1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc [Deel 25]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Dusky Demon NL, 7 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Heb ook een paar keer hardop moeten lachen
    Hulk en Loki was geweldig
    Hulk die Thor nog even een goede tik geeft:lol:
    En inderdaad de he's adopted liner

2. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Cidade de Deus

Wat een topper. Het is schokkend en fascinerend om te zien hoe het bendeleven in de jaren '60 en '70 in Rio de Janeiro wordt geportretteerd. De film wordt verteld via de jongen Rocket, wiens droom het is om fotograaf te worden. De verhalen over hem en zijn leeftijdsgenoten, die allemaal in de drugswereld en het bendeleven belanden op vroege leeftijd, zijn soms grappig en vaak enorm shockerend. Deze verhalen worden op een mooie Tarantino'eske wijze in de film gebracht. Van deze personages is het toppunt de meedogenloze en brute Lil' Zé, die letterlijk over lijken gaat om de macht te krijgen over de hele ghetto. Het hoofdpersonage vond ik zelf ook geweldig, 'relatable' maar toch realistisch.

Cinematografisch vond ik de film ook echt briljant en vind ik hem behoren tot het beste wat ik gezien heb. Invloeden van Tarantino en Scorsese maar toch heel uniek in zijn soort. Verder is het bewonderenswaardig wat voor acteerprestaties er op de mat worden gelegd door vrijwel alleen maar kinderen. Omdat ik de taal niet versta, is dat wel iets moeilijker te beoordelen dus in hoeverre het klopt, weet ik niet, maar ik had er echt niets op aan te merken.

Laatst bewerkt: 28 apr 2012
  3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Kinderen in het steegje. :mad:

4. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Dat was echt verschrikkelijk. Het is gebaseerd op waargebeurde feiten, maar zou het echt zo onmenselijk zijn geweest destijds?

5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Denk dat het nog steeds is.

6. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Heb laatst The Illusionist gezien (vette film btw!) en een collega die had het er over dat er een gelijksoortige film was, alleen hij kon de naam niet meer naar voren halen. Iemand die een idee heeft over welke film hij het heeft?

7. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.009
    The Prestige

8. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Ik vond 'm wel okee, maar was er niet helemaal kapot van. Misschien komt het ook omdat ik al die comics e.d. niet zo ken (en de vorige films behalve iron man). Captain America vind ik sowieso echt een gare held, iets teveel America fuck yeah naar mijn smaak. Scarlet Johanson is leuk om naar te kijken, maar hoezo is zij een superheld? Haar naam Black Whidow werd ook maar één keer genoemd. Ook vond ik die Loki niet echt een geslaagde schurk, zowel qua krachten als motieven.

Maar goed het zag er allemaal wel spectaculair uit. Zeker toen die invasie eenmaal begon was het genieten, vooral van de Hulk die los ging (hoezo ging de Hulk eerst tegen iedereen, maar was ie ineens onderdeel van het team?).

Laatst bewerkt: 28 apr 2012
  9. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.009
    Doe eens ff spoilertags, dank

10. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    The Apartment (Billy Wilder, 1960)

CC Baxter is een werknemer in een groot bedrijf die zijn appartement met regelmaat vrijgeeft aan hooggeplaatste collega's zodat ze daar voor een afgesproken tijd met hun scharrels kunnen doorbrengen. Op die manier heeft Baxter een gebrekkig privéleven, maar heeft hij wel de kans om zich op te werken bij z'n werkgevers. Totdat privé en werk zich met elkaar gaan vermengen, met een vrouw als middelpunt.

Geweldige vijftigerjaren feeling. Prachtig zwart-wit en tijdbeeld qua kleding, omgang en arbeidshiërarchie. Mad Men, maar dan authentiek. De film zelf doet soms een beetje overdreven aan qua karakters. De rollen die men speelt worden nog net niet geoveracteerd, maar neigen daar wel naar. Maar dat geeft meteen de charme van The Apartement weer. Hopelijk is het m'n eerste stap om eindelijk weer eens wat dieper in de filmwereld te duiken :)

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Tinker Tailor Soldier Spy (2011)

Heerlijke spythriller over een vermeende mole in de Britse MI6.

Alfredson zet een lekker Koude Oorlog sfeertje neer met veel grauwe scenes, loom tempootje en verre camerashots (waardoor het net lijkt alsof je als kijker zelf een spion bent). De dialogen zijn erg sterk en het plot is zeer indrukwekkend.
    Alleen vind ik wel dat Alfredson zich vol heeft gefocust op het plot en zo nu en dan vergeet dat hij een film moet maken. Er zitten veel slome scenes in die net wat te traag zijn en de gehele film is over het algemeen vrij doods. Maar ondertussen mag je als kijker niet verslappen want het plot zit ingenieus in elkaar en niets wordt echt expliciet uitgelegd. Zo duurde het een halfuur voordat ik echt in de film zat en wist wat er allemaal ongeveer speelde. Echter gaat het introduceren van nieuwe personages en namen de gehele 2 uur door. Je moet er dus wel ff flink bij blijven. Ik denk dat de film wel een paar 'Baantjer' momentjes had kunnen gebruiken, van die obvious momentjes waarop je als kijker direct weet dat er iets belangrijks gaande is. Bijvoorbeeld dat Smiley iets ontdekt over zijn vrouw of over een speciaal document. Het had uiteraard niet zo voorgekauwd gehoeven zoals in onze Hollandse detectiveserie, maar Alfredson heeft wel hoge verwachtingen van zijn kijkers. Die verwachtingen kon ik zelf echt niet altijd inlossen want sommige dingen heb ik gewoon gemist.

Echter is het Cluedo sfeertje zo tof gedaan. Je weet dat één (of meerdere?) leden van The Circus niet te vertrouwen zijn, maar verder weet je niet hoe en wat. Helaas kon ik het spelletje zelf niet altijd meespelen omdat de karakters niet echt worden uitgediept (behalve Smiley zelf), waardoor je je als kijker weinig verdachtmakingen durft te maken.

Het acteerwerk is echt geweldig, vooral Oldman en Firth denkwaardige prestaties neerzetten. Strong en Hardy volgen op respectabele afstand.
    Tinker Tailor Soldier Spy biedt een interessante kijk in het echte spionnenwereldje van de 70s (dus verwacht geen James Bond of Jason Bourne perikelen), waar je als kijken wordt geacht na te denken. Maar daar wordt je ook zeker voor beloond.

The Next Three Days (2010)

Onderhoudend actiefilmpje op een dude die z'n vrouw uit de gevangenis wil bevrijden omdat hij (volgens zijn ogen) onterecht is beschuldigt van moord.

De film is nogal gefixeerd op Russel Crowe maar hij toont maar weer eens aan dat hij dat makkelijk kan. Acteren kan deze gast wel, toffe rol hier.
    Het script is goed geschreven, maar dat kan dan ook komen omdat het gewoon een dikke remake is van de Franse film Pour Elle (schijnt, nooit gezien). Ik vond de film echter nogal Amerikaans overkomen, maar bepaalde scenes die nogal over the top zijn en soms nogal onrealistisch (het inbreken in het busje par example).

Wat ik echter net wat storender vond was het feit dat Crowe alles zo lekker had uitgekiend...
    Terwijl het eigenlijk al had moeten aflopen toen hij al werd ontdekt in het ziekenhuis zelf en alles uitgangen werden afgesloten...
    Als je echter over deze missertjes heen kan kijken heb je nog best een vermakelijke film over. Het slot wordt nog zowaar spannend en de tijd vliegt dan ook best snel voorbij.

12. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    The Orphanage (2007)
    Een bekende Spaanse horror/thriller waar de regisseur van Pan's Labryinth een flinke bijdrage in heeft. Dit zie je ook zeker weer terug in de film.. prachtige locaties, sfeer. Het lijkt allemaal zo cliché: Landhuis, weeskinderen, creepy grot in de buurt, beetje spookachtige geluiden in huis en wat schrikmomenten. Toch is het in deze film net even anders, de focus ligt veel minder op de horrorelementen en meer op de spanning. Het einde vind ik zelf ook prachtig, kreeg er gewoon kippenvel van!

Als Pan's Labryinth je goed is bevallen kan ik je deze ook zeker aanraden ondanks dat het fantasy element stukken minder aanwezig is ;)

4*

13. Chillco

Chillco Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Casablanca (1942) gezien. Geweldige film. Ook al is de film oud, je kijkt er doorheen. Laat de film niet liggen, omdat het zwart-wit is.
    9/10

14. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    The Avengers
    _O_ _O_ _O_

9/10

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Ik heb trouwens van the Avengers geen Iron Man en Hulk gezien. Moet ik die nog ff snel kijken?

16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Denk dat het qua overall plot niet echt nodig is aangezien de villain uit Thor komt.

Maar om de personages een beetje te snappen is Iron man kijken wel zo handig denk ik. (en imho ook de moeite waard ook al zou je niet naar the Avengers gaan)

17. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Hulk niet, Iron Man 1 wel (personage wordt geïntroduceerd) en Iron Man 2 ook (meer over The Avengers en over Black Widow).

18. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Iron Man niet gezien? :eek:, beste uit de Avengers-reeks tot nu toe imo. _O_

Sherlock Holmes: A Game of Shadows
    Stuk minder dan het eerste deel, heel veel van hetzelfde. Opzich niet erg, want zit opnieuw vol vermakelijke gedeeltes en humor tussen Downey en Law is ook weer heerlijk. Verhaal en Moriarty vielen me wel wat tegen, had veel meer van Moriarty verwacht. Slowmotion stukken waren ook wel weer geweldig, stuk dat ze door de bossen rennen in slowmo was echt awesome. _O_ 7

19. CheesieOnion

CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

Leuk Bevonden:
    0
    Insidious 8.3/10
    Horrorfilm met een goed verhaal en enkele leuke schrikmomenten.

20. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Dat dus _O_

Hulk _O_

Die humor soms :lol:
    Thor: He's my brother
    Natasha Romanoff: He killed 80 people in 2 days
    Thor: ...He's adopted

Maar deze vond ik het beste, hele bios lag ook echt in een scheur :lol:

Loki: [Hulk and Loki fighting. Everything stops] I am a God! I am not going to be bullied by a -
    [Hulk grabs him by the legs and throws him around]

Daarna nog Battleship gezien en die vond ik ook erg meevallen, lekkere bios film.

8/10

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina