1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc [Deel 23]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Dusky Demon NL, 23 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Immortals (2011)
    Als een kleine fan van het genre toch met vol goede moed naar de bioscoop afgereisd. Waar 300 onder mijn favorieten staat geschaard en ik zelfs blij werd van Clash of the Titans, verwachtte ik dan ook dat het allemaal wel goed zou komen. Teksten als 'de makers van 300' leg ik altijd direct naast me neer, en afgezien van het thema en de kleine visuele overeenkomsten was de link ook niet direct te leggen. Belangrijkste verschil is wel dat 300 is gepresenteerd als stylistische versie van de epische slag bij Thermopylae (en Clash of the Titans nog een redelijke accurate versie van Perseus vs Medusa) en deze film helaas een soort Hollywood mixje is van bestaande mythologie en complete willekeurige karakters. De lijst met wat er niet klopt is eigenlijk eindeloos, van de oorsprong van Theseus (zoon van Poseidon!) tot Hyperion (is zelf een titaan!), ik snap niet wat de keuzes zijn van de regisseur. Het Griekse polytheïsme leent zich uitstekend om een verhaal redelijk sluitend of kloppend te maken met het grote arsenaal aan helden, ondergoden en titanen. Helaas koos men er in dit geval voor om compleet willekeurig Hyperion als evil villain neer te zetten zonder enige argumentatie. Maar ik had beloofd er niet teveel over te gaan zitten zeuren.
    Maar helaas is er ook op de film zelf genoeg aan te merken. Met namen de keuze van acteurs. Ik heb het sterke vermoeden dat de audities gedaan zijn op basis van een foto, want Rourke als Hyperion is echt afgrijselijk. De rest van de cast kan misschien net een krappe voldoende scoren, al valt Luke Evans bijvoorbeeld ook door de mand. Hij komt dan ook totaal niet over als oppergod.
    Het mag duidelijk zijn dat de nadruk voor op visueel, actie en spektakel ligt. En daar laat de film je gelukkig niet in de steek. Alhoewel het niet die dikke filter heeft van 300 en wat minder CGI bevat, is het wel lekker om naar te kijken en zijn de locaties erg tof in beeld gebracht. Als je dan weer kijkt naar de zoutvelden die in de film voorkomen heeft Singh duidelijk weer wél het mythische aspect in achting genomen. Rare Indiër blijft het toch ook. De actie zelf is van topniveau, met die heerlijke bullettime actie waarin alles in slowmotion door het beeld vliegt. En met alles bedoel ik dan niet alleen de hoofdpersonen, maar ook hoofden, ledematen en pijlen. Het is jammer dat deze actie dan niet wordt ondersteund door eens een écht toffe Griekse mythfilm. Zonde.

Drive (2011)
    Gisteren na Drive gegaan, en ondanks dat ik een klein beetje wist waar de film over ging, ben ik bewust alle trailers en recensies uit de weg gegaan. Alleen dat bizarre nieuws van die Amerikaanse die de makers aanklaagde vanwege de trailer is mij wel ter oren gekomen haha.
    Dus vol spanning ging ik zitten, en ik ben compleet verrast. Vanaf minuut 1 zat ik echt in de film, en de opening + credits zijn echt fenomenaal, heerlijke muziek, zwijgzame, naamloze Gosling en een nachtelijk Los Angeles. Heerlijk, zulke intro’s, een visueel audiovisueel spektakel. Stiekem hoop ik dat de beste film van 2011 aan het kijken ben, het is allemaal zo gestileerd. Bepaalde verwachtingen werden zeer zeker nagekomen, andere helaas niet. Zo heeft Gosling mij echt positief verrast. Zonder veel mimiek en woorden toch een zekere emotie creëren, het levert fantastisch acteerwerk op. Ook Mulligan scoort hier een dikke voldoende. Alleen wat Perlman hier doet is mijn een groot vraagteken. Perlman is toch een matig acteur, en om hem dan als maffioso baas te laat rondlopen werkt meer op de lachspieren dan goed is. Dat Cranston 1 van de betere acteurs is zagen we natuurlijk al in Breaking Bad.

Helaas worden de verwachting qua stijl niet helemaal waargemaakt. Ik had echt gehoopt op een schitterende arthouse film, maar in mijn mening gaat de film daar niet echt de diepte in en wordt de lijn van mainstream soms overschreden. Al ligt dat eerder weer aan het simplistische verhaal dan aan de stijl, want ik zie toch weer wat sterke punten uit de intro terug in de film. Want het moge ook duidelijk zijn dat Refn zijn publiek wel wat serieuzer neemt dan een willekeurige Scott of Cameron, en daar ben ik wel dankbaar om. Stiltes kunnen o zo mooi zijn, maar o zo weinigen lijken dit zich te realiseren. Refn voert dit in deze film tot in de perfectie uit. En wie had gedacht dat dat geen spanning op kon leveren zit er flink naast, aangezien mijn hartslag op bepaalde moment 2x zo hoog lag als een willekeurige Transformers film (ok, slecht voorbeeld ). Heerlijk verlangen naar wat er gaat gebeuren, dat is wat ik in een film wil zien.

Dingen als ‘culthit’, ‘classic’ of ‘Taxi Driver of the 21st century’ ga ik nog niet noemen, want daarvoor was de film op sommige vlakken nog te oppervlakkig. Ook was het eind misschien niet de kers waarop ik had gehoopt.
    Desondanks (misschien klonk ik een beetje negatief in dit stukje) is het een heerlijke film die iedereen eens moet gaan zien!

Laatst bewerkt: 17 nov 2011
  2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.725
    Had je een historisch accurate film verwacht? :+

3. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857
    The Hangover Part 2
    Wow, enorm matig eigenlijk. Eerste deel vond ik wel geniaal, maar het nieuwe is er dit keer wel vanaf. Een op een kopie, niet eens zo erg maar alles was nu zo voorspelbaar. De avonturen die ze beleeft hadden in de nachtwaren ook een stuk minder. Chow was ook wel een beetje overkill, irriteerde me eigenlijk meer aan hem dan dat hij grappig was. Af en toe een kleine lach maar voor de rest gaar. 5

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Nouja misschien in de lijn met Troy, 300, Clash of the Titans.
    Een epos in Hollywood sausje.
    Dit is gewoon compleet uit de duim gezogen.
    Wanneer komt er weer eens een vette Odyssee film? :p

5. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Dat je Clash beter vond dat Immortals. Ok, na je review te hebben gelezen is het wel echt duidelijk je eigen mening. :thumbs:
    Ja, Immortals was zeker niet goed op veel vlakken wat Grieken betreft. Alleen Clash valt imo minstens zo tegen hoor.
    Ja, strijd met Medusa en dergelijke, maar die hele verhouding met Warthington en Neeson was ook echt bleagh.
    Ach, we weten allebei dat aan al die films wel het nodige mankeert. Je kunt wat betreft de mythologie of geloven toch niks bewijzen, daarvoor is het te lang geleden.

Film review schrijven mag je vaker doen imo! Jouw stukjes lezen wel prettig en lekker weg. :thumbs:

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Ik zeg alleen dat Clash of the Titans in een zekere lijn lag met bestaande mythes. Film zelf vond ik niet beter.

Enneh, qua mythologie geloof ik helemaal niks he :p. Maar het zijn gewoon toffe verhalen, leuker als die nozem uit Nazareth die water in wijn veranderd.

7. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Ja, dat soort wonderen gelooft zelfs een Christelijk opgevoed kind als ik niet meer. Teveel tegenverhalen gelezen. Die discussie ga we hier ook niet verder voeren.

Anyway, zou graag zien dat jij de film Ironclad eens ging zien. Ook van de makers van 300, de studio dan. Waargebeurd en met o.a. Purefoy (Rome Antonius?) in de hoofdrol. Vond het zelf een hele vette film en ben benieuwd wat jij er van vind.

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Stuur hem maar op :p

Haha toevallig heb ik hem al een tijdje staan hier. Zal eens een kijkbeurt wagen, al heb ik al 2 maanden geen film gekeken thuis. :p

9. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Verveelt geen moment deze film en ik vond hem de verrassing van de afgelopen maanden.

Niet hoge grafische dingen verwachten, maar wel veel bloed, ledematen en een hoop martelingen.

Stuk beter ook dan Black Death. :emo:

10. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Black Death vond ik eigenlijk wel aardig. Alleen Carice van Houten was een beetje meh. :+

11. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.725
    [yt]eKJ4m_acQ-o[/yt]

Hmmmmm...

12. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Voor mijn opleiding Easy Rider nog eens mogen kijken. Heerlijke cultfilm! Dat gevoel van vrijheid weet Dennis Hopper echt fantastisch neer te zetten. Muziek, sfeer, boodschap, alles klopt echt in die film. 8.5/10

13. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Braveheart Pixar stijl. :+

14. HansSpijker

HansSpijker Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Meh. Ik wil niet een film op basis van een trailer gaan beoordelen, maar ik denk niet dat dit Pixars sterkste wordt. Doet mij erg denken aan How To Train Your Dragon, was ik ook al niet kapot van. Verder doet het verhaal nogal standaard aan en vind ik de grapjes ook maar so-so. Toch, ik ben wel een Pixar-fan, dus ben wel benieuwd.

15. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.725
    In de trailer vind ik het een beetje een generic animatiefilm. Als je had gezegd dat hij van Dreamworks is had ik het ook nog geloofd. Het heeft niet die unieke Pixar-feeling.

16. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857
    Dat heb ik sowieso de laatste tijd met animatiefilms. Al die personages lijken ongelofelijk veel op elkaar en hebben allemaal dezelfde style. :{

17. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    The perfect host (2010)

Thriller met fantastisch acteerwerk van David Hyde Pierce, vooral bij mij bekend als het broertje van Frasier. Echt een volledig andere rol, en hij zorgt er o.a. voor dat de film echt boeiend blijft.

Na het eind zat ik nog met allerlei vragen, nu nog eigenlijk. Het is duidelijk dat de maker van de film de kijkers een eigen interpretatie wilde laten geven. Ik kan de mensen echt aanraden om GEEN trailers te kijken en ook geen info verder, want dan weet je meteen al iets belangrijks. Ik zag de film staan ergens, met weinig tot geen uitleg en besloot de film te kijken.

Laatst bewerkt: 18 nov 2011
  18. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    The Hangover II was echt heel matig. Ik heb niet een keer echt gelachen. Zelfs de foto's deden me niks.

19. Chillco

Chillco Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Inside job gezien. Documentaire over de bankencrisis in 2008. Het ontstaan en de gevolgen worden op een begrijpelijke manier uitgelegd.
    8/10

20. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Drive (2011)

Erg nice film, goed om eens een keer wat anders te zien. Vooral de manier waarop een relatie opbouwt, de langzame scenes in combinatie met de muziek, sfeer, enzovoort. Qua verhaal eigenlijk heel simpeltjes maar wel heel boeiend en vrij realistisch. Aanrader.

http://www.imdb.com/title/tt0780504/

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina