Is al lang geleden dat'k nog gepost heb, voornamelijk omdat'k Deel 4 vergeten was ^^ Heb geen zin om te zien welke films ik allemaal heb gezien, maar het gaat vooral om Spiderman 3.
Ik ben blij dat ik niet de enigste ben die hem tegenvallen vond. IMDB zit nog steeds op 8.2 (komt wel verandering in), een "vriendin" (maar zij heeft niet zo veel smaak ) op school vond hem beter als 1+2 en IGN geeft ook een 8. Het is niet dat ik hem rotslecht vond, maar hij is toch de minste van de 3. Ben niet zo zeker of ik de eerste beter vond of niet, maar allesinds blijft deel 2 de beste.
Spiderman 3: Waar schiet Spiderman 3 nu eigenlijk tekort? Spiderman 1 en 2 hadden iets artistieks, je kon naar bepaalde scenes kijken en denken "dit is hoe het moet". Je had bepaalde geweldige scenes.
dialoog: hier heb ik niet bepaald iets op te zeggen.
choreografie: Hier heb ik het vooral over de vechtscenes (big surprise). Ik vind de vechtscenes in Spiderman 3 niet slecht, maar niet zozeer iets bijzonder. Maar eigenlijk klink ik te negatief. Minder bijzonder als deel 2.
gebruik van medelijdenopwekking: ok, dit is eigenlijk subjectief. Spiderman 2 gebruikt mijn zwakke plekken om medelijden op te wekken. Maar Spiderman 3 is allesinds iets meer cliché en stroperig.
Wat dacht je van een massamoordenaar van zand te laten gaan, simpelweg omdat hij het voor zijn zieke dochter deed? Hij zegt wel sorry voor Peter zijn oom, maar hij's nog steeds onsterfelijk en in nood aan geld...
Het verhaal: zat goed in elkaar bij deel 2. De personages werkte zich goed naar elkaar toe, en het verhaal ontplooide mooi. Deel 3 verwerkt de verhalen niet zozeer slecht, maar de film op zich voelt wat aan alsof ze wel degelijk proberen er toch nog een derde film van te maken, om er een einde aan te maken.
De personages: Doc Oc is nu eenmaal een villain naar mijn smaak. The Green Goblin had iets doms, Sandman interesseerd me niet zozeer (motivatie vooral) en Venom, kan er wel door. Er worden een aantal interessante dingen gedaan met de personages in deel 3, maar over Sandman kan ik niet veel goeds vertellen.
Eigenlijk is deze post al iets te lang geworden, en heb ik mijn mening niet zo deftig kunne formuleren als ik zou willen, maar ik zal proberen kort samen te vatten: Spiderman 3 is geen slechte film, maar zakt iets meer naar de gemiddelde superhelden film toe. Er zijn een paar coole momenten en grappige stukken, maar de genialiteit van Spiderman 2 is wat verdwenen.
Laatst bewerkt: 4 mei 2007