1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc [Deel 23]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Dusky Demon NL, 23 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ben ook maar weer begonnen met WhatIWatch bijhouden. Is ieder jaar hetzelfde :lol:

Kijken hoe lang ik het dit keer volhou.

2. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Net Shutter Island weer gezien , erg interessant om voor de 2de keer te zien. Blijft voor mij toch wel de beste film van 2010.

3. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9

Verassend goed, ik wou dat ik deze film had gezien toen ik een vergelijkbare situatie zat. ver boven de standaard van goed vermaak. En eindelijk een serieuze rol voor Zach Galifianakis.
    8.5
    http://www.imdb.com/title/tt0804497/

4. Sandman069

Sandman069 Active Member

Leuk Bevonden:
    94
    Warrior is inderdaad een goede film en Tom Hardy is een baas!
    gaat nog zeer mooie rollen krijgen denk ik, (binnekort als Bane natuurlijk) :)

5. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    Contagion (2011)
    Film over het uitbreken van een virus. Het wordt aardig realistisch gehouden (mensen worden een keer geen wilde zombies) en dat houdt de film denk nog wel op de been en interessant. Het zou zomaar morgen kunnen gebeuren. Niet grootst, wel prima om te zien 7

The Tree of Life (2011)
    Dit is denk meer een film voor de liefhebber :9 Zweverig, poetisch, diepe thema's als je daar niet van houdt word je de 140min ook niet echt vermaakt. Al kun je hem zonder probleem van minuut 10 naar minuut 40 zetten, tenzij je planet earth interessant vindt.
    Anyways, ik vond sommige stukken van het verhaal wel goed, maar al met al was de film niet voor mij besteed. 6.4

Setup (2011)
    Heeft een 4.4 op imdb terwijl Bruce Willis erin zit, dat wilde ik wel even zien. Al zal dat cijfer ook komen doordat 50 cent de hoofdrol speelt. Misdaadfilm over een diamantenroof met de gevolgen van dien. Oke niks van de film is natuurlijk briljant; script/scenes/acteerwerk maar hij duurt nog geen 90min en heeft me die tijd eigenlijk niet verveeld. 5.7

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    En dan nog zo'n hoog cijfer?

7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  8. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Ziet er goed uit :) !

9. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    vind een 6.4 niet echt hoog, heb ook nergens gezegd dat het een slechte film is :) Alleen dat je hem denk beter kunt waarderen als je er meer verstand van hebt :D

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Dikke voldoende voor een film die niet aan je besteed is vind ik toch opmerkelijk.

11. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Als het niet jouw smaak is, kan je toch nog wel de kwaliteiten ervan inzien.

12. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Dikke voldoende? Jij hebt dus ook de 6jes-mentalitet . :+

13. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Wat een gemierenneuk over cijfers de hele tijd. Hij schrijft er toch bij wat hij er van vindt, dan kun je toch daarvan uit gaan? Lijkt me waardevoller dan een cijfer.

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Ok.

Thor (2011)

Thor begint fantastisch. In al zijn visuele pracht worden we meegenomen langs het fantastische Asgard, Jotunheim en een stukje Valhalla. De CGI is awesome en mijn ogen maken een vreugdesprongetje. Voor dat we het weten zitten we midden in een actiescene waar het spektakel vanaf spettert. Asgard is fucking awesome!
    Helaas komen we dankzij een gaar plot (ok ik snap dat men de comics moet aanhouden dus waarschijnlijk vind ik de comics ook kut) uiteindelijk aan op planeet Aarde, en dit is waar het drama begint. De film ontaard in een sentimentele bende waar de slechte quotes elkaar opvolgen (oh-Thor-ik-zal-nooit-van-je-zijde-wijken') en we van het ene cliché in het andere vallen. Jezus christus wat een mierzoete troep. Neem eens het aantal close calls wat we te zien krijgen:
    Vader van Thor gaat nét niet dood, Loki kan Thor nét niet stoppen etc..
    Allemaal milliseconden werk wat het zo erg kinderachtig maakt. De regisseur maakt gewoon verschrikkelijke keuzes zo nu en dan. Neem dat stukje waar Thor uit de rook komt gelopen en Jane helemaal weg smachteld. Mag ik een slabbetje aub?
    Jammere is dat de film visueel wel weer redelijk afloopt met een tof gevecht in Asgard wat echt de show steelt. Alleen mag de film mijn doorzettingsvermogen wel bedanken dat ik het uberhaupt tot het einde heb volgehouden.

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik vond Thor juist door zn eenvoud wel redelijk te pruimen. Want laten we eerlijk zijn, een kutter comic book personage om te verfilmen is er bijna niet.

In de comics is hij ook altijd een vreemde eend in de bijt, zijn verhaal past totaal niet in het universum wat hij met de andere Marvel helden deelt. (snap ook niet dat ze niet gewoon een andere avenger hebben uitgezocht er zijn er genoeg)

Maar de film viel me juist doordat het simpel cliche vermaak is gebleven wat met goede effects en soms wat humor best aardig verfilmd is enorm mee. Dat het zo zoetsappig is (en dat dat zoetsappige ook totaal uit het niets komt opzetten) is wel een beetje jammer. Maar ik vond hem beter dan bijv Captain america. Dat was pas echt een zielloze poging om meer te maken van die propaganda held dan hij is/was.

Thor is dumb fun maar keek wel lekker weg

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Mja dan vond ik Cpt. America vele male toffer. :+

Dat het propaganda is, is nogal logisch aangezien die Captain America heet 8). Zou raar zijn als het dan opeens een kritische burger zou zijn ofzo :p.

Edit: ik lees nu even wat ik toen bij Cpt. America heb geschreven en dat zegt eigenlijk precies wat jij zegt Delph. Je moet gewoon in de mood zijn :+
    Gisteravond gezien, en ik denk dat het beste van de avond lag in het feit dat ik zonder verwachtingen naar de film ging. Ben geen diehard Marvel lezer, dus de Captain America comics heb ik nooit gelezen, maar uiteraard wel andere Marvel comics en diverse tekenfilms. Echter probeerde ik volkomen free-spirited naar de film te gaan, en verrek, ik werd getrakteerd op een fijne actiefilm.
    Gelukkig was ik ook in een dergelijke bui dat ik alle cliché dingen voor lief nam. Misschien is dat wel een vereiste ook.
    Maar het belangrijkste is dat je je realiseert dat je naar Captain Fucking America zit te kijken. Toendertijd een reclamebord voor Captain America, en misschien anno 2011 ook wel even een uithangbord. En in Amerika vinden ze dat alleen maar tof, getuige de reviews. En ik moet zeggen dat er zeker wel een goed sfeertje aanwezig was. Er zat een leuke vlaagje humor doorheen (vooral de nazi dokter liet me verschillende keren grinninken), en bepaalde scenes deden mij echt denken aan comics (vechtpartijtje in de truck richting de fabriek bijvoorbeeld). Daarnaast waren de rolletjes leuk verdeeld, Tucci als arts met dat Duitse accent, Hugo Weaving als Johann Schmidt alias The Red Skull en Chris Evans als Cpt. zelf.
    Het is duidelijk te zien dat de figuren op comichero's zijn gebaseerd, dus erg banaal en weinig uitgediept, maar op de een of andere manier is dat wel goed zo.
    Daarnaast vind ik de settings van de film eigenlijk ook wel vet, met blauwe lasers in WOII, het leverde best vette scenes op. De epic battle in de fabriek was erg mooi in beeld gebracht, en zowaar had ik het gevoel een 3D film te kijken, iets wat ik tot dusver alleen een paar keer bij Alice in Wonderland had. Vooral de scene met het schild dat richting publiek schiet kwam het er echt goed uit te zien. Al met al gewoon een lekker wegkijkertje met een goede Marvel sfeer. Het is aan de kijker om het Amerikaanse chauvinisme een beetje te negeren. Als comicverfilming iets beter te slikken dan als speelfilm.

Anyway ga nu maar eens wat diepere shit kijken, Arlington Road nog liggen hier.

Laatst bewerkt: 4 jan 2012
  17. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Snap de avengers alleen niet helemaal, Thor is toch stukken sterker dan de rest? Hij kan vliegen, is net zo sterk als de hulk en heeft een uberwapen. Captain America is zonder twijfel het lelijke eendje, die gast is alleen sterk en kan vechten (iets wat alle andere avengers ook kunnen).

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik bedoel meer het comic personage, dat was natuurlijk pure propaganda.

En daar proberen ze dan aan de ene kant meer diepgang aan te geven door hem meer menselijk te maken maar aan de andere kant is het verhaal zo plat als de comics.

Had het veel toffer gevonden als ze er gewoon een full-on propaganda film van hadden gemaakt in de sfeer van bijv Starship Troopers ofzo

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Wat ik altijd raar vind is dat ze opeens powers hebben die ze tot dat moment nog geen 1x hadden gebruikt maar opeens gebruiken als het ze uitkomt... Die Thor deed opeens iets met z'n hamer waardoor iedereen die in een cirkel van 20 meter om hem heen wegvloog 8). Doet ie pas aan het einde van de film! Terwijl dat een ubermove was die dat hele Jotunheim in zak en as had gelegd.

@Delph: die propaganda is satirisch!

20. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Die in ST is satirisch ja, maar die in CA volgens mij niet :+

toch?

Of heb ik helemaal verkeerd naar CA zitten kijken?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina