de mensen voortijdig de zaal, dus ik zal zeker niet de enige zijn die moeite had met deze film. Daarnaast heb ik niks met religie en God, dus ging een groot deel van dergelijke toespelingen totaal aan mij voorbij. Ik zat me er meer aan te ergeren dan dat ik erdoor meegenomen werd in de ervaring. The Tree of Life is een moeilijke film om te beoordelen voor mij, aangezien ik de ge-acteerde delen (interactie tussen de verschillende karakters in de familie) op momenten uitermate sterk vond. Brad Pitt speelde intens en de kinderen en moeder op momenten zorgeloos en vrolijk, en het volgende moment donker, verbolgen en vol pijn en stuurloze emoties. Had meneer Malick bovenstaande (in mijn ogen overbodige) zaken uit de film gelaten, dan was ik een stuk positiever geweest. Door deze toevoegingen duurde de film te lang, werden voor mij periodes van intens spel afgewisseld met gapen en snoep eten en verloor de film een groot deel van zijn impact op mij.

    Al met al ben ik ten dele positief, maar deze film echt aanraden zou ik niet zo snel doen. Daar is de film te uniek voor. De film kan je liggen waardoor je meegenomen wordt in een lang episch gedicht van beelden, muziek en geluid over het leven en wat dat betekent, of je zit na een half uur in de kroeg met wat maten een potje pool te spelen en bent de film alweer helemaal vergeten. Ik zat hier ergens tussenin en zal de film na lang wikken en wegen met een 7/10 beoordelen.
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2011
  11. Aftrek Gek

    Aftrek Gek Bezem.

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    Next Three Days.

    Deze film gister gezien, ik geef hem 6,5/10.
    Gewoon een film die leuk en spannend is voor een avondje, maar niks meer dan dat, mede door een slap einde.
     
  12. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
  13. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.744
    Leuk Bevonden:
    1.943
    Doet het niet
     
  14. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
  15. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    119 films in 2 maanden, moet te doen zijn. :+ Die eerste mag je idd wel een keer gaan kijken.
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    No way dat ik zo'n lijst zou opstellen.

    Besides, ga je nog werken of niet? :+
     
  17. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Zitten wel een paar echt must-see films tussen. Bladerunner, 2001, Dr Strangelove, veel Hitchcock.

    Mooi lijstje :)
     
  18. Remco

    Remco Guest

    Hall Pass

    En dit moet dan comedy zijn. Ik noem het een chick flick met stoere mannenpraat. Ongelooflijk lame zeg. Zelfs de tieten van Nicky Whelan kunnen er geen voldoende van maken.

    [4/10]
     
  19. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb net Paul gezien. Erg leuke film! :D Leuk verhaal. Ik vond Paul zelf ook wel een vet character. :D Gewoon een relaxede dude en geen rare alien. Vooral het stukje [spoiler1]dat ie in het pakhuis van Indiana Jones zat en het stukje in het café waar de band het muziekje Star Wars Cantina speelde waren echt geniaal. :D

    [yt]nSRwzP23ifI[/yt][yt]JaPf-MRKITg[/yt][yt]jt92QEtLcK8[/yt]

    Ik voelde me wel een beetje een nerd toen ik het direct herkende. :+[/spoiler1]
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2011
  20. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Law Abiding Citizen

    Twee mannen die zich heel goed bewust zijn van de imperfecties van het rechtssysteem, de een gebruikt het in zijn voordeel en ziet het als 'werk', de ander ondervindt groot nadeel en zoekt ultieme wraak. Of probeert iig zijn punt te maken. En hoe.

    Moet zeggen dat de film heel sterk begon, hoe Clyde helemaal krankzinnig wordt en hoe Nick Rice dealtjes blijft maken met verdachten, en het duel dat zich ontwikkelt tussen deze twee personen. Maar op een gegeven moment wordt het gewoon een (vrij onrealistische) actiefilm. Dat is opzich wel vet natuurlijk, maar er had meer in gezeten vind ik. En het einde was echt belabberd.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina