1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc [Deel 23]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Dusky Demon NL, 23 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    In Cpt America ook joh. Capt Obvious! ;)

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    :F: Damn, dat zag ik er helemaal niet aan af.

Nog maar een keertje kijken dan , en dan de laptop etc uitzetten :+

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Hehe eindelijk iemand die ook Thor bagger vond. En ziet hoe CA echt was. Dacht dat ik de enige was. Begon al aan mijzelf te twijfelen. :D
    Btw Tyrant als je grafisch nog een topper wilt zien moet je ook eens Green Lantern kijken. :)

Laatst bewerkt: 4 jan 2012
  4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Ben ik niet voor in de mood :+

5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat moet je wel zijn idd. :p

6. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857
    Zowel Thor als Cap waren matig imo, Thor was inderdaad alleen tof in de gedeeltes dat zich niet op aarde afspeelde. Blijf beide maar meer een film vinden ter opvulling voor The Avengers. Iron Man staat gewoon sterk op zich zelf, en destijds was The Incredible Hulk ook wel goed.

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Super 8 (2011)

JJ Abrams is voor mij het meesterbrein achter Lost en daarom ging ik er echt even voor zitten: een samenwerking tussen JJ Abrams (als regisseur vrijwel niets van hem gezien) en de vakman Spielberg als producer. We volgen een paar schoolkiddo's die ongewild in een ongekend avontuur komen. Alhoewel het alle ingrediënten bevat van een horror verhaal, voelde het toch meer alsof ik wat kids zat te bekijken die een geweldig avontuur beleefde. Echt een soort The Goonies inderdaad, wat echter wel meer een kinderfilm is. Toen ik een beetje op dat gevoel verder ging voelde Super 8 opeens meer als een hele goede kinderfilm, en ik ben er van overtuigd dat Abrams ook een beetje dat kindergevoel in de film heeft proberen te stoppen... En daarmee een beetje een ode te brengen aan oude 80s films met een dik hedendaagse sci-fi sausje. De verschillende stereotypes zoals de vader van Alice, de commandant, het verschrikkelijke monster, het dikke vriendje en het liefdesplotje passen op de een of andere manier perfect in dit beeld van de film. En dat komt vooral op het conto van Abrams die echt los is gegaan en het kind in hem heeft laten bovenkomen.
    De cast is echt geweldig, vooral Joe en Alice spelen echt goed, terwijl ik het normaal nooit zo op irritante kindacteurtjes heb. Er zijn wel wat minpuntjes, met name de helse explosies aan het einde van de film ging net even een tandje te ver, maar verder prima vermaakt met deze film.

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Arlington Road (1999)

SPOILERS

Heerlijke 90's thriller die mijn mond zo nu en dan open liet vallen.
    We volgen Michael Faraday die op een bizarre manier in contact komt met zijn op het oog normale buurman. Echter, zoals ook al (helaas) op de cover van de hoes staat, kun je nooit je buurman vertrouwen. Faraday begint hem te wantrouwen en komt achter een bizar plot. Het is zeer sterk gevonden, maar sommige plotwendingen zijn wel érg onrealistisch. Dat Faraday dan ook niet erg grondig te werk gaat helpt daar ook niet veel bij. De sterk acterende Robbins als buurman is echt een hele goede cast geweest, Robbins heeft iets van dat manische in zijn blik en spel waardoor het echt maniakale buurman is. Sowieso is de complete cast topnotch, met Bridges als prof die doordraait, de buuvrouw (Cusack) die de goedheid zelve blijkt en ook het zoontje zelf.
    Dat de film daarnaast echt spannend kan zijn bewijzen de scenes bij de telefooncel en in het jaarboek, maar dit is vooral te danken aan de geweldige muziek die de schrik echt aandikt.
    Naarmate het einde vordert wordt het plot niet echt veel geloofwaardiger, maar toch vond ik ook het einde geweldig. Lekkere thriller met een goede 90s feel die mij de complete 2 uur aan de buis heeft gekluisterd.

9. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Echt een meesterlijke thriller! Blij dat ik deze toendertijd in de bioscoop heb mogen zien, want spannender als deze film worden ze bijna niet.

10. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520

The Flowers of War
    Film over de bezetting van de stad Nanking in China door de Japanners in 1937 en de gruweldaden die daarmee gepaard gingen door de Japanners. Film gaat over een "priester" die probeert een groepje kinderen te redden van de Japanners en de film geeft een beetje inzicht in de gruwelijkheden die toen aangericht werden. Film die niet voor de jongsten onder ons bedoeld is. Film is af en toe behoorlijk bloederig.
    7,2/10

11. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Waar heb je die gezien?

12. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.724
    Hoe zit het met de geniale cinematografie van Zhang Yimou in deze film? :D

13. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    De piratenbaai. Draait iedergeval hier nergens in de bios en verwacht hem hier er ook niet.

Wie wa? :+

Laatst bewerkt: 6 jan 2012
  14. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Haha, daarom vroeg ik het. Balen dat de film niet hier naar toe komt. Zou Christian Bale niet genoeg aantrekkingskracht hebben?

15. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Het is ook niet echt een bios film. Zie het al helemaal voor me dat mensen hun vriendin hiermee naar toe nemen, denk niet dat ze er heel blij van worden ;) Hij is behoorlijk grof en helemaal als je weet dat het ook echt zo gebeurde, of nog erger.

16. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Oké. Toevallig vorig week een film gezien die, denk ik, over hetzelfde gaat:

http://www.imdb.com/title/tt1124052/

Kan me er wel iets bij voorstellen.

17. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.724
    Zhang Yimou, de regisseur. Tevens de regisseur van films als Hero en House Of The Flying Daggers.

18. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Moeilijk te beoordelen. Vond Hero en House of Flying Daggers veel "mooier" geschoten, met z'n mooie beelden en contrast van kleuren in veel scènes. Deze film leent zich er veel minder voor. Ook al zie je wel herkenbare dingen zoals het glas in lood raam en de scènes daaromheen. Maar vond Hero en House of Flying Daggers mooier kwa beelden.

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Edit: Zat nog op de vorige pagina.

20. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Psycho (1960)

Uitstekende horror-film, bij vlagen ook écht eng en dat heb ik niet zo vaak. Cinematografie is voor de tijd van de film geweldig, acteerprestaties vlekkeloos (Anthony Perkins, petje af voor die man) en de soundtrack is natuurlijk ook top. Vrij weinig op aan te merken eigenlijk. Moet zeggen dat ik het eerste 'deel' wat minder vond, dacht de hele tijd: 'is dit het nou?' tot aan die plottwist. Vanaf dat moment was het erg sterk.

Deze film moet als een voorbeeld dienen voor de horrorfilms anno 2011, die vooral grossieren in bloed, gore en onrealistische monsters.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina