1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc [Deel 25]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Dusky Demon NL, 7 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.946
    Bane die al vergeleken wordt met The Joker. Met een 'Darth Vader' achtige stem? :emo: Kan je al meteen de review niet meer serieus nemen.

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Inderdaad , wat een stelletje gekken! Wie vergelijkt er nou de stemmen van 2 personages die allebei door een masker spreken!. En dan ook nog eens een vergelijking proberen te maken met de villain uit het vorige deel in de serie...

meteen ontslaan die halve zolen

3. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.100
    Stel je eens voor dat er iemand je mening niet deelt!

4. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.946
    Wanneer je puur naar de films kijkt, kan je Bane en The Joker totaal niet met elkaar vergelijken. Bane en The Joker spelen voor de personages apart zelf onwijs sterk. Dat zie ik het AD weer niet zeggen. Nee het wordt weer random vergeleken met The Joker..beetje lame IMO. En over die Darth Vader shit ga ik niet eens op in, zo kan je elke actiefilm wel met elkaar vergelijken. :emo: Dat ze meteen ontslaan moeten worden zijn jouw woorden, ookal ben je sarcastisch as hell.

:emo:
    Vind de review gewoon een beetje te simpel imo. Dat 'ze zijn niet goed' erbij telkens is ook een beetje een grapje, of heb je dat niet door?

Laatst bewerkt: 24 jul 2012
  5. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Hij was een wees, wat Bruce in principe ook een klein beetje was na de dood van zijn ouders. Destijds toen hij klein was heeft Bruce een keer gezien, en Batman in de krant ofzo. Sinds dien ziet en weet hij gewoon dat Bruce uiteindelijk Batman is. Weet niet meer hoe het precies gaat, maar zo was het ongeveer.
    Sowieso boeien reviews toch niks, uiteindelijk komt het toch neer op een persoonlijke mening van meneer Henkie van de AD. Bane moet het hebben van zijn fysieke krachten en harde aanpak, terwijl Joker gewoon een een mastermind was in chaos.

6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    De recensent van het AD heeft het toch ook niet over het acteerwerk van Tom Hardy. Hij zegt alleen maar dat HET PERSONAGE van The Joker interessanter was, en beter uit de verf komt dan HET PERSONAGE Bane.

En als die vergelijking at random gemaakt is is het wel verdomde toevallig dat hij precies uitkomt op het vorige deel uit dezelfde film serie en dan ook nog eens gemaakt door dezelfde mensen :eek: What are the odds?!

En die Darth vader opmerking is natuurlijk alleen maar beschrijvend bedoeld zodat de mensen die Bane niet kennen een beetje een beeld krijgen of meteen weten wie er bedoeld word als ze een trailer of een poster o.i.d zien.

En als ik puur naar de films kijk kan ik the Joker en Bane wel op tientallen punten gaan vergelijken, maar dat zal wel aan mij liggen

7. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Sowieso was Hathaway een betere Catwoman dan Pfeiffer (en ik vind Hathaway als actrice zelf niks aan..)

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Hathaway viel mij inderdaad ook niet tegen. Catwoman als personage is natuurlijk een beetje besmet door die vreselijke film met Halle Berry maar de meer 'normale' cat burglar versie in TDKR paste er wel mooi bij.

Al hadden ze van mij ook wel mogen proberen om *MAJOR SPOILER*

het verhaal meer om Talia al Ghul heen te schrijven. Ik ken haar niet echt uit de comics maar uit Arkham City de game begrijp ik dat zij en Batman niet altijd lijnrecht tegenover elkaar staan. Zij had wat mij betreft ook wel echt de leading lady mogen zijn, nu heb je er eigenlijk 2 waarvan de ene dan als major twist pure evil blijkt te zijn.

Word ze trouwens in de film uberhaupt wel een keer Catwoman genoemd?

9. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Combo breaker.

Zodiac

Heel spannende misdaadfilm die werkelijk geen moment verveelde. Hij duurde bijna 3 uur maar ik wilde gewoon niet dat het stopte en dat is toch wel redelijk uniek te noemen. Geweldig gedaan weer door Fincher, begint toch één van m'n favoriete regisseurs te worden. Zet toch vaak kwaliteitsfilms neer die desondanks heel toegankelijk zijn (misschien Fight Club wat minder toegankelijk).

Wat ook apart was, was de atypische opbouw van de film. Dat kwam natuurlijk vooral omdat het een waargebeurd verhaal is. Je vraagt je vaak af wat met een bepaalde gebeurtenis of scene bedoeld wordt en wat het voor het plot betekent omdat het tegen de clichés ingaat en er een gebrek aan patronen in zit. Dat lijkt de personen in de film ook op te breken uiteindelijk. De obsessies van Toschi, Graysmith en Avery (de laatste in ieder geval geweldig geacteerd door Downey Jr, ook een beetje getypecast maar dat is hij zo'n beetje altijd) zijn wat dat betreft tekenend. Verder is de film ook vrij aangrijpend, dat valt te prijzen. Brute moorden doen mij namelijk niet altijd even veel in films (dat klinkt een beetje creepy, maar toch is het zo).

10. BFR

BFR Active Member

Leuk Bevonden:
    402
    Nee

Over de spoiler:

Wayne en Talia hebben zelfs een zoon in de comic, die ook Robin is

11. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Ik vond de Joker in The Dark Knight niet echt een dreigende villain. Deze was min-of-meer aan het schuilen achter andere. Hij was meer een planner en liet andere grotendeels dingen uitvoeren.

Bane daarentegen was echt een baas. Ook hij was een planner maar voerde merendeel zelf uit.

Onderstaande scene beschrijft precies hoe Bane is i.t.t de Joker.

Dagget: Your operation at the stock exchange, it didn't work!
    Bane: Our plan is proceeding as scheduled
    Daggett: Then why am I not in control of Wayne Enterprises?

Bane: Leave us.
    Daggett: No! Stay here, I'm in charge.

Bane: *legt hand op Dagget zijn schouder* Do you FEEL in charge?

Daggett: I've paid you a small fortune.
    Bane: And this gives you… power over me?

12. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    :eek: Herinner je de ziekenhuis scene niet meer?

13. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Bedoel je die uit The Dark Knight? Met Joker en Dent? Tuurlijk wel :) Maar in die scene zorgt hij ervoor dat Dent op het verkeerde pad raakt. Ja, hij blaast ook een ziekenhuis op. Vergeleken bij Bane in TDKR is dat echt peanuts :+

14. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.100
    Met jou weet je het nooit :+

15. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Van Nolan's Batman films vind ik het juist zo sterk dat de villains allemaal gigantisch van elkaar verschillen. Ik prefereer ook Joker als villain, maar dat komt gewoon door Ledger die een geweldige Joker neerzette. Bane was ook vet, maar liet bij mij bij lange na niet zo'n indruk achter als Joker.

16. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Dat stuk vind ik ook fantastisch! _O_

Sowieso is er een belangrijk verschil tussen Joker en Bane. Joker heeft geen idealen, hij wil alleen maar chaos, en als kijker ontdekken we zelfs nooit waarom nou écht. Om te bewijzen dat iedereen gek is en voor zichzelf vecht, maybe?

Bane heeft wel echt idealen en een missie, dat vind ik zo goed aan hem.

17. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

De scene op het football veld ook, 'What a lovely voice' geweldig.

Het is alleen een beetje jammer dat Bane de hele tijd zo'n mega bad-ass lijkt en dan ineens is het ook vrij gauw afgelopen met hem. En blijkt hij eigenlijk toch wel een 'second in command' te zijn. Selina die hem dan vrij gemakkelijk doodt met de Batpod....had nog wel een soort van gevecht verwacht..maar ja..hoe...Batman kon weinig doen nog. Trouwens...Batman heeft voor de eerste keer lak aan zijn regel van niemand doden, hij schiet toch echt die bestuurder van die vrachtwagen dood en dit sloopt Talia uiteindelijk ook vrij gauw daarna. Nice :)

Maar mensen wees eerlijk, toen die scene kwam dat Batman boven de oceaan vliegt en je dat muziekje hoort en we echt moeten geloven dat hij eraan gaat, en daarna dus de begravenis. Had je twijfels of geloofde je gewoon echt even dat hij was gestorven in de explosie? Ik geloofde het echt eventjes hoor. Echt een kippevel moment dat ook, ook zeker dankzij de muziek. Maar ik dacht op dat moment echt even 'zo dat is gewaagd..ze laten hem gewoon sterven in de film joh' .

18. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Dat vond ik eigenlijk:

best lame. :+ De held die zich opoffert en vertrekt met de ondergaande zon? For real? 8)

Maar dat cliché werd IMO weer goedgemaakt met de begrafenis en zeker het einde bij dat café. _O_ Vond het erg fijn om te zien dat Batman/Bruce een happy end mocht meemaken.

19. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Yep!
    Het zou denk ik een heleboel fans goed boos gemaakt hebben ook als ze hem hadden gedood in de film. En net wat jij zegt..het is Bruce gegunt.

Maar welke van de trilogie vinden jullie nou het beste en waarom?

20. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Van mij had hij * MAJOR SPOILER*

Dood mogen zijn. Batman is een idee dus Bruce is vervangbaar, daar hamert Nolan al 3 films lang op. Dan kun je ook gewoon de daad bij het woord voegen en Bruce een heldendood laten sterven en meteen Batman onsterfelijk maken door Robin het over te laten nemen

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina