[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc! [Deel 22]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Dusky Demon NL, 7 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.721
    Timothy Dalton is een loser. :cool:

Ik denk dat ik overigens ook maar aan tienden moet gaan beginnen, want met halfjes ga ik het niet redden. :+

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    De film waarin Dalton speelt is wel echt een verfrissing! Heb ik zin in.

3. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.721
    OHMSS heeft me iig enorm verrast. Lazenby is toch wel een toffe Bond, ondanks alle kritiek.

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Die kritiek was van toen, tegenwoordig zijn er steeds meer mensen en critici die hem zien als 1 van de beste.

5. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Als we wikipedia mogen geloven...

6. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.721
    Ga je trouwens ook nog Never Say Never Again kijken, Tyrant? :p

Trouwens, nog even iets over OHMSS: Die eindscene was baas. Die monoloog van Bond was echt goed.

Iemand trouwens Essential Killing gezien? Denk dat ik die dit weekend ga kijken in plaats van een Bondfilm.

7. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Never Say Never Again is eigenlijk een schande voor de franchise. Thunderball opnieuw maken maar er in slagen om alle goede elementen eruit te laten...

Overigens snap ik de kritiek op Dalton niet zo, ik vond hem wel geslaagd als Bond.

8. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.721
    Dalton staat mij bij als de minste Bond, maar daarvoor heb ik die films te lang niet meer gezien.

9. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Vandaag ff de eerste 2 007's weer gezien. Eindelijk in HD.

Dr No blijft gewoon DE James Bond film, met die geniale soundtrack die iedereen meteen herkent na de eerste 3 noten. Als je die voor het eerst in de film hoort, echt geniaal.

En From Russia With Love, die wel een stuk minder is. Dr No en de derde film, Goldfinger en Thunderball, blijven voor mij de beste James Bond films.

Morgen verder naar Goldfinger

Laatst bewerkt: 9 sep 2011
  10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Never Say Never is ook niet van Eon.

Maar ik ga hem wel ff kijken :p.

Enne, in principe is The Spy Who Loved Me ook gewoon een direct kopie van You Only Live Twice...

11. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, kan me die films niet zo goed meer voor de geest halen, maar ik meen dat The Spy Who Loved Me qua locaties en personages toch flink afweek van You Only Live Twice. Never Say Never Again gebruikt dezelfde locaties en personages als Thunderball maar is toch een stuk minder boeiend.

Snap ook niet zo goed waarom Connery zich ervoor liet lenen, een remake van een goede film waar hij zelf in speelt, die het ook nog eens op moest nemen tegen een andere Bond film

12. Bertje sim

Bertje sim Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb laatst ook weer een rondje bond gedaan, alles gezien op 1 na, die kon ik nergens vinden.

Ik vind het best moeilijk om te ranken, omdat de ene keer heb ik meer zin in een wat nieuwere bond en de andere keer kijk ik liever een oudere.

Toch een top 5 maken, die op willekeruige volgorde staan:

- Octopussy
    - The spy who loved me
    - license to kill
    - A view to a kill
    - living daylights

de laatste 2 zitten hier nog niet bij, moet die nog enkele keren zien, ik weet nog niet wat ik er van moet vinden. Is ook een trilogie, dus ja, ff afwachten waar het naar toe gaat. (als het al gaat, want ze zijn al 2 keer failliet gegaan of zo)

Ik weet wel dat ik erg pissed was dat the barrel scene er niet was, geen tune, en geen my name is...... Maar goed, ff op starten, maar had graag gezien dat er gewoon een barrelscene was en dat die i am bond, james bond een stuk eerder kwam.

Heb alle bondfilms minimaal enkele tientallen keren gezien. Ik denk octopussy en license to kill het vaakst. Iedereen zijn eigen smaak, maar ik snap nooit dat moonraker zo goed gerankt wordt, dat vind ik haast een spinoff, een beetje kinderfilmachtig. Zeker op het einde met jaws, tenenkrommend.

Ik hou meer van de iets hardere bondfilms. Maar ik ben echt een grote fan. Ik ging vroeger met mij pa altijd al naar de premiere hier in breda, en dat doen we nog steeds, zo lang het nog kan natuurlijk. ;-)

Laatst bewerkt: 10 sep 2011
  13. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Defendor (2009)

geregisseerd door Peter Stebbings
    met Woody Harrelson, Kat Dennings en Elias Koteas

Arthur Poppington is een doodnormale man met waanideeën, die zich 's nachts ontpopt als 'superheld' de Defendor. Hij kamt de straten af op zoek naar zijn aartsvijand Captain Industry, een drugs- en wapenhandelaar die hij verantwoordelijk houdt voor de dood van zijn moeder. Samen met Katerina, een prostituee die hij ontmoet, probeert hij Captain Industry ten gronde te richten.

Ik vond hem echt heel nice.

Buried (2010)

geregisseerd door Rodrigo Cortés
    met Ryan Reynolds, de stemmen van Robert Paterson en José Luis García Pérez

Paul Conroy (Ryan Reynolds) is een vrachtwagenchauffeur uit de Verenigde Staten die werkzaam is in Irak. Na een aanslag van een groep terroristen wordt Paul wakker in een kist, onder de grond. Hij is levend begraven. Met enkel een aansteker en een mobiele telefoon moet Paul aan deze claustrofobische val proberen te ontsnappen...

Heel nice ook, knap voor een film die zich echt alleen maar afspeelt binnen in die kist. Er zijn allemaal wilde theorien op IMDB over..

Dat Paul al die tijd gewoon Mark White is...bla bla...maar volgens mij komt het er gewoon op neer dat Dan Brenner liegt wanneer ie zegt dat Mark White gevonden was en thuis bij zijn familie, puur om Paul gerust te stellen. En op het eind sterft Paul gewoon, en komen ze erachter dat ze Mark White's lichaam gevonden hebben.

Ik wil vanavond weer een filmpje aangooien...en het mag van allerlei genres zijn en het liefst 2009,2010,2011

Comedy (alleen als ie niet extreem flauw en dom is)
    Thrilller
    Horror
    Mystery
    Drama

Danke.

14. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Super 8 al gezien?

Nog 1 Star Wars film te gaan en dan heb ik ze eindelijk ook eens allemaal gezien. Ik geef ze maar geen cijfer, het ging mij er meer om dat ik eens wilde begrijpen waar iedereen het altijd over heeft. Alleen zal ik nooit inzien waarom iedereen het zo briljant vind.

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Kun je je ook niet voorstellen dat men het in 1978-1983 briljant vond?

16. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Ja dat wel, maar ik had het meer over alles eromheen (beurzen, fanbase etc.). Alien en Aliens vond ik bijvoorbeeld wel echt briljant en bij Star Wars zie ik ook wel dat het voor die tijd een compleet nieuwe standaard neerzette, maar daar is voor mij dan ook wel alles mee gezegd :+

17. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

Yep en ik vond de film echt slaapverwekkend na een tijdje. Het kon me echt totaal niet boeien, heel jammer.

Ik heb Black Swan nog niet gezien en hier waren er mensen behoorlijk enthausiast over, die maar doen denk ik.

18. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Ik vind ze nog steeds heel tof en iedereen die dat niet vindt is stom! ;)
    De aantrekkingskracht zit hem voor mij in Yoda. Anakin? Not so much...

Laatst bewerkt: 10 sep 2011
  19. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.721
    Essential Killing (2010)

Na gisteren al een winterse film te hebben gekeken dook ik vandaag weer in een sneeuwwereld. Deze sneeuwwereld was echter totaal anders van toon dan die in mijn laatst gekeken Bond film. In deze film volgt de kijker een (waarschijnlijk) Al Qaida lid die wordt opgepakt vanwege het vermoorden van 3 soldaten. Hij wordt afgevoerd naar een gevangenis in winters Oost-Europa, maar weet te ontsnappen. Dit is wanneer de film pas echt begint.

De film is enorm minimalistisch. Er worden simpele, maar prachtige landschapsshots gebruikt, die vooral in de winterse landschappen tot zijn recht komen. Eigenlijk zijn die landschappen dan ook zo'n beetje het enige decor in de film. De muziek past perfect bij het minimalistische sfeertje, en ook het gebrek aan dialogen voegt toe aan de sfeer. Daarnaast kreeg ik een beetje het gevoel naar een film uit de vorige eeuw te kijken als ik de shaky cam scenes even negeer.

Toch denk ik dat het een hit or miss film is, iets wat al opvalt als je op ratingsites gaat kijken. De een geeft het een hoog cijfer en de ander vind de film volkomen waardeloos. Ik val in de eerste categorie. Misschien heeft mijn mood ook wel meegeholpen, maar ik vond de film echt rustgevend. Er gebeurt genoeg om het boeiend te houden en de film wordt mede dankzij zijn korte duur (83 minuten) ook niet saai. Al met al een heel interessante film met mooie beelden, passende muziek en een lekker sfeertje. Een letdown was het beetje onrealistische, knullige ontsnappen van de hoofdpersoon, maar dit kan ik wel enigszins over het hoofd zien.

8/10

20. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Hm, lees eigenlijk overal dat het een vreemde keus is en ben daardoor wel benieuwd (al denk ik, na Russian Ark gezien te hebben dat ik waarschijnlijk ook niet gecharmeerd zal zijn van Faust, maar goed).

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina