1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc [Deel 23]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Dusky Demon NL, 23 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    toch maar weer eens wat posten

net gezien: Captain America
    zeer matige superheldenfilm. De borsten van Kate Moss kennen meer diepte dan het verhaal en het is echt allemaal te cliché voor woorden. De fx waren nog wel om aan te zien en de outfit van de Captain was nog wel ok. Prima voor met mijn zoon maar niet een film die ik zou aanraden

4,5

van de week gezien: Before Sunset

Erg verrast door deze film! Ik was op zoek naar een romantische film voor met mijn vriendin maar wilde wel iets van een beetje kwaliteit zien. Het is vooral de opbouw van de film die verrast

De film is 1 lange dialoog tussen twee geliefden die elkaar na jaren weer tegenkomen

de film is verder moeilijk te omschrijven zonder bovengenoemde spoiler mbt de opbouw te noemen. Wel echt een aanrader om samen met je vriendin te kijken

8

2. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Dr. Strangelove or How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb

Een soort duistere 'parodie' op kernwapens en de Koude Oorlog, met de meest bizarre personages. De gestoorde generaal, zijn executive officer Mandrake en Dr. Strangelove (beiden door dezelfde acteur), stuk voor stuk memorabele karakters. Ook de scenes in de War Room waren erg goed en vooral hilarisch. Vermakelijke film dus die makkelijk wegkijkt.

3. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.955
    Toevallig ook Thor gezien? Velen zeggen dat ze Capt America beter vonden dan Thor, maar oh god, ik vond Capt America verschrikkelijk, om de precies dezelfde redenen.

4. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Captain America heb ik ook van de week gezien, vond het eigenlijk wel de meest vermakelijke comicverfilming die ik dit jaar heb gezien. Bionic nazi's, awesome.

5. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Kom maar op met je review! :9

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Thor en Captain zijn beide echt drama.
    Zo bang voor The Avengers.

7. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik vind Captain America een leuke film hoor. Het is inderdaad cliché, maar dat kan ook niet anders. Captain America staat zowat synoniem voor Amerikaans patriottisme en de Amerikaanse oorlogsclichés, ik vond dat tof uitgewerkt.

Thor vind ik dan weer wel een betere film. Ik leefde mee met de personages, wat toch vrij knap is voor een vlakke film als Thor. Loki is echt een toffe bad guy en de supportive cast is echt awesome. Paar leuke twists op het einde, ja, gewoon tof!

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dan is het nog geen reden om het zo slecht en oppervlakig te maken imo.
    Zeker na het begin wat echt prima uitgewerkt is moet ik zeggen. Dus ze kunnen het wel. Maar als die dan Captain America is. Wordt het echt een draak van een film imo. Niet alleen qua verhaal maar ook door de ongeinspireerde actie scenes.

Thor vond ik zelf nog slechter. Was nog oppervlakkiger dan CA. Krijg er nu nog steeds de kriebels van. De fantasy sfeer redde de film nog net. Zo jammer want ik vind Thor super.

9. Sandman069

Sandman069 Active Member

Leuk Bevonden:
    94
    Ik vond Thor net stukken beter dan Capt America... die was echt barslecht.. zelfs de fx suckten :)

Heb ook schrik voor The Avengers, denk dat die film vooral goed gemaakt gaat worden door Iron Man en The hulk en natuurlijk slechterik Loki...
    maar heb een beetje bang dat het meer rond Capt America zal draaien als centraal figuur :confused:

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Ironclad (2011)

Vooral gekeken wegens het thema waar ik altijd wel een zwak voor heb. Helaas werd me al snel duidelijk dat er het geen hoogvlieger is in het genre. Alhoewel het verhaal nog enigszins interessant is (King John wil na het tekenen van de Magna Carta de macht mbv mercenaries teruggrijpen), is het script verschrikkelijk slecht uitgewerkt. Het was vrij duidelijk dat de regisseur zo snel mogelijk naar de gevechtscenes wilde, dus van enige introductie is weinig sprake. Hier had men juist even de tijd voor moeten nemen, maar dat leek niet echt de intentie te zijn. Oftewel, we komen al snel aan bij de slag om Rochester. Alhoewel erg kosten noch moeite zijn gespaard om het overtuigend te brengen, gooit het slechte camerawerk veel roet in het eten, maar als geheel was het echter absoluut niet slecht. Het enige wat mij vraagtekens opleverde was dat ik pas op een halfuur/driekwartier van de film zat, en ik al zo’n beetje alles had gezien. Maar wat schetst mijn verbazing, ik krijg geen 1, geen 2 maar nog 3x het exact zelfde gevecht te zien. Wat is dit nou? De regisseur probeert nog een beetje variatie er in te gooien door zo nu en dan een katapult ten tonele te toveren, maar ik laat me niet zo makkelijk paaien. Na dus 4 identieke veldslagen gezien te hebben komt de film alsnog tot een cliché einde. Ik kan helaas niets anders concluderen dat dit gewoon een ordinaire actiefilm is waar eigenlijk niks spectaculairs aan is en waar een regisseur het heeft proberen te verdoezelen met een belachelijk script. Ik denk dat je hier inderdaad het label ‘B-film’ aan kan hangen.

11. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    The Lincoln Lawyer

"You know what I used to be afraid of? That I wouldn't recognize innocence. Not guilty or not-guilty. But pure innocence. That it'd be standing in front of me and I wouldn't know it. You know what I am afraid of now? Pure evil."

Echte rechtbank-thriller met de toevoeging van een ingenieus crimineel plot. Dat ook nog eens met een goed acterende McConaughey (heeft ie dat zuidelijke accent altijd of was dat gefaked?). Hij lijkt geknipt te zijn voor de rol van arrogante en smooth advocaat die geen principes lijkt te hebben en voor zijn part schuldigen gewoon uit de cel houdt zonder ervan wakker te liggen. De transformatie die hij ondergaat wanneer hij een cliënt krijgt die hem forceert extreem tegen zijn geweten in te handelen is ook goed gedaan. Best wel een onderschatte film, hoort wel bij de beteren van 2011 in mijn optiek.

12. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    The Green Mile

Ik zat eergisteren klaar om deze film voor de tweede keer te bekijken, maar ik heb hem halverwege stopgezet. Een film moet kunnen blijven boeien en dat doet The Green Mile absoluut niet. Ik ergerde me aan alle clichés en stereotypes (de badguy Percy...). De film probeert alleen te emotioneren en heeft daar een lange drie uur voor nodig, terwijl er niks verrassends gebeurt. Heerlijk voorspelbaar gewoon en totaal niet realistisch. Nee, ik snap niet waarom veel mensen deze film zo de hemel in prijzen.

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Idd. Is al een tijdje geleden dat ik hem heb gezien (Mei volgens mij).
    Maar het was zeker een verassing. :)

14. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Mr Nobody

Gisteravond nog even een filmpje pakken dacht ik. Maar deze film laat een diepe indruk op me achter. Het begint met een 109 jarige man (dacht ik) die dus mister nobody is. Het is 2092 en hij is de laatste man op de wereld die nog sterfelijk is. En hij is stervende. Alleen is zijn geheugen half weg. En hij probeert zich dingen van vroeger te herinneren. Het verhaal is redelijk goed te volgen tot zijn negende, de jongen moet kiezen of hij bij zijn vader blijft wonen of bij zijn moeder gaat wonen. Vanaf dan zie je 5 mogelijke levens voorbij komen. Het is soms moeilijk te volgen maar wat een juweeltje. het moraal van de film... Zelfs de kleintse keuzes kunnen een gigantische impact op je leven hebben. En zelfs als je precies weet wat er gaat plaats vinden als je een keuze moet maken is het misschien nog moeilijker om te kiezen. Ik heb gelachen bij de film, kippenvel gehad bij bepaalde momenten en een paar keer mind blown door de prachtige visuals.

9/10

Ik kan er btw niet bij dat dit soort films floppen en transformers 3 etc gigantische succesen zijn.

15. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    gisteravond ook gezien, prima film! :thumbs:

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Boek blijft alleen beter. :)
    Maar dat is vaak zo. :)

17. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    Wie leest er nou boeken :lol:

jeez wat is captain america crap zeg, na een uur kon ik niet meer aanzien en film maar verwijderd :F:

18. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Kijk liever geen trailers, maar in de bios zagen de trailers voor Man on a Ledge en Safe House er best dope uit.

[yt]sBJSfqdhyTg[/yt]

[yt]oWzTOoOpFa8[/yt]

19. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.955
    Wie van jullie kijkt er uit naar J. Edgar? Ben wel benieuwd wat DiCaprio er weer van gebakken heeft.

20. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Fixed

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina