1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc [Deel 24]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Dusky Demon NL, 18 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Zitten er hier eigenlijk nog meer fans van het Western genre? De laatste tijd heb ik even geen westerns meer gezien, maar ik ben wel weer in voor een goeie. :D Heeft iemand nog aanraders?

Films die ik al gezien heb:

[noparse]The Ox-Bow Incident (194:cool:
    The Treasure of the Sierra Madre (1948)
    High Noon (1952)
    Shane (195:cool:
    The Searchers (1956)
    Rio Bravo (1959)
    The Magnificent Seven (1960)
    The Man Who Shot Liberty Valance (1962)
    Per un pugno di dollari (1964)
    Per qualche dollaro in più (1965)
    El Dorado (1966)
    Il buono, il brutto, il cattivo. (1966)
    C'era una volta il West (1968)
    Hang 'Em High (1968)
    Butch Cassidy and the Sundance Kid (1969)
    Paint Your Wagon (1969)
    The Wild Bunch (1969)
    Two Mules for Sister Sara (1970)
    Joe Kidd (1972)
    High Plains Drifter (197:cool:
    The Outlaw Josey Wales (1976)
    Pale Rider (1985)
    Unforgiven (1992)
    Dead Man (1995)
    3:10 to Yuma (2007)
    There Will Be Blood (2007)
    True Grit (2010)
    Rango (2011)[/noparse]

Laatst bewerkt: 22 feb 2012
  2. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Appaloosa vond ik best aardig.

3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    - Duck, You Sucker!/Giù la testa/A Fistful of Dynamite

- The Great Silence/Il grande silenzio (Een western in de sneeuw is weer eens wat anders. ;)

- My Name is Nobody (Henry Fonda is een baas. Deze bevat wat meer humor dan de gemiddelde western en een heerlijke soundtrack van Morricone. Daarnaast heerlijke openingsscene en The Wild Bunch komen hier ook in voor)

4. LifeLongGamer

LifeLongGamer Used Register

Leuk Bevonden:
    2
    Ja, hier ook een liefhebber:)

Probeer deze eens:

- Django
    - Valdez (Charles Bronson)
    - Chato's Land

5. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Klinkt goed. A Fistful of Dynamite zoek ik al even, heb nog geen (goeie) versie kunnen vinden.

6. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Dan moet je misschien even op de andere namen ervan zoeken.

7. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.326
    Vriend van me heeft de Heineken ontvoering gekeken en zei onder de indruk te zijn van Hauers rol. Ben benieuwd. Ik vind Hauer regelmatig goed acteren. Hij zit alleen zo vaak in hele slechte films.

8. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Immortals 7

Goede wegkijk actie film kaar kom niet in de buurt van 300.
    Oja Freida Pinto wat een plaatje.

9. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    afgelopen dagen het een en ander gezien:

J.Edgar (2011)
    Film van Clintje Eastwood met Leo diCaprio over J.Edgar Hoover, die tientallen jaren FBI directeur is geweest. Film is dus vrij politiek, soms vond ik het wel interessant maar soms ook niet echt. Ik weet niet of het verwacht wordt dat je enige kennis van zaken hebt voordat je de film kijkt (of wil kijken). Wel knap gemaakt dat diCaprio een oude vent speelt, die ander was wat minder gelukt :+ . Mooie dialogen, mooi sfeertje maar over de gehele speelduur (130min) vond ik hem nou toch niet zo heel erg interessant.
    7

Hugo (2011)
    Ziet er erg mooi kleurrijk uit, eerste stuk van de film zat er nog wel aardig wat vaart in maar daarna zakte het naar mijn idee een beetje in, (misschien kwam het door mn eigen vermoeidheid). Ga hem op korte termijn nog wel een keertje kijken.

Puss in boots (2011)
    Vond het een matige animatie, qua beeld was het wel oke, maar het verhaal en de grapjes waren niet echt top. Vriendin vond hem ook niet echt leuk overigens :9
    6-

Real Steel (2011)
    Geen idee waar hij over zou gaan, zag de poster op m'n iPhone en dacht dat het een over andere actie film in space was. Film gaat over robot fights en dat is AWESOME :D:D

film is wel beetje cliche natuurlijk maar de robots zijn vet _O_
    7,7

10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Net TinTin gezien.

Beetje het tegenovergestelde van Hugo imho. Alles lijkt in dienst te staan van de techniek. Verhaaltje is flinterdun en het het is al een hele tijd geleden dat ik een Kuifje album heb gelezen maar ik kan me niet herinneren dat er zoveel in geschoten werd.

Het leek meer op een slap Indiana jones of Uncharted verhaal dan een Kuifje avontuur

Schitterend gemaakt maar nooit echt boeiend

11. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Hugo hele mooie beelden, muziek en sfeer.. verhaal kon me echter stuk minder boeien. Las hier en daar het woord "sprookje" voorbij komen, misschien had ik er wat meer betoverends van verwacht.

Zo had ik op het moment van
    dat hij zelf een robot was, wel iets van, oké nu wordt het interessant :D.. maar helaas was het een soort van hoe we dat bij lucide dromen zo mooi noemen "false awakening".

Al met al een mooie warme film, maar verwacht niks enorm speciaals 7.5
    Het is typisch zo'n film dat je nog even de aftiteling blijft zitten om in de sfeer te blijven :)
    (overigens niet in bios gekeken, thuis)

edit: haha ik dacht de hele tijd die vent doet me wel heel erg aan borat denken in die film, blijkt 't 'm echt te zijn :+

12. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Blade Runner (1982)

Wat betreft de verhaallijn en onderlinge relaties tussen de personages, vrij basic en recht toe recht aan, maar wat deze film echt anders maakt is die prachtige duistere futuristische wereld waarin het zich afspeelt. Ik heb zelden zoiets gezien in een film eigenlijk. Werkelijk elke setting was briljant, met als toppunt dat huis van J.F. Sebastian. Echt een meesterwerk wat dat betreft en het kan zo wedijveren met hedendaagse films. Verder heeft de film ook nog een diepzinnig element: de mens lijkt steeds meer machine te worden en de machine wordt steeds menselijker, dat is ook heel goed en subtiel in de film ondergebracht.

Er zaten overigens wel wat onduidelijke stukken in de film waardoor ik denk dat ik niet alles heb begrepen.
    Vraag me nog af of Deckard een Replicant was of niet en waarom er ineens een eenhoorn kwam rondrennen toen-ie op zijn piano zat te spelen. Ik heb het gevoel dat ik iets heb gemist. Ook dat laatste zinnetje 'You know she is going to die eventually. Who doesn't?'
    Maar deze dubbelzinnigheid zal wel deel zijn van de filosofische boodschap die deze film brengt.

13. LifeLongGamer

LifeLongGamer Used Register

Leuk Bevonden:
    2
    Dat is het mooie van (een goede) film: je krijgt niet altijd overal een antwoord op. Het is aan jezelf om eventuele hiaten op te vullen. :)

14. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik vond het ook echt niet zo'n boeiende film. Weet ook niet waarom er zoveel goede verhalen over zijn. Het is gewoon een standaard verhaaltje maar dan met hele mooie beelden en sfeer.

6,5/10

15. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Toch knap dat je in de zin na je vraag zelf antwoord geeft op die vraag.

16. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Maar daarom snap ik nog niet waarom heel veel mensen het een super film vinden. Zo speciaal is hij niet.

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Waarom moet die speciaal zijn om een goede film te zijn?

18. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Omdat sommige mensen blijkbaar meer waarde hechten aan die sfeer en mooie beelden. 'Speciaal' is jouw interpretatie. Daar zit waarschijnlijk ook de fout in je verwachting.

19. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Ronal The Barbarian (Ronal Barbaren)

Heb deze Deense film in zeer brakke toestand na carnaval gekeken. Vond hem erg vermakelijk. De film gaat over Ronal die op een soort Lord of the Rings achtige queste moet om zijn dorp (de barbaren) te bevrijden van de kwaadaardige prins. Wat volgt is een vermakelijke zoektocht naar het zwaard wat de prins kan verslaan.

Het stijltje is erg ongedwongen en apart, flink veel mooi deens gescheld en aardig wat humor is ook aanwezig. De standaard fantasie wordt aardig op de hak genomen op een zeer leuke manier.

Maar deze man op IMDB verteld het veel beter:

Als je zin hebt in gewoon een vermakelijke gortdroge animatie film moet je deze zeker checken!

7,5

Laatst bewerkt: 23 feb 2012
  20. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    In mijn mening dan. Moet ik dat er echt bij gaan zetten

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina