1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc [Deel 26]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 6 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lijpe Mocro

Lijpe Mocro Active Member

Leuk Bevonden:
    839
  2. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Detachment

Een aangename verrassing. Zeer aangrijpend, emotioneel drama. De film gaat over een inval leraar, die gevolgd wordt tijdens één van zijn inval-baantjes bij een bepaalde klas. Dit is eigenlijk gewoon de - zeer duistere, cynische en bijna dystopische - setting waarin het zich afspeelt, het is erg moeilijk om de essentie van de film in één zin te omschrijven. De film behandelt namelijk onder de oppervlakte zoveel verschillende diepzinnige aspecten van de personages en van de school in het algemeen dat er moeilijk een algemeen beeld te geven valt. Hoogtepunt is de invaller (heel goed gespeeld door Adrien Brody), die een nogal verontrustend verleden heeft en in een soort innerlijke tweestrijd zit mbt zijn onvermogen om iets om anderen te geven. Dit alles wordt verteld via werkelijk briljante dia- en monologen. Het is zeker één van de best geschreven films van de laatste tijd die ik heb gezien.

Zeker een aanrader, al is het verre van een lichtzinnige film. Niet bepaald een feelgood-movie.

3. Chillco

Chillco Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    The graduate gezien. Nooit gezien en het bleek een erg leuke film te zijn. Een jongen (Dustin Hoffman) is afgestudeerd, maar vraagt zich af wat hij met zijn leven aanmoet. Terwijl hij een affaire heeft met de buurvrouw, wordt hij verlieft op haar dochter.

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nice End of Watch op bluray. Vanavond maar kijken dan. :)

5. CheesieOnion

CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

Leuk Bevonden:
    0
    Intouchables
    Op school in de Frans-les deze film gezien, waar ik veel positieve geluiden over heb gehoord. Het is een mooie film. Ik miste alleen een goede climax om de film mee te eindigen.

6. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Sucker Punch
    Na hem nog eens gezien te hebben kan ik deze met overtuiging op nummer 1 in mijn top 10 zetten. Audiovisueel is dit onovertroffen. Chicks, actie, nazi zombies, slow-motion, cgi, details en geweldige muziek, alles is perfect. _O_

7. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Ik wilde mijn review meteen opzoeken:

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    End of Watch

Wel aardig. En een keer wat anders dan een normale film. Ook al proberen ze iets te realistisch te zijn wat niet helemaal uit de verf komt
    Dat Zavala alleen doodging was wel lame. Dat was niet echt mogelijk.

7.3/10

Btw als je de setting tof vind. LA, normale cops die zo gevolgd worden on duty.
    Moet je zeker Southland kijken. Serie zit nu in seizoen 4 dacht ik. :)

9. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Taken 2
    Matige film. Zwak verhaal, stelletje boze arabieren die achter een dude aanzitten om wraak te nemen voor de moorden die ie heeft gepleegd. Zaten een aantal goede scenes tussen en goed gefilmd, maar voor de rest nogal cliché

5/10

Looper
    Teering, in tijden niet zo'n goede film gezien, geweldig!
    Omdat het zich in de toekomst afspeelt was ik nogal bang dat het sci-fi achtig zou worden maar dit was totaal niet het geval.
    Enorm spannend, goede actiescenes.
    Verhaal was ook erg goed en origineel.
    Ook mooi was het grote contrast tussen sommige scenes, hoe het van heel rustig naar heel wild kon gaan.
    Een van de beste, zo niet de beste film die ik ooit heb gezien, ga ik zeker nog eens kijken :).

9,5/10.

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Lol een 9.5. Damn.. :p
    Films boven een 9 moeten wel heel heel speciaal zijn om dat te krijgen van mij.

11. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Gisteren nog Prometheus gezien.

Het begon allemaal nog vrij aardig, maar het bleek al snel een vrij vlak aftreksel van de Alienreeks te zijn. Logisch ook, als prequel, maar een iets originelere insteek had best gemogen. Na afloop concludeerde ik dan ook dat het begin vooral intrigerend moest zijn geweest door de mystiek en de daaraan gekoppelde sfeer.

Jammer, maar je moet als regisseur toch weten dat teruggrijpen naar je eigen hoogtepunten uit een totaal andere filmtijd erg gevaarlijk kan zijn. Voor je reputatie, maar ook voor de kwaliteit van je producten. Ik vrees alvast voor Alienprequel deel twee en zijn vervolg op Blade Runner.

12. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Klopt, is ook een erg speciale film :).
    Raad iedereen heen om er heen te gaan, was wel een voorpremiere, volgensmij draait ie de 28ste overal in de bioscoop.
    Trailer is niet geweldig tbh, da's wel jammer.
    Soms was ie wel een beetje voorspelbaar maar dat vind ik al heel gauw, snapte m in het begin ook niet helemaal, anders was het misschien een 10 geweest.

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nah vond hem wel leuk. Maar vond hem niet speciaal. Heb alles wel een keer gezien en echt extreem diep gingen ze niet met het verhaal. Ze hadden meer dingen uit de toekomst moeten laten zien, meer aandacht aan telekinese moeten besteden en de Joe wat meer moeten uitdiepen. Leuke film die ook nog wel eens op tv kijk in een paar jaar. Maar niet hoger dan een 7/7.5.

14. McKnight_76

McKnight_76 cool

Leuk Bevonden:
    0

Lijkt me wel interessant.

15. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    En een kopieachtervolging alla Skyfall. 8)

Laatst bewerkt: 25 nov 2012
  16. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Alleen was Taken eigenlijk eerder. :+

17. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Maar deed Bond het beter. Zonder vage chick hé! :+

18. Kiss of Fire

Kiss of Fire Kiss of Fire

Leuk Bevonden:
    40
    Ik kon er vrij weinig mee. Vond het allemaal erg dik erop liggen waardoor ik de zogenaamde boodschap te opdringerig werd overgebracht. Daarnaast wilde het gewoon teveel ellendige thema's tegelijk verwerken. Vond 'm bij lange na niet zo goed als dat jij zegt.

Afgelopen dagen Alles is Familie, Lawless en Sinister gezien. Lawless vond ik erg goed, Hardy speelt weer goed en LaBeouf viel niet tegen. Alles is Familie precies wat je ervan verwacht, inclusief vervelende Römer.. Sinister was een niet indrukwekkende horror film.

19. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Lol, ik vond Looper echt niet bijzonder. Een 7'tje op z'n hoogst. Het probleem met die film was dat het hard leed aan een identiteitscrisis en nooit wist wat het nou wilde zijn. Actiefilm of dramafilm of thriller? Alles deed hij een beetje, maar niet optimaal. Zat veel potentie in maar het is gewoon hem gewoon niet geworden in mijn ervaring.

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Lawless

Wel oke. Characters zijn tof. Blij om Pearce weer eens te zien. Blijf het een goede acteur vinden. En LaBeouf speelde ook goed. Nooit de "haat" op hem begrepen. En de setting blijft ook cool. Film gaat niet echt diep en blijft redelijk oppervlakkig anders had ik de film wel een stuk beter gevonden. Maar blijft een oke film.

7.5/10

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina