1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc [Deel 24]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Dusky Demon NL, 18 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ja! Ik vind ook dat je Alien en The Thing heel goed kan vergelijken. Ze hebben beide een vergelijkbare spanningsopbouw, een zelfde onderwerp en thematiek, zelfs de hoofdrolspelers kan je vergelijken. Daarnaast stammen ze uit een zelfde tijd in de filmgeschiedenis en wordt er gebruik gemaakt van vergelijkbare technieken voor de special effects. En allebei zijn ze super!

Ik zou zo ook niet kunnen zeggen welke ik écht beter vind, Alien of The Thing. Allebei super. Ik vind The Thing een betere start hebben, maar Alien is overall wel een tikkeltje beter nog.

2. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond The Thing dan weer geweldig en Alien vond ik minder. :+

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Pff Alien all the way. :+

4. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Misschien dat je Aliens eens kunt proberen? Wordt door veel mensen als (nog) beter beschouwd.

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik vind Alien persoonlijk nu nog steeds heel erg goed en Aliens omdat het toch veel meer actiefilm dan thriller is eigenlijk wat minder mooi oud geworden.

Als je nu de opgepimpte Bluray van Alien kijkt zou je echt niet zeggen dat die film al net zo oud als mij is :+

the Thing is ook wel een echte klassieker maar als ik zou moeten kiezen zou ik toch echt voor Alien gaan. Dat is echt een tijdloze film wat mij betreft (ondanks de monochroom schermpjes en jaren 70 kapsels :+)

6. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Enige reden waarom Luke Skywalker minder cool is. :'-(

7. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    The Devil Inside

Had me voorbereid op een lekkere avond horror, niks bijzonders verder. Film verraste me positief, verhaal was niet bijzonder maar wel boeiend en er zaten wat fijne schrikmomenten in. Echter, nog nooit zo'n slecht einde van een film gezien. Na dik een uur stopt de film gewoon, echt midden in het verhaal. De hele zaal was dan ook verbaasd en verontwaardigd. Erg jammer, want er kwam juist lekkere vaart in. Daarom toch een onvoldoende. Zonde, gemiste kans. Waarschijnlijk om er lekker makkelijk een tweede deel aan te plakken.

4/10

8. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Old Boy
    wat een geniale film. Geboeid zitten kijken tot het einde en wt een plotwending. Totaal niet verwacht. Ook al was de film Koreaans heb echt genoten tijdens het kijken. Zeer weinig min punten.

9/10

9. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Maar die hond was wel fokking eng!

10. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Een van mijn lievelingsfilms. Moet je ook eens Sympathy for Lady Vengeance en Sympathy for Mr Vengeance proberen. Zelfde wraak thema (soort van drieluik), maar totaal andere uitvoeringen. Ook erg mooie films imo.

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Film heeft imo de meest realistische vecht scene van alle films die ik gezien heb.
    Tuurlijk hoeveel man die aanpakt is onrealistische maar het vechten zelf en het bijna een take is, is awesome. :)

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    1 van de beste films die ik ooit heb gezien. Deze film is ook meestal mijn 'middel' om mensen te overtuigen dat de Aziatische cinema erg goed is.

(zoals ik 'Spirited Away' gebruik voor anime :+)

13. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Als hij die mensen slaat klinkt het gewoon alsof hij ze echt raakte. Niet zon dof geluidje maar gewoon het kletsen van een vuist tegen een wang enzo.

Ik ga nu zeker vaker van dit soort films kijken. Heb je nog aanraders KefV?

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Veel van Chan-wook Park is erg goed geloof ik

films waar ik erg van heb genoten

Bakjwi (Thirst): een zeer originele kijk op een horror/thriller
    Chinjeolhan geumjassi (Lady Vengeance): wraakfilm, wel anders dan Oldboy

en
    Boksuneun naui geot: Symapthy for Mr Vengeance

staat al een tijdje op de to-do lijst

of bedoelde je Aziatische films in het algemeen?

als je echt een maffe maar supertoffe Aziatische film wilt zien dan kan ik je Survivestyle 5+ aanraden. :cool:

15. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Vond Aziatische films ook altijd goed, toen je nog elke vrijdagavond Asian Screen had op MTV...

16. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    I Saw the Devil vond ik ook erg sterk (hoofdrolspeler uit Oldboy speelt daarin een serial killer). Ook enorm kunnen genieten van Gwoemul (aka The Host). En sowieso wat Kevf hierboven zegt :p

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Die was ook goed idd. Ik heb laatst voor het eerst een film van Shion Sono gekeken: Tsumetai nettaigyo (Cold Fish)

was erg ok, maar veel van zijn andere films schijnen nog een stuk beter te zijn

http://www.imdb.com/name/nm0814469/

18. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Dan zou je naast de namen hierboven ook nog I Saw The Devil en The Man from Nowhere kunnen checken. ;)
    Edit: Oh, er was al een nieuwe pagina. :+

19. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Dat ga ik zeker doen! Thx allemaal. Heb nu ook Raging Bull gedownload. Op school nu het vak filmanalyse. Dat brengt het film kijken echt naar een heel nieuw niveau. Vind dit echt leuk, je kijkt dan naar zoveel dingen die je normaal niet zou zien.

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    The man from nowhere (Ajeossi) vond ik zelf erg standaard. Op komedie vlak zijn ze trouwens ook erg origineel/anders dan we gewend zijn

'Castaway on the moon' (Kimssi pyoryugi) is bijvoorbeeld echt ijzersterk. En veel maffer dan 'Shinboru' (symbol) kom je ze niet tegen.

Ben weer helemaal in de stemming. Snel weer een Aziatische film kijken :cool:

overigens is 'Raging Bull' met recht een klassieker. Favoriete film ooit van Theo van Gogh geloof ik

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina