Grave Encounters
Een paar "Ghost Hunters" zijn bezig met een programma waarbij zij in een oude inrichting wat opnames hopen te maken. Echter loopt het na een tijdje wat uit de klauwen en blijken zij niet de enigen te zijn in het pand. Zoals elke cinéma vérité achtige film duurt het ook bij deze even voordat alles op gang komt, maar uiteindelijk is het het wachten wel waard...tot het eerste uur tenminste. Ik vond dat het daarna allemaal net iets te veel van het goede werd en de film vergat een beetje welke kant het op wilde. Dat neemt niet weg dat het wel een aardig einde had en ook kakte het na de inleiding geen seconde meer in. Alleen jammer dat er een aantal stukken in zaten die toch wel enigszins gejat waren uit o.a. Blair Witch, zoals:
Jezus, wth is that?...
Is that a tongue?
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!
En daarnaast nog
Het vliegende lichaam wat we al zo vaak hebben gezien, de dokter aan het einde die aan het opereren is en vervolgens recht de camera in kijkt uit de remake van House on Haunted hill en ook deden een aantal scènes me erg denken aan stukken uit The exorcism of Emily Rose.
Dus het was allemaal niet bepaald origineel maar voor de originaliteit kijk ik geen horror films meer want daarvoor heb ik er nu te veel gezien. Ook hoeven ze niet perse eng te zijn, wat ook deze niet was, en zolang ze blijven boeien vind ik het wel best. Dat laatste deed deze films dus ik vind het wel gesneden
Ik moet alleen wel zeggen dat ik het nu wel heb gezien met de westerse "shaky cam" films, de Aziaten weten er nog wel wat van te maken maar hier in het westen zijn ze compleet inspiratieloos op dat gebied. Dus van mij mag het nu wel iets minder want bij veel films voegt het ook weer niet zo heel veel toe en na een tijdje begint het ook wel irritant te worden dat de camera elke keer precies in de goede richting op de grond wordt gegooid.
Nu maar weer verder met mijn horror lijst uit 2010 want ik loop nog altijd gigantisch achter.
Van de week o.a. ook The Crazies gezien, aanrader
En het meest lame shot kwam toch wel uit The Ward:
Zo slecht