1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 20]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Nerrion, 13 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Half uurtje werk, en ik ben blij dat het uit mijn hoofd is.

    Ja, maar waarschijnlijk voornamelijk assisteren met fotografische klusjes, en dat verdient vrij goed en is niet zo vaak. :)

    Ik ga dit overigens niet redden hoor, maar ik hoop dat ik in de buurt kom.

    Ja, precies, daar mis ik er ook veel van. Ook veel Bergman, Pasolini, Fellini, Godard. Van de laatste twee heb ik nog niets gezien, en dat is eigenlijk wel schandalig.
     
    Laatst bewerkt: 24 jun 2011
  2. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.037
    Leuk Bevonden:
    5.856


    Benieuwd naar Hugo Weaving als Red Skull.
     
  3. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Holy shit, jij hebt 2001, Once Upon A Time In The West, Otto E Mezzo nog niet gezien?

    Je gaat een mooie zomer tegemoet als ik dit zo zie. Al die Bergmans ook, The Shining nog. Pfff... Ik wou dat ik al die films nog als maagd in ging :)

    Blade Runner, Blue Velvet, Casablanca, Days Of Heaven. Man man man, ik krijg spontaan zin om ook een filmmarathon op te zetten :D
     
    Laatst bewerkt: 24 jun 2011
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    voordat nog meer mensen de Veramerikaanste versie kijken. Pour Elle is het origineel en als ik de comments zo bekijk ook de betere versie (enige versie die ik heb gezien btw)
     
  5. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Agent Smith!
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
  7. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.037
    Leuk Bevonden:
    5.856
    Fii For Vendetta! :cool:

    Net trouwens Sucker Punch gezien. Best wel gaar eigenlijk, niet echt boeiend. Ziet er wel enorm prachtig uit (en dan heb ik het niet alleen over de dames), lekkere soundtrack en toffe actie (scene in die trein was echt geniaal) maar voor de rest mwaaah. 5
     
    Laatst bewerkt: 24 jun 2011
  8. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb volgens mij ook bijna niks van Pasoline of Godard gezien en eerlijk gezegd trekt het me atm ook niet echt.

    Als ik tegenwoordig 'oudere' films kijk is het vaak eerder iets als 20.000 leagues under the sea of Moby dick. Dat soort ouderwetse avonturenfilms vind ik om 1 of andere reden erg leuk :+

    Maar erg weinig behoefte om echte voor mij nog onbekende 'klassiekers' te gaan kijken. Heb er de laatste tijd niet echt de rust voor in mn hoofd om echt voor zoiets te gaan zitten.
     
  9. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    Insidious (2010)
    het begin in het oude huis was super awesome. Goede schrikmomenten en ik dacht echt van shit moet ik hier nog een uur naar kijken 8)8) . Maar toen gingen ze verhuizen en in het nieuwe huis was het echt supergay :'-( .
    dus 0,4*8,5+0,6*4=5,8 .. 6+ voor de moeite
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2011
  10. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ja, gek he? Ik vind het ook raar. Ik vind mezelf best wel iemand die obsessief met films bezig is terwijl ik dat soort dingen niet gezien heb. Onder mijn vrienden ben ik ook altijd de gene die dingen aanraadt en zo (afgezonderd van een iemand).

    Ik heb er ook best wel zin in. :D

    Ja, dat snap ik ook wel. Je moet er wel voor in de mood zijn. Al heb ik wel bij mezelf gemerkt dat ik het wel kan afdwingen.
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2011
  11. vozz

    vozz Je kat is je hond

    Berichten:
    330
    Leuk Bevonden:
    0
    Shutter Island eindelijk eens gekeken. Was er vrij snel achter wat de plot ging worden. Toch is de weg ernaartoe geweldig gebracht en de kleine details waardoor je af en toe "huh?" doet maakt het voor mij de moeite waard. Hou sowieso wel van psychologische thrillers.


    Ook nog Old Dogs (John Travolta en Robin Williams) geprobeerd. Na een half uur uitgezet, wat ik echt niet snel doe bij een film. Wat een bagger
     
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.266
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Starship Troopers gezien gisteren op Blu Ray. Wat blijft dat toch een vette film iedere keer. Alleen die deleted scens op die BR waren echt :emo: Voor de rest krijgt de film van mij een 7.5/10. Dit is meer omdat de vervolgen gewoon gaar zijn en omdat ze niet een direct vervolg op het eerste deel hebben gemaakt.
     
  13. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Rare jongen ben jij af en toe 8) Hoe de fuck beoordeel je een film op zijn vervolgen? Staat toch volledig los van deel 1? Ik vond Saw 1 nog best tof, terwijl ik de vervolgen crap vind. Dan geef ik Saw 1 toch geen 4 omdat ik de vervolgen kut vind :confused:
     
  14. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Wtf gast. Starship Troopers is toevallig mijn favo film maar dat je hem een 7.5 geeft omdat de vervolgen ruk zijn is echt compleet achterlijk...
     
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.266
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Ach, baal der gewoon van dat er geen goed gevolg is gemaakt. Film zelf is ook niet veel meer waard dan een 7.5. Ja, had die zin even moeten aanpassen.
     
  16. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Na de euforie van Henrive ook maar weer eens opgezet:

    Mulholland Dr. (Lynch, 2001)

    SPOILERS!!!

    Weer eens gekeken, want dat was LANG geleden. En nog beter dan de vorige keren. Je leert telkens bij als je de film kijkt, los van de intense, indrukwekkende scènes die in rap tempo passeren. Heerlijk mysterieus, heerlijk vreemd.

    Het individuele verhaal van de ambitieuze actrice uit de provincie (in Canada in dit geval) lijkt mij een reflectie van Lynch's visie op Hollywood, en tegelijkertijd dus een regelrechte aanslag op het filmbolwerk.

    - Haar carrière mislukt
    - Talent alleen is niet genoeg want er spelen allerlei externe factoren een rol (corruptie, geld)
    - Hollywood doet fantastisch aan, maar dromen worden er kapot gemaakt en 'everything is an illusion'
    - Volgens mij is het 'silencio' op het laatst de boodschap van Lynch richting 'Hollywood'
    - De plaats van opnemen en de titel zeggen ook wel iets natuurlijk

    Hoe dan ook, het is altijd lastig om het werk van Lynch te interpreteren, maar het is wat dat betreft niet zo abstract en ongrijpbaar als Inland Empire in mijn optiek. En los van de narratieve interpretaties is het ook een geweldige ervaring an sich.
     
  17. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Afgelopen dagen:

    Limitless:
    Erg leuke, vlotte film. Hangt een toffe vibe en keek super heerlijk weg. 8/10

    Unknown:
    Vond het een zeer vermakkelijke film. Vooral de eerste helft waarbij alles echt 'unknown' was. 7.5/10

    Insidious:
    Eerste 3 kwart vond ik echt HEEL erg goed en spannend. Dit vind ik zeker een 8-8.5/10 waard. Helaas vond ik het laatste kwart echt HEEL cheesy en lame. Erg jammer, zat geen moment spanning meer in zowat. Dit heeft de film toch wel een klein beetje doen verpesten voor mij. Daarom een 7/10
     
  18. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.483
    Leuk Bevonden:
    906
    Starship Troopers is de enige film die een 11 waard is _O_

    Ja, de vervolgen zijn waardeloos, maar dat doet niks af aan de heerlijke ervaring die het origineel biedt!
     
  19. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Hoe heet ook alweer die film met die neger die wordt door een blank groepje gevraagd of hij mee gaat het bos in om te gaan jagen en uit eindelijk blijkt dat ze op hem gaan jagen en hij dan 2 uur de tijd heeft om te vluchten en dan de neger iedereen dood maakt! :D
     
  20. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Was dat niet Jim Carrey? 8)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina