Gisteren met mijn broertje naar The Dark Knight Rises geweest. Tegenvaller, vooral het verhaal. Vond het vooral een momentje van: Wat moet ik hier nu mee? Vooral dat kreng uit Inception vond ik een WTF en ik heb alle drie de films gezien. Batplane was helemaal een dieptepunt verder, in een serie die vrij realistisch overkomt. Ik zeg vrij, niet helemaal. Actie was zeker goed, maar stoorde me ook mateloos aan Blake, die dan weer Robin heet en imo gewoon op zijn plaats gezet had moeten worden, maar meneer mag zijn gang gaan.
Bane is de grote bad guy, maar krijgt in eens een plots klap en is ook meteen dood en boem, laatste scene Bane was dat.
Batman's rug gebroken? Stelde geen rug voor, recht hem even en je kan weer muren klimmen en keiharde klappen ontvangen. Zelfs voor een tijdsbestek van maximaal 5 maanden in de film is dat al totaal onmogelijk, trust me. Ken zelf een persoon die haar rug gebroken heeft, en die zit voor de rest van haar leven invalide in een stoel.
En dan die scene met die atoombom en dat hele gedoe daarvoor. Batman is dood, punt, zelfs die scene waarin Alfred dan nog even Bruce ziet kon je verwachten, maar reken maar dat die dood is. Die scene was imo niet nodig, want het kon de film echt niet redden.
The Dark Knight vond ik alleen het einde en een paar andere scenes, evenals in Batman Begins een paar kleine dingetjes overdreven, maar ik ben hier mede door de verwachtingen naar toe gegaan en gaan opletten. Helaas een tegenvaller, dus een
6.5/10 vind ik voldoende. Moet ook eens een keer streng zijn.