1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc! [Deel 22]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Dusky Demon NL, 7 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.266
    Leuk Bevonden:
    4.760

    Moeten jullie toch maar eens zien. ;)
     
  2. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.483
    Leuk Bevonden:
    906
    Zojuist eindelijk Once gezien. Heerlijke muziekfilm met uiteraard alle prachtige nummers van Glen Hansard die voorbij komen. Mooi verhaal, goed gespeeld, goede muziek. Einde kwam voor mij vrij onverwachts, desalniettemin indrukwekkend!

    8/10
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Kari-gurashi no Arietti (2010)

    [​IMG]

    Eindelijk weer een nieuwe Ghibli. Na het wat mindere, maar toch enorm schattige Ponyo weer een nieuwe film geschreven door Hayao Miyazaki. De film is gebaseerd op het boek "The Borrowers" van Mary Norton, en speelt zich dus niet in de typische Ghibli fantasie setting af met allerlei vreemde entiteiten. In plaats daarvan maken we kennis met de Borrowers, een soort kabouters die bij mensen in huis leven en restjes eten en andere waar die de mensen wel kunnen missen "lenen". Arrietty is dus zo'n borrower.

    Dat is gelijk ook een leuk element aan het verhaal. Hoe te overleven in zo'n enorme wereld die voor ons mensen zo normaal en makkelijk lijkt. De geweldige sfeer die Studio Ghibli altijd creëert helpt ons enigszins te voelen hoe dat zou zijn. Het detail dat zij in hun tekenwerk gebruiken zet een wereld neer die werkelijk groots lijkt. De simpelste dingen als suikerklontjes, maar ook pissebedden lijken opeens enorm. Ook de geluidseffecten helpen mee om deze sfeer te creëren. Er wordt enorm goed gebruik gemaakt van omgevingsgeluid. Zo komt er in een scene een tikkende klok voor die enorm zwaar en groots klinkt, waardoor je je inderdaad even een klein wezen in die enorme wereld waant. Dit soort kleine effecten helpen enorm mee een goede sfeer neer te zetten in combinatie met geweldige beelden.

    Want technisch gezien zit de film enorm goed in elkaar. In 1080p zag het er heerlijk strak en kleurrijk uit. Het verhaal zelf is echter best basic. Misschien komt dat door het bronmateriaal of misschien hadden de makers een andere doelgroep in gedachten. Toch werd de film eigenlijk geen enkel moment saai, waardoor de uitwerking dus geslaagd te noemen is. Verwacht echter geen avontuur van episch formaat als in andere Ghibli films als Spirited Away of Princess Mononoke.

    Al met al was het een fijne film om te kijken, anderhalf uur plezier voor jong en oud. Het is net als Ponyo niet van het niveau van eerdere Ghibli's, maar is net als die film toch enorm leuk om te kijken. Juist het feit dat de film zo basic is gehouden maakt het een hartverwarmende, rustgevende weergave over een kleine wereld waarin kleine wezens voor hun doen toch grootse avonturen beleven.

    8.0/10
     
  4. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    absolute TOPFILM! Ik heb de soundtrack op vinyl :thumbs:
     
  5. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Zojuist Crash weer gezien. Film zet je constant op andere gedachten en vaak speelt er meer dan je in eerste instantie denkt. Blijf het een geweldige film vinden.
     
  6. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.037
    Leuk Bevonden:
    5.856
    X-Men: First Class
    Onverwacht zeer vermakelijk! Totaal geen fan van X-Men, en volgens mij de eerdere drie delen niet allemaal gezien omdat ik het geen fuck aan vond. Dit keer vond ik hem een stuk toffer, sowieso omdat het een prequel is en de personages veel toffer waren. Zowel Magneto als Xavier zijn geweldig gecast, en overall is het gewoon zeer vermakelijk. Klein stukje met Wolverine was wel nice! 8

    Ben ik de enige die dit een kopie van een nummer van Mass Effect vind trouwens:





    Hoorde dat nummer in de film en heb me de rest van de film zitten afvragen waar ik het van kon. :+
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Tucker & Dale vs Evil.
    De leukste horror/comedy sinds lange tijd _O_

    [yt]Ikmr_gWnaBI[/yt]
     
  8. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Alleen NIET de trailer kijken mensen , die laat bijna alle leuke stukken al zien.
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Er blijven genoeg leuke dingen over :9
    De eerste 34 seconden van de trailer kan zonder problemen bekeken worden.
     
  10. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Heb hem net gekeken. Stond al zolang op me PC. Maar vergat hem steeds te kijken. Thx Melbuuln.

    Leuke Comedy/Horror. Film van de miscommunicatie. :D
    Super droog.

    8/10
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Rise Of The Planet Of The Apes (2011)

    Met maar een paar mensen in de zaal een film kijken is altijd leuk. Dat is wat ik vanmiddag dus meemaakte in Pathe Spuimarkt. Zoals iemand eerder in de thread zei begon de film wat rommelig. Er werden sporadisch wat karakters en verhaalelementen geintroduceerd zonder dit enorm goed uit te werken. Daarnaast viel het acteerwerk ook enigszins tegen van bepaalde personages en spotte ik enkele kleine 'foutjes' in de film.
    Zo zijn er opeens wel heel veel apen na de uitbraak op die heuvel. Dat past dus echt niet in dat 'tehuis'.

    Toch ga je naarmate de film vordert enorm veel voelen voor Caesar en zijn 'familie' en leef je mee met wat zij doormaken. De apen zijn sowieso erg goed gedaan dankzij het voortreffelijke werk van Andy Serkis en het LOTR CGI team. Daarnaast was het verhaal, hoe voorspelbaar ook, toch leuk uitgewerkt en vermakelijk. Toch was het niet helemaal wat ik had verwacht na de trailers, waardoor ik een beetje teleurgesteld was. Ik had meer actie verwacht, terwijl het nu meer naar drama neigde. Al met al toch een leuke film dat, met het einde in het achterhoofd, duidelijk dient als opzetje voor een vervolgfilm. Toch vond ik de vorige film in de franchise van Tim Burton, die toch behoorlijk bekritiseerd is, beter en interessanter. Maar misschien ligt dat ook aan de setting.

    7.5/10
     
  12. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Dit vond ik persoonlijk echt een pluspunt ,weer eens wat anders ipv actie².
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Ik vond het ook niet slecht, maar toch had ik een iets andere balans verwacht. Gelukkig waren kwamen daar de apen ook veel in voor, want die acteerden beter dan de acteurs. :lol:
     
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Vond dat ook het probleem van de vorige Planet of the Apes.

    Tim Roth was goed als aap maar Markie Mark was gewoon niet heel goed gecast. Als je dan toch all-out gaat met zo'n remake zorg dan dat je ook een hoofdrolspeler hebt die zo'n verhaal een beetje goed kan brengen. Zoals Adrian Brody in King Kong bijvoorbeeld, dat vond ik wel echt een hele sterke cast voor zo'n soort big budget remake.

    Twijfel ook nog of ik voor Rise naar de bios zal gaan, die James Franco heb ik op 127 hours na nooit wat gevonden. In Spiderman irriteer ik me ook altijd al aan hem (wat knap is aangezien Kirsten Dunst ook in die films zit en er bijna niemand tenenkrommerder acteert)
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2011
  15. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Tja acteurs zijn beetje ongelukkig gekozen , die gast die Malfidus speelt in HP moet je ook geen 'slechte' rol geven want dan wordt hij gewoon weer Malfidus. Verder blijft die opa gewoon Dick Solomon natuurlijk , zeker als hij verward gaat doen.
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Ach, het was dit, Aliens & Cowboys of Glee 3D. :+
    Studiegenoot kan niet echt lekker tegen 3D, dus anders was het gewoon die laatste geworden. :cool:

    Volgende week maandag gaan we waarschijnlijk Your Highness checken. Die trailer was behoorlijk hilarisch.
     
  17. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Bespaar je de moeite en download die gewoon. Zelfs Natalie Portman kon die film niet redden.. wat een domme film was dat zeg, en niet op een grappige manier
     
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Moet ik toch een andere film uit gaan zoeken. En er is al niet zoveel soeps in de bios deze weken. :mad:
    Conan schijnt ook al enorm kut te zijn, net als Cowboys & Aliens dus. Misschien dan maar Devil's Double, die schijnt wel aardig te zijn.
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Bridesmaids! :D
     
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.266
    Leuk Bevonden:
    4.760
    In woord samen te vatten: BLOEDERIG.

    Daar is letterlijk alles mee gezegd zei een vriend van me die hem via internet heeft gezien.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina