Project X
Ik ben een enorme fan van tienersexkomedies (American Pie, Superbad) maar Project X kon me maar niet boeien. Deze mix van American Pie, Superbad en elke andere komedie op het gebied van tieten, neuken, zuipen en partyen is amper een film te noemen. 3 nogal falende jongens op de middelbare school (waaronder onze lookalike van Jonah Hill, die totaal niet grappig was) organiseren een party ter ere van de verjaardag van 1 van de jongens. Omwille het feit dat de boys denken dat er niemand op de party komt, doen ze extra hun best (met name 'Jonah Hill') om iedereen uit te nodigen. En dat was te merken.
Er kwam, geheel overdreven, maar liefst ongeveer 2000 man op de party af, in alle soorten en maten, inclusief geile chicks. Wat toen volgde was een uit de kluit gewassen muziekvideoclip, met bouncende tetten en andere gekke partybezigheden (die, ondanks dat ik enorm van partyfilms hou, mij te ver gingen).
Al snel merkte ik dat ik deze film dankzij deze beelden niet zo serieus moest nemen. Maar helaas lukte me het niet. Het moment dat de hele partygang xtc voorgeschoteld kreeg (sorry voor sommigen die dit een spoiler vinden, maar de gehele film is amper een spoiler te noemen), waaronder de 3 boys, vond ik het toppunt. 'Oooh, XTC!!' En iedereen raapte het van de grond en stopte het massaal in hun mond.
Waaronder dus ook de 3 boys, die er stoned van werden. Stoned ja. Dit alles werd gefilmd vanuit een handcamera van de vierde boy, die je om deze reden amper te zien kreeg. Nu heb ik in het verleden maar 1 handycamfilm gezien, en dat was Cloverfield. Ik vind het enorm storend, en ook om te zien hoe sommige 'sexscenes' op voyeurachtige wijze werden gefilmd was op z'n zachts gezegd triest te noemen.
De ongeloofwaardigheid bereikte verder zijn hoogtepunt toen er een een of andere psycho met een vlammenwerper kwam opdagen om de hele party in de fik te steken, gevolgd door de ME. Al met al was het een wereldparty, waardoor de 2 boys eindelijk erkenning kregen op hun school. Eind goed al goed. Een mooi voorbeeld voor alle hedendaagse middelbare scholieren in Amerika.
De enige pluspunten die ik kan bedenken, en dit zijn dan ook meteen de 2 punten die ik voor de film geef, waren de tetten.
2/10 Klik om te vergroten...