1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc! [Deel 22]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Dusky Demon NL, 7 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Jawel, eergisteren Bond 10 gekeken! Moet nog ff wat er over zeggen zeker ;).
     
  2. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Vond dit echt een geweldige comedy, veel leuker dan bijv. The Hangover 2. Spacey, Farrell maar vooral Aniston zijn briljant! Grote verrassing van het jaar.
     
  3. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ja, dat kan ik toch niet weten als jouw sig nog niet aangepast is? :+

    Is ie al in fatsoenlijke kwaliteit te vinden dan? Of bioscoop nog?

    En goddamn wat hoop ik dat Clint Eastwood nog eens een western gaat maken. :cool:
     
    Laatst bewerkt: 24 sep 2011
  4. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Pff WiW is alweer sinds gisteren offline... wat is het toch ook een poepsite vaak zeg.
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Werkt hier gewoon altijd hoor. Gisteravond nog Taken erop gezet en kan er nu ook gewoon op.
     
  6. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Het is ook gewoon een site van een particuliere liefhebber. Is er ooit mee begonnen via het forum van dvd.nl. Ik vind het al ontzettend knap wat hij er van gemaakt heeft.
     
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    DVD rip
     
  8. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Oh nu werkt ie ineens weer. Maar ik krijg al de hele tijd een 500 internal server error.
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Hmm paar keer gezien volgens mij. Maar meestal werkt die prima.

    Vanavond denk ik even Transformers 3 kijken. Ligt eraan of ik nog zin heb naar Ajax.
    Want deel 3 duurt ook weer 2.5 uur.
     
  10. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Hoge Hakken Echte Liefde

    Lange tijd niet zo gelachen om een film. Arie Snoek is een held _O_
     
  11. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ik heb hem ook gekeken. Heb me weer prima vermaakt, beter dan deel2!
     
  12. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Vrijdag voor de tweede keer Zombieland gezien en die film blijft (imo) zo geniaal :) Het zijn de karakters die in een redelijk korte film toch indruk weten te maken, ze staan allemaal voor iets in het leven, ze hebben allemaal hun beweegredenen om deel te nemen aan dit avontuur. Het is uiteraard gewoon een zomcom en de humor is bij vlagen ook echt geweldig. Maar de combi van emotie + zombies + humor = goud :D

    Nu wil ik hem toch een echt kopen en dan ook meteen op Blu-Ray :)

    8,8/10
     
  13. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    The imaginarium of dr. Parnassus gekeken. Visueel een geweldige film, maar qua verhaal vind ik de film wat minder.

    7/10
     
  14. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Kan ik zeker aanraden. Ziet er prachtig uit _O_
     
  15. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Transformers: Dark of The Moon
    Los van het feit dat het een cgi-spektakel is en een hoge special effects gehalte heeft, is de film gewoon ruk. Geen enkele ''spark'' Film duurt ook ontiegelijk lang (2h37min) en je hebt nog minder gevoel bij de characters (vooral van Dempsy, die Las Vegas dude en de rest van de leger)

    Mijn god Michael Bay .... aub ga stoppen met films maken of ga alsjeblieft je gevoel terug krijgen die je had rond eind 90-jaren begin 2000. Dit is gewoon Cgi, ontploffingen, cgi...... en de transformers trukje kennen we nu wel.
    5/10
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2011
  16. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Boogie nights gezien. Leuke film. Niets spectaculairs, maar de film kijkt goed weg.

    7/10
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Smaken verschillen, vond hem (toen iig) echt super

    Gezien

    At world's End

    Pirates blijft een leuke serie, hersensloos vermaak op een manier die ik erg goed kan waarderen. Grafisch zat het weer vet in elkaar en verder gewoon lekker het volume vol open

    7

    Loft

    Thriller van Nederlandse bodem, de opening was nog bezig en je zag al sex :+ Toch was ie zeer netjes uitgewerkt, leuk verhaal, toffe karakters en best spannend

    7

    The Fall

    Toffe film en een aanrader voor iedereen die 'Big Fish' ook leuk vond. Een levensmoe-e (??) kerel en een levenslustig meisje treffen elkaar in het ziekenhuis. Aan de hand van een fantasieverhaal vermengt de werkelijkheid zich met dromen. Erg leuk gedaan

    [​IMG]

    8-
     
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    The Fall staat altijd super hoog op Blu-Ray lijstjes.
    Maar het is helaas totaal geen film voor mij.
     
  19. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    The Fall is visueel gezien schitterend. Beetje kitscherig soms maar wel op de juiste manier.

    Gisteren The Breakfast Club (John Hughes, 1985) gezien. Ik heb deze film vroeger nooit gezien dus misschien dat ik hem daarom niet zo waardeer als anderen dat wel doen. Op zich is hij wel vermakelijk, maar wat mij betreft heeft hij de tijd niet doorstaan. Te vaak toch tenenkrommende momenten (vond vooral dat er soms even net iets te veel overacting was) en het verhaal interesseerde me ook gewoon niet zo. [5,5]
     
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Ghost In The Shell (1995)

    [​IMG]

    Als men het vaak heeft over animefilms voor beginners worden er vaak twee films genoemd: Akira en Ghost In The Shell. Nu heb ik de eerste zo'n tien jaar geleden gezien als een van mijn eerste anime, maar heb ik de tweede tot gisteren nog steeds niet gezien. Nu hebben de twee films veel gemeen, maar voornamelijk dat ze in mijn ogen allebei totaal niet zo goed zijn als wordt beweerd.

    Ghost In The Shell speelt zich in toekomstig Hong Kong af, waar mensen en cyborgs samen leven. Ook de mensen gaan echter steeds meer richting cyborg, aangezien er allerlei implantaten zijn die het leven beter of makkelijker maken. Het plot van de film is dan ook dat hier misbruik van gemaakt wordt door een hacker genaamd 'Puppet Master'. Klinkt heel tof, maar eigenlijk is gebeurt er niet zoveel boeiends in de film. Er is genoeg actie en zijn genoeg dialogen, maar toch is het verhaal totaal niet sterk. Wat de film wel sterk maakt zijn de filosofische en maatschappelijke ideeën achter het verhaal, die af en toe ook via verschillende personages naar boven komen.

    Op audiovisueel gebied is de film een juweeltje. Alhoewel we ondertussen al 16 jaar verder zijn en de CGI techniek nog veel verder is gevorderd heb je niet het gevoel zo'n oude film te kijken. Zoals in het plaatje hierboven is te zien is er in de scenes enorm veel detail te zien, wat overigens ook een overeenkomst is met Akira, en is het gebruikt van CGI op een juiste manier gedoseerd. Je ziet meteen waarom deze film in 1995 als ver voor zijn tijd werd gezien. Wat mij echter nog meer raakte was de geweldige mysterieuze soundtrack van Kenji Kawai. Ik kreeg kippenvel tijdens de muziek van de opening credits, aangezien dit veruit de mooiste opening theme is die ik in tijden heb gehoord. Ook door de rest van de film wordt er voorzichtig, maar geweldig gebruik gemaakt van de muziek. Voor mij misschien nog wel het grootste pluspunt en dé verrassing van de film.

    Hoewel het plot van de film me behoorlijk teleur stelde voor zo'n klassieker zie ik wel in waarom deze film net als Akira zo geprezen wordt. In 1995 was dit gewoon een revolutionaire anime, net als Akira dat was in 1988, dankzij de gebruikte technieken en het geweldige detail. Daarnaast is de soundtrack het grootste pluspunt. Toch vind ik dat er meer gedaan had kunnen worden met de ideeen die de film dragen, zodat de film veel meer impact had kunnen hebben. Misschien hebben ze dit wel gedaan met het tweede deel, die ik zeker binnenkort ga kijken.

    7.5/10
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina