1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc [Deel 23]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Dusky Demon NL, 23 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Vond hem wel aardig.

2. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Contagion

Realistische, rauwe en mooie weergave van wat er gebeurt tijdens de uitbraak van een levensgevaarlijk besmettelijk virus. Enerzijds erg over te spreken, maar de karakters worden amper uitgediept waardoor het me weinig kon schelen wie dood ging en bleef leven. Beetje rommelig gedaan ook af en toe. Niettemin wel een intrigerende film.

7/10

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja er waren iets teveel characters idd. Positieve was wel dat je alle kanten zag van het verhaal over de hele wereld maar ging wel ten koste van de diepgang. Maar als ze dat hadden gedaan waren er 2 extra uren bijgekomen. Sterke punt van de film vond ik dat het allemaal redelijk onwerkelijk overkomt. Maar dat wel er eigenlijk een paar keer dichtbij zijn geweest de laatste jaren als je erover nadenkt. :)

4. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    Heathers (1988 ) (aka "Lethal Attraction")
    Vond ik op dvd tussen mn collectie en nog nooit gezien (denk gratis gehad een keer). Een jonge Winona Ryder en Christian Slater in de hoofdrol.
    "Veronica gaat op school om met drie meisjes, alle drie genaamd Heather, om populair te zijn. Alleen haat ze ze, zelfs zo erg dat ze ze dood wenst, maar natuurlijk wil zij zelf niet de oorzaak zijn van hun dood. Wanneer ze JD ontmoet op school, raakt ze opeens betrokken bij zelfmoordpogingen." Opzich wel leuke film om te zien, verhaal is natuurlijk niet heel geloofwaardig en naar het einde toe wordt het allemaal wel wat minder. Al met al wel voldoende 7-

The Curious Case of Benjamin Button (2008 )
    kent iedereen wel, voor tweede keer gezien, mooi verhaal, maar tempo ligt wel wat laag en had wel wat korter gekund. Verder knap gedaan, goede film en wel origineel (denk ik) 8-

5. Sandman069

Sandman069 Active Member

Leuk Bevonden:
    94
    Zaterdag ben ik de nieuwe Sherlock Holmes "Game of shadows" gaan kijken.
    Ik was al fan van de eerste film en keek dus ook uit naar het tweede deel.
    Ik moet zeggen dat ik me best wel vermaakt heb. Robert Downey Jr is de geknipte gast voor deze hoofdrol en kan heel goed actie met humor afwisselen. Het enige minpuntje was toch wel de duur van de film. Normaal is 2u voor een blockbuster best te doen, maar deze film had eigenlijk wel korter gekunnen. naar het einde toe was het best wel wat gerokken. Ik had het vooral moeilijk omdat ik heel hard moest zeiken :p en dat laatste half uur bleef maar duren en wou natuurlijk niets missen :)

al bij al geef ik deze film wel een vrijgevige 8/10

Laatst bewerkt: 10 jan 2012
  6. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Warrior
    Begin was wat traag, maar vecht-scenes waren echt bruut!:)! Einde had beter gekund, was gelijk afgelopen.

8/10

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    The Machinist (2004)

Zeer duistere grauwe film over een arbeider die duidelijk in de knoop zit met zichzelf. Door een onbekend trauma lukt het Reznik niet meer om te slapen, wat op zijn beurt weer leidt tot waanbeelden. Het is eigenlijk een beetje jammer dat je als kijker al direct op de hoogte bent van zijn ziekte, aangezien je dan ook gelijk doorhebt dat de kale bats een waanbeeld is en alle belangrijke dingen/gebeurtenissen die Reznik ziet en meemaakt niet bestaan. En je weet stiekem ook al dat dan in het laatste kwartiertje van de film het plot uit de doeken wordt gedaan en iedereen weer 'ohhh wat geweldig' zal gaan zeggen. Het zorgt er ook voor dat de resterende film eigenlijk helemaal niet super fantastisch is. Nu is het begrip schizofrenie natuurlijk allang geen onbekende factor meer in Hollywood, en zijn er zeker wat films (van een Lynch of Lincher) die de spanning er wel in houden door niet alles gelijk duidelijk te laten worden. Zo'n Mulholland sausje had deze film ook wel kunnen gebruiken.
    Het 'mooie' van The Machinist zit voor mij dan ook in het uitzichtsloze bestaan van Reznik, de beteuterende decors (Spanje!) en de geweldige score die een beetje aan Hitchcock films doet denken met die muzikale hints. Erg leuk gedaan. Ook de fysieke gesteldheid van Bale is zeer indrukwekkend.
    Uiteindelijk eindigt de film inderdaad in een sterke plotwending die ik persoonlijk niet zag aankomen, maar dat zorgt er dus voor dat The Machinist bijna volledig om het einde draait en dat kan niet de bedoeling zijn. Gelukkig is the Machinist ook zonder het goede einde trouwens een prima film, maar er had veel meer ingezeten.

8. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    ^The Machinist :thumbs: goede film.

A Lonely Place to Die
    Deed me een beetje denken aan die film met dat groepje rafters die opgejaagd worden door een paar gasten. Deze film heeft een beetje dezelfde feel. Een groep berg beklimmers wordt opgejaagd en moeten de bewoonde wereld bereiken, en dan gebeurt er allemaal shit. Geen bijzondere film en je weet eigenlijk meteen al hoe het ongeveer gaat lopen. verder wel aardig.
    6,6/10

9. Sandman069

Sandman069 Active Member

Leuk Bevonden:
    94
    Zalige film The Machinist!!!

Laat ook zien hoe ver Christian Bale altijd wil gaan om een perfecte rol neer te zetten.. laat dit in meedere films zien dat hij ongelooflijk veel tijd in zijn job steekt! top acteur!

10. Sandman069

Sandman069 Active Member

Leuk Bevonden:
    94

Deliverance bedoel je :), geweldige film trouwens!!
    Squeel like a piggy 8)!

11. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Ja idd, kon er niet meer op komen. Deliverance was beter though, maar dat was denk ik wel duidelijk :)

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    O awesome ik hou echt van zulke natuurfilms! Dan ga ik die ff checken.
    The Edge en Southern Comfort zijn ook vergelijkbare films .

13. Sandman069

Sandman069 Active Member

Leuk Bevonden:
    94
    The Edge is supergoed natuurlijk :)

Er komt binnenkort ook een nieuwe film met Liam Neeson genaamd "The Grey",
    hij zit in siberie of alaska ofzo, ergens waar veel sneeuw is, en moet daar overleven ofzoiets :), hij vecht ook met wolven :cool:
    kijk er wel naar uit

14. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Real Steel
    Had van verschillende mensen in mn omgeving gehoord dat ie vet moest zijn. Maar vond er echt geen ene zak aan. Irriteerde me meer aan dat kut joch vooral in dat stadium. Ben ik de enige? Naja en het hele verhaal was gewoon simpel en het einde was helemaal ineens zomaar afgelopen, zonder dat je weet wat er daarna gebeurde. Vond het echt een ruk film. Met dat budget voor de film hadden ze wel wat beters kunnen maken.
    4,5/10

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Oh er zijn wel wat minpunten aan de film. Dat dansen was lame bijvoorbeeld. En dat ze die robot gevoelens willen laten hebben. Maar ineens in het midden van de film dat idee schrappen ofzo en nog wel 10 andere typische Hollywood irritaties. Ik had echt een kut film verwacht eigenlijk, maar toen viel die wel mee een was het een prima film waar ik die avond zin in had. :)
    Jongetje was niet echt super irritant imo. Maar misschien komt het omdat ik erger heb gezien. Fanning of die kid van Star Wars...

Laatst bewerkt: 10 jan 2012
  16. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Zat een tijdje te wachten op Real Steel, maar wordt hier niet echt warm gemaakt 8) Denk dat ik 'm toch binnenkort even meepak, gewoon als tussendoortje. Denk dat ie daarvoor wel voldoende kan scoren.

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Valt wel mee toch? Grave is nu als een van de eerste echt negatief. :)
    Ligt eraan wat je verwacht of van andere mensen gehoord hebt, zoals Grave.
    Als tussendoor is die prima. 2 uur typische Hollywood gedoe qua verhaal en actie. Leuk voor het moment paar dagen later vergeten. Wel BR versie kijken. :)

18. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Meer dan een tussendoortje is het ook niet. In het lijstje minst memorabele films van 2011, verdient Real Steel wel een plaatsje hoor. Halverwege volgend jaar is iedereen die film vergeten.

Vind het een leuke om gezien te hebben, maar ik zou niet weten waarom ik de film nóg eens zou kijken.

19. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    LMFAO!!! Ik irriteerde me ALLEEN maar aan die kleine kloothommel. Wat een waardeloze acteur is dat zeg, ik heb de film ook uit gezet nadat zijn zogenaamde "eigen" bot ineens andere bot's sloopte... YEAH RIGHT. Nee ik ga deze film niet uit zien, ik irriteer met mateloos aan dat ventje, BIJNA net zo erg als dat kutventje uit August Rush, dat kleine klootzakje dat nep gitaar staat te spelen de hele film door ik ergerde me er kapot aan!

zo genoeg gebitched... maar wat een schijtfilms :x

20. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Haha, ik vind het jochie in August Rush nóg storender ja. Dat was zó ongelooflijk nep, deed gewoon pijn aan m'n ogen. Het jochie in Real Steel vind ik wel ok.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina