[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc [Deel 26]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 6 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    NEIN, niet een uur langer. Check posts hierboven.

Maaaaaaaar, wel must-sees inderdaad.

2. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.198
    Ja mja, met kerst wordt het dan denk ik.
    Ik heb zoals de meesten hier denk ik de theatrical edities al een keertje of 7 gezien. Ken het allemaal wel al dusdanig uit m'n hoofd dat ik er even heel goed voor moet zitten dan. :+

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

Film over Jackie Robinson.

4. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686

V for Vendetta

Wat een teleurstelling... en een wijze les om nooit eerst het boek te lezen en daarna de film. =(

In zichzelf is V for Vendetta best een goede film. Ik vind dat de acteurs goed spelen en de film is geregisseerd. De muziek en de locaties, de sfeer, dat is allemaal prima. Wat me echt enorm stoort is het script/het verhaal.

Behalve dat er een paar gaten in zaten die met wat nieuw schrijfwerk opgelost hadden kunnen worden, bevat het niets van wat het stripboek zo goed maakt. Echt nul. :mad: De hele thematiek en de boodschap ontbreekt. En het bijzondere gedrag van V ook. In deze film is V een man met superkrachten (waarom?) die één voor één belangrijke figuren vermoord, en ondertussen ook nog heel veel andere mensen. En in deze acties zit niets van de boodschap en symboliek uit het boek.

Daarnaast is er een heel subplot bij bedacht dat de achtergrond van het huidige Engeland verklaart. Dat slaat hélemaal nergens op. En is ook gewoon totaal onnodig.

Brrr.... vreselijk vind ik dat.

De film is echt een versimpelde en gemoderniseerde versie van het boek.

6,8/10

5. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.198
    Jammer dat er zo'n gare bruine filter overheen zit.

6. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ik ook niet en ik vind het wel geweldige films. Maar ik vind dat de films ook echt lang genoeg duren. Return of the King met dat toch best lange einde, het was gewoon echt klaar daarna, gewoon precies goed en hoeft ECHT niet langer. Kan me niet voorstellen dat de extended versions (voor mij) het echt waard zullen zijn.

Kan er in een spoiler gestopt worden wat ik ongeveer mis?

7. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Och zoveel.. het is echt de moeite waard als je fan bent. Het zijn echt waardige scenes die niet opvullen maar er echt bij horen. Dit hadden ze gewoon in de bioscoop moeten laten zien imo.

Lijstje is hier te vinden.

8. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Moonrise Kingdom

Zat er al een tijd op te wachten. En viel zeer zeker niet tegen. Wat een heerlijke film weer, Anderson op z'n best. Ben al jaren fan, en toch altijd weer mooi om te zien hoe zijn films zo enorm levend zijn, alles is aangekleed tot in de kleinste details. De absurditeit was ook ruimschoots aanwezig. De film was kinderlijk, maar ook weer heel volwassen. De scouts zijn kleine baasjes :cool:

Heb elk moment weer zitten genieten.

Aanradert!

8.5/10

9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    hij staat klaar, als ik vanavond niet uit ga maar even kijken :) Mooi dat hij niet tegenvalt

10. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    En na het zien van de Extendeds kan je de normale varianten niet meer kijken, dan valt er gewoon zoveel weg! Ook erg veel toevoegingen aan de battles btw!

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Prometheus

Over het algemeen vond ik hem best aardig. De setting en sfeer zijn tof en het plot is ook wel intressant. Personages waren ook wel prima ook al hebben ze niet echt diepgang. Heb ook wel een paar minpunten. De crew is een beetje een bijeengeraapt zooitje. Zo doen maar wat eigenlijk zonder leiding en ik vraag me af hoe sommige geselecteerd zijn. Ook
    vond ik het iets te makkelijk hoe ze gelijk die pyramide/schip vonden en het einde viel toch tegen. Beetje te makkelijk om de film zo te stoppen.
    . Ik denk dat als de film langer was geweest alles net iets beter was geworden. 2 uur is degelijk maar voor zulke type films verwacht ik eigenlijk wel 2 en half uur minimaal. Om het allemaal perfect uit te werken.

7.5/10

Btw.
    Waarom deed eigenlijk David dat spul in het drankje van Charlie? Word nergens duidelijk uiteindelijk.

Laatst bewerkt: 23 sep 2012
  12. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471

Reactie spoiler 1:
    Ik vond dat juist verfrissend. Het zoeken naar antwoorden is een eindeloze zoektocht, omdat je enkel nieuwe vragen zult vinden. Deze film maakte dat eens hard duidelijk. Een gesloten, rond einde had het unieke karakter van de film onderuit gehaald. Het is juist gedurfd!

Reactie spoiler 2:
    Was het niet zo dat die oude baas David opdroeg dat spul op iemand uit te testen in de hoop iets tegen veroudering / zijn ziekte te hebben gevonden? Ik weet het niet meer, maar hier staat mij iets van bij.

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

Dat wel. Maar vond dat wegvliegen zo standaard eigenlijk en een beetje cliche. Had graag daarna nog iets willen zien dat ze ergens aankomen. Misschien zien we dat in deel 2 die aangekondigd is. :)

Ja heb het even opgezocht. Hij deed dat omdat ook Vickers zei "try harder" wat een beetje vreemd was want leek me meer dat Vickers juist haar vader dood wilden. Maar idd Charlie was de sjaak omdat die zei " i will do anything and everything" en meneer de robot nam dat misschien iets te letterlijk.

14. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Blitz
    Vermakelijke film om de avond mee door te komen. Ben niet zo snel fan van een acteur of actrice, maar Jason Statham vind ik wel tof in films.

15. xbox3604life

xbox3604life Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje over Prometheus: Ik heb een 720p WEBrip gedownload, maar de screenshots zagen er gewoon goed uit. Webrip geeft mij altijd een slecht gevoel, is het een slechte rip of kan ik de film met gerust hart kijken?

16. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    Ehm probeer het eens zou ik zeggen 8)

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Waarom de webrip als je ook de 1080p Bluray versie kan kijken? :p

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Omdat dat allemaal verkeerd gelabelde ge-upscalede webrips zijn en er nog geen Bluray rip met retail source uit is?

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Maar wel beter dan die webrips.

20. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Zelfde bron nog een keer door een decoder gehaald :+

Maar ik heb er even doorheen geskimmed en vond de kwaliteit lang niet beroerd. Bitrate wat laag en hier een daar wat compressie artefacts enzo maar vergelijkbaar met een lage bitrate normale 720p Bluray rip.

Als ik niet stiekem nog hoop had op een extended versie op bluray had ik hem al lang nog een keer gekeken

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina