1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc [Deel 23]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Dusky Demon NL, 23 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    In navolging van Tyrant:

Arlington Road (Mark Pellington, 1999)

Een man, Michael Faraday (Jeff Bridges: held), leert z'n nieuwe buren kennen doordat hij hun zoontje van de straat redt met een zwaar verbrande arm. Een vriendschap lijkt te bloeien tussen de beide families, maar al gauw rijzen vermoedens bij Michael dat iets aan zijn buurman niet in de haak is. Zijn complotgedachten nemen steeds grotere vormen aan als hij in zijn verleden gaat wroeten.

Uitstekende, spannende, onderhoudende film. Jeff Bridges vind ik sowieso altijd een genot om naar te kijken (de man heeft mede dankzij The Big Lebowski zo'n rustige uitstraling/imago, kan weinig fout doen bij mij), maar ook Tim Robbins doet het prima, en het verhaal werkt lekker mee aan de spanning. Tuurlijk, eenmaal gezien zal een tweede kijkbeurt stukken minder zijn omdat de pin er dan wel uit is, maar zeker uitstekend vermaakt.

2. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik zoek de film op via IMDB, moest ik echt 3x kijken voordat ik Jeff Bridges herkende. Zonder baard en grijze haren is hij zó anders, haha. :D Ik ga deze film ook eens kijken, trouwens.

3. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Je hebt nog nooit een andere film met Jeff Bridges gezien dan The Big Lebowski?

True Grit (oké, wel baard dacht ik), K-Pax, The Fisher King bijvoorbeeld?

Edit: Hmm, nu ik het check heeft ie wel wat andere bebaarde rollen gespeeld :9

Laatst bewerkt: 6 jan 2012
  4. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Toevallig alle films gezien die je net noemt, haha. :+ Ook allemaal goede films trouwens, hoewel ik The Fisher King wel de minste vind. Tideland is de enige film met Jeff Bridges die ik niet heb kunnen afkijken, wat was die sáái (en idioot).

EDIT: En de eerste TRON natuurlijk. :cool:

5. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    The Fisher King is gaaf man!

6. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Het is een tijd geleden dat ik hem gezien heb, dus misschien moet ik hem nog eens kijken om m'n geheugen op te frissen. Zo ver ik het me kan herinneren vind ik het een goede film hoor, maar bijvoorbeeld K-PAX is boeiender. Zal beide nog eens kijken anders, Jeff Bridges is cool.

K-PAX is óók met Kevin Spacey... damn. :D

7. Ch®is

Ch®is '

Leuk Bevonden:
    70
    Godverdomme, m'n mening over Killer Elite (2011) weg!

Samenvattend: echte Statham film. Hoop guns, knocken en actie. Echter ook te kijken met je meisje omdat er effe een liefdesverhaaltje naast de film geplakt is. Om een klein puntje te noemen, je krijgt het idee dat de film geen geheel is. Doordat er erg snel geswitcht wordt tussen verschillende locaties (Midden Oosten, Londen, Parijs en het liefdeshutje op de hei) mis je de uitleg/aanleiding waarom er voor de locatie gekozen word. Prima film voor een loze vrijdagavond.

Laatst bewerkt: 6 jan 2012
  8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Moet je eens Crazy Heart met Bridges als drinkende country ster kijken, die is ook geweldig :D.

9. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Ja dat is ook weer zo'n film die al heel lang ''onderweg is van de webwinkel'' ;)

Binnenkort eens kijken.

10. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Toffe film is het. Ook erg knap dat het gezongen is door Bridges zelf. Rol die hem wel op het lijf geschreven is.

11. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Gisteren In Bruges gekeken, heeft me positief verrast. Had er niet veel van verwacht, maar heb de helft van de tijd met een bigsmile op m'n gezicht gezeten. Die humor vind ik prachtig. Verder leuk om Colin Farrell eens als een Brit te zien (dat zie je normaal nooit , ondanks dat hij wel Iers is).

Alleen het einde vind ik jammer, nu weet ik dus niet of Colin Farrell het heeft overleefd of niet.

En uhh, Voldemort 2 Dwaaloog Dolleman 0 :'-(

12. Willem

Leuk Bevonden:
    686
  13. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Haha :+ Gister Moneyball gekeken, leuke film! Ik heb zelf niet veel met sport, maar sportfilms vind ik eigenlijk altijd juist wel weer leuk. :)

14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

Real Steel

Je typische Hollywood film. Cheesy verhaal, cheesy opmerkingen en net iets te harde muziek. Maar het vechten en een paar dingen er omheen waren wel tof gedaan. Dus het is wel prima vermaak. Typische film die is zoals je verwacht hoe die is.

7.3/10

15. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Edit:
    Stom forum dat mijn posts weggooit. :mad: Hier stond een uitleg waarom Drive zo tof was.

Laatst bewerkt: 7 jan 2012
  16. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ja dat krijg je als je geen admin meer bent!

17. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    50/50 gekeken. Goede film. Wordt nooit echt cheesy, wat ik knap vind voor een verhaal over kanker. Bovendien zit er subtiele humor in, wat ik knap vind voor een verhaal over kanker. Krijgt een achtje van me. Wat ik knap vind voor een verhaal over kanker. Of gaat het over vriendschap?

18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ctrl+c voordat je post. Dat is bij mij nu een beetje standaard geworden. :p

19. Chillco

Chillco Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Sucker punch gezien. Vermakelijke actiefilm. Waarbij er toch ook nog een soort van verhaal in de film zit. De actiescenes zijn tof ondersteunt door muziek.
    7/10

20. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Se7en

Leuk acteerwerk door Brad Pitt en Morgan Freeman, maar het verhaal vond ik echt standaard. Misschien was ie in z'n tijd wat dat betreft beter. Opzich geen slechte film, maar ik kwam er niet echt in, dat is jammer.

6/10

Fargo

Had er veel van verwacht, omdat het een Coen-film is en een hele populaire ook.
    Tijdens het kijken vond ik de film vet, toen ie afgelopen was vond ik hem redelijk, maar nu na 2 dagen ongeveer is mijn mening toch erg positief. De characters zijn echt goed neergezet, zeker die agente. Verhaal is erg interessant, zeker omdat ze beweren dat het op een waar gebeurd verhaal berust is. Korte film, maar wel lang genoeg.

8/10

LOTR Trilogy (extended blu-ray editions)

In de kerstvakantie weer eens gekeken en het verveelt me nog steeds niet. Volgens mij, als zo’n trilogy of verhaal je gegrepen heeft, dan laat het je ook nooit meer los. De eerste film is ontzettend vermakelijk en verhalend. Spannend ook. The Two Towers was vroeger m’n favoriete deel maar dat vond ik dit keer niet. IJzersterke film though, de uruk-hai battle bij Helm’s Deep is nog steeds supervet. En de Ents vind ik tof gedaan in de film.
    Het derde deel, daar kon ik me weinig van herinneren. Dat was wel leuk en ik was bijna verrast hoe goed het derde deel is. Merry en Pippin, Gandalf en Frodo en Sam vond ik het tofst.

Eigenlijk zou ik niet per film moeten beoordelen, maar 1 cijfer moeten geven voor de hele trilogy.
    Dat cijfer is toch wel een 9,5/10

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina