1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc [Deel 24]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Dusky Demon NL, 18 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Zo jongens, het is weer eens tijd voor een nieuw deeltje.









    [​IMG]

    [Films] Meningen, Reviews, Previews, etc [Deel 24]​

    Dit is het topic wat draait om films! Plaats hier welke films je hebt gezien (met eventueel een cijfer en een IMDb link), welke je wilt zien (met bijvoorbeeld een trailer) of discussieer over films die andere members hebben gezien. Geef een beoordeling. Het kan allemaal hier in het filmtopic!
    .

    Handige links:

    • www.IMDb.com

      IMDb is een grote database van films, waar je veel informatie over een film kan vinden.
      .
    • www.250Films.net

      IMDb heeft ook een top 250 beste films aller tijden samengesteld (op basis van user votes) en op deze site kun je gemakkelijk bijhouden welke je gezien hebt en welke je nog moet zien. Ook kun je een plaatje (met link naar de lijst van de user in kwestie) voor bijvoorbeeld in forumsigs exporteren, zoals bijvoorbeeld deze:

      [​IMG]
      .
    • www.WhatIWatch.net

      Hier kun je invoeren welke films je hebt gezien (en je kunt, als je dat wilt, de film een cijfer geven) en worden ze bewaard in een handig overzicht. Zo kun je precies zien welke film je wanneer hebt gezien. Ook kun je aan het eind van elke maand, of jaar, of kwartaal een overzicht en wat extra info van de door jou bekeken films in die periode exporteren.
      .
    • [Films] Meningen, Reviews, Previews, etc [Deel 23]

    The Battle of the Top 250

    Hecht er vooral geen waarde aan, maar hieronder staat een overzicht wie hoeveel films gezien heeft uit de IMDb Top 250. De lijst wordt aangevuld naarmate ik members zie met een plaatje in hun sig, of stuur een PM naar de topicstarter.

    ...[​IMG] Jan_Tran
    ...[​IMG] mikecitybike
    ...[​IMG] Dusky
    ...[​IMG] Lord Armada
    ...[​IMG] Kevf
    ...[​IMG] Ebrithil
    ...[​IMG] FinalBob
    ...[​IMG] Henrive
    ...[​IMG] Tyrant
    ...[​IMG] geertbargeman
    ...[​IMG] Lizza11
    ...[​IMG] xboxz
    ...[​IMG] Zeepsop
    ...[​IMG] AlexF1606
    .

    What I Watch van verschillende leden:

    [spoiler1]Cookie: http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=5128
    Dusky Demon NL: http://whatiwatch.net/overview.php?ov=5448
    Ferron: http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=4934
    Gemini NL: http://whatiwatch.net/overview.php?ov=5013
    Henrive: http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=5025
    Hybrid: http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=5047
    mikecitybike: http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=3777
    *NERAZZURRI*: http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=34
    Tyrant (moviemeter): http://www.moviemeter.nl/user/92010[/spoiler1]Staat jouw naam hier niet bij? Stuur dan een PM naar de topicstarter, of plaats een bericht in deze thread in de hoop dat hij het ziet.
    .
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 7 apr 2012
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    [​IMG]


    Mijne, maar zo te zien moet ik hem eens gaan bijwerken :+
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2012
  3. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    [​IMG]

    De mijne
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2012
  4. xboxz

    xboxz Sinaasappelsap

    Berichten:
    484
    Leuk Bevonden:
    4
    [​IMG]

    De mijne!

    Ik heb vorige week 2 erg goede films gezien: Inception en 9th Company. Ik ben sinds vorig jaar fanatiek begonnen met verzamelen van films. Ik ben begonnen met 10 films en ik zit nu op de 250 films, binnen 1 jaar :p Mn ouders worden gek van al die pakketjes door de bus :+

    Hoe kun je de iMDb lijst als sig instellen?

    Edit: oh, nevermind....staat boven al vermeld :+
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2012
  5. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    Dit is de mijne, nog niet zoveel films gezien als sommige hier, maar ik ben hard op weg. :)
     
  6. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Vandaag voor het eerst van begin tot eind Reservoir Dogs gezien. Topfilm! De volgorde van scènes is heel knap gedaan, want ik vroeg met tijdens het kijken constant af hoe en wat. De vele flashbacks, onthullingen en slimme dialogen bevallen me goed.
     
  7. xboxz

    xboxz Sinaasappelsap

    Berichten:
    484
    Leuk Bevonden:
    4
    Ook heb ik vorige week Limitless, Cloverfield en From Paris With Love nog gezien. Ook echt goede films! Bij From Paris With Love is John Travolta een dikke bad*ss en hij heeft humor wat mij aanspreekt. Cloverfield is heel erg orgineel opgenomen en verraste mij totaal. Limitless is ook erg goed, maar een beetje actieloos, ik dacht een film vanaf 16 jaar en ouder zou wel actie in zitten. Niet erg veel moet ik zeggen.

    Ook een goede aanrader is XIII The Conspiracy ( ik wil een vervolg :mad: ) Er is ook een game hiervan, wel anders uiteraard.

    Heeft er een van jullie nog aanbevelingen voor spannende films? Ik hou vooral van actiethrillers.
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2012
  8. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    De beste Tarantino wat mij betreft. :)
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    De enige leuke IMO.


    THERE I SAID IT
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    alleen om te provoceren? Ik vind geen enkele film echt slecht. True de 1 origineler dan de ander, maar ik heb van allemaal genoten.
     
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Zou goed kunnen ja, daar ben ik niet helemaal over uit.

    Hhhmm. Nee! Pulp Fiction en Inglourious Basterds vind ik ook echt heel leuk.
     
  12. Sandman069

    Sandman069 Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    94
    Ik zit aan 144 films van de 250 zie ik net.. zal mij ook eens zo'n dingetje aanmaken :)
     
  13. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    [​IMG]

    Zoals de startpost en mijn avatar al een beetje verraad heb ik van de week Dead Man (1995) gezien. De film begon echt meteen goed, de sfeer was echt helemaal top. Ik zal eerst even zeggen waar de film over gaat:

    Het gaat over een jongeman, William Blake (gespeeld door Johnny Depp), uit Cleveland, in de 2e helft van de 19e eeuw. Blake heeft een baan aangeboden in een erg "wilde westen" achtig dorp, waar hij (onterecht) wordt beschuldigd voor moord en achterna wordt gezeten. Als hij ontsnapt komt hij een indiaan, Nobody, tegen, die hem begeleid in het pad naar het hiernamaals.

    Het is een zwart wit film, maar dat past er eigenlijk helemaal bij. Het draagt bij aan de ruige sfeer die ze neer proberen te zetten. De geluidseffecten van de film zijn ook echt goed. Halverwege de film gebeuren er ook nog wat dingen die de film echt net dat beetje vetter maakt.

    Het beste uit de film is dus de sfeer en de karakterontwikkeling van de hoofdpersoon, die écht heel goed is. Het enige minpuntje is dat het gezwets van die indiaan af en toe een beetje te zwetserig is.

    Al met al een van de beste films die ik de laatste tijd gezien heb (en dat zijn er een boel).

    8,5/10

    Plot summary van IMDb:

     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2012
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    [​IMG]

    Immortals

    Voor het verhaal en acteerwerk hoef je het niet te doen zoals altijd. Actie was goed op sommige momenten (zeker met de Goden) maar de "gewone" actie was er imo te weinig en niet super.
    Beelden waren wel uitstekend, maar dat kan Singh wel goed zoals we hebben gezien met The Fall en The Cell. Overal was ik toch wel lichtelijk teleurgesteld. En het blijft toch een Sucker Punch achtige film. You hate it or love it.

    6.3/10
     
  15. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    O Brother where art thou?

    Bazenfilm, echt gelachen ook! Goed verhaal ook en vet geacteerd.
    ''Damn, we're in a tight spot!''

    7.8/10

    Volgende Coen Brothers film wordt hun eerste denk ik, Blood Simple.
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    eergisteren weer een heerlijk vage Japanse film gekeken

    Cold Fish (of: Tsumetai nettaigyo)

    [​IMG]

    Tja wat moet ik hier nu van zeggen. Twee vissenwinkel-eigenaars komen met elkaar in contact. 1tje zo suf als wat met een mooie jonge vrouw en dochter die hem wel kunnen schieten. De ander totaal gestoord, moordlustig en ...echt gestoord. Wat volgt is een verhaal van bloed, sex, moorden en complete mafheid. Film duurde misschien net iets te lang, maar al met al toch wel een 7,56794
     
  17. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Maar wel een aanrader dus ? heb hem ook al een tijdje staan
     
  18. Funkyzeit

    Funkyzeit Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Met zo'n sterke verhaallijn alleen al zou die van mij n 7,56794 krijgen :D
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Zeker wel. Echter er mist gewoon een beetje een thema waardoor de film van mij geen hoger cijfer krijgt. Het beetje thematiek wat er in zit, komt aan het einde van de film aan bod.

    En de film is nogal 'explicit', maar daarvoor was ik wel in de stemming :+

    @Funkyzeit (welkom trouwens): ik bedoel maar!
     
  20. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Expliciet is the magic word, ik ga hem maar is kijken!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina