1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 5]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Michael_T, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Michael_T

    Michael_T XLink KaI: Michael_T

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok , bij deze deel 5 van [Films] Meningen, reviews, previews, etc!

    Hier nog de vorige 4 delen van deze topic :

    Deel 1

    Deel 2

    Deel 3

    Deel 4
     
  2. Michael_T

    Michael_T XLink KaI: Michael_T

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok , ik wou hem niet gaan kijken . Maar als jij nu zegt dat ie goed is , wil ik hem nu wel zien .

    Edit :

    Gisteren ook nog American Gangster gezien .

    [​IMG]

    Vette Film , duurt alleen 3 uurtjes .
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2007
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    'vette film' is wel erg weinig onderbouwing ;)

    Gisteren naar 'I am Legend' geweest. Ik ga nooit meer op vrijdag naar de film....damn wat een drukte.

    Alhoewel de film is gemaakt naar aanleiding van een boek leek het wel alsof ik naar één grote rip-off van 28 days later zat te kijken (die ik overigens erg goed vond). Dus het 'been there done that' gevoel was nogal overheersend.

    Het einde komt erg afgeraffeld over. Oorzaak hiervan is waarschijnlijk dat het ze het einde hebben 'moeten' herschrijven. Het originele einde is veel zwarter echter een userpanel van kijkers wilde liever een happy end. Een beetje zonde en duidelijk merkbaar.

    Het acteerwerk van Will Smith is wederom top en houdt deze film ook echt overeind. Vooral de relatie met zijn hond is goed uitgewerkt.

    De special effects zijn om te smullen. Ik las over een kerel op een forum die zelf in NY woont dat het echt bizar was voor hem om zijn stad zo realistisch in die staat te zien. Daarnaast zijn de zombies ook erg strak gedaan!

    Al met al keek de film prima weg, maar hadden ze het psychologische effect wel wat meer naar voren mogen laten komen.

    Cijfer: 7,4
     
  4. DuttY_r0cks

    DuttY_r0cks Ninja Gaiden 2

    Berichten:
    1.162
    Leuk Bevonden:
    0
    ik raad iedereen om eastern promises te checken
    als je hebt genoten van history of violence dan is dit gewoon jou film
    weer vigo mortensen/cronenberg combo

    echt een goeie realistische film over de rusian mafia maar wel heel erg geweldadig dan meeste films
    maar dat is typisch cronenberg
     
  5. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Ik vond hem juist miet gewelddadig, er was maar een grote vechtscene en een paar andere kleinere scenen's; Death Sentence (wel een kut film) was stukken erger
     
  6. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Damn dacht ik ga eens een filmpje voor tussendoor kijken. Zag Ultraviolet liggen en zette hem aan.

    En toen weer uit.

    Dat dit soort films uitgebracht mogen worden zeg... Soort van blur over de gehele film, waardoor alle detail wegvalt. En de CGI is helemaal om te huilen. Lijken wel texture loze 3d models.

    Heb hem gekeken tot aan de helicopters die op haar aan het schieten zijn terwijl ze amehoela tegen de zwaartekracht zegt.

    0/10
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Vraagje (heb het geloof ik al eerder gevraagd, maar weet niet meer zeker). Kan ik Stardust met een kind van negen kijken?

    (volgens mij had langejan er toen antwoord op?)
     
  8. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Geen idee of ik antwoorde toen.

    Maar je kan hem zeker kijken met iemand van 9jaar. Zitten geen echt enge stukken in ofzo. Of ze moet Michelle Pfeiffer als heks eng vinden (misschien alleen als ze een heel oud uiterlijk krijgt)

    Grootste gedeelte ziet ze er zo uit:

    [​IMG]

    :+

    Het is meer een romantische avonturen fantasy komedie ofzo haha
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2007
  9. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat I am legend is toch wel een hele leuke film achteraf hoor.
    Die Will Smith is me toch ook een kerel en acteur, ik hoorde ook dat hij bij de première in engeland btw een uur lang in de vrieskou handtekeningen stond uit te delen aan fans. Wat een kerel zeg!:eek:


    8/10
     
  10. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Dat respecteer ik zo van Will Smith.
    Die kerel is en blijft gewoon zo sympathiek altijd.
    Zoals je hem vroeger zag lachen in Fresh prince zie je hem nog steeds zo vrolijk bij interviews.
     
  11. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Ik ga zometeen naar I am Legend kijken. Ik ben benieuwd.

    American Gangster heb ik ook gezien. Op zich een goede film, maar het verhaal is mij net te standaard. Dat komt vooral omdat het een waargebeurd verhaal is. Er is geen stoere plottwist of iets dergelijks. Het einde is ook echt afgeraffeld. Het hele verhaal wordt compleet in beeld gebracht, maar het einde, waarin eigenlijk ook best veel gebeurd, wordt in 5 minuten verteld of zo.
    Er wordt zeer goed geacteerd. Dat wel. Het is een goede film, maar geen hoogvlieger.

    Ik geef het een 7.

    Def, Stardust kun je zeker kijken met een 9 jarige...hieronder zie je de oude Pfeiffer.

    http://www.imdb.com/gallery/ss/0486655/09963.jpg.html
     
  12. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    En Robert de Niro is enorm grappig (ondertussen ook alweer 64!) :D
     
  13. Jeruzame

    Jeruzame www.JeroenWesten.nl

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    4
    I Am Legend (7,0)
    Zoals een aantal anderen hier ook net I Am Legend gekeken... Zeker een vermakelijke film met een paar enorme schrikmomenten erin, maar toch vond ik iets tegenvallen...

    Will Smith vind ik ook een topacteur. Hij zou voor mij dé nieuwe James Bond zijn, alleen erg jammer dat hij Amerikaans en donker is...
     
  14. Darkzell

    Darkzell XBW Member

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat had ik dus terwijl ik hem aan het kijken was. Ik had wat minder zombie-achtige gevechten enzo verwacht en eigenlijk wat meer dingen waarin tot uiting zou komen dat ie ook echt alleen is en langzaam doordraait. Maar verder wel een vermakelijke film, had alleen wat anders verwacht.
     
  15. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Net Shoot Em Up gezien
    _O_ _O_ _O_
    Als ik ergens op kick is het wel over de top actie, helemaal als Clive Owen er in speelt. Wat een heerlijke film. Boutverhaal, maar de meest achterlijke actie _O_

    25/10
     
  16. Towel

    Towel Guest

    Heb net ook I am legend gezien:

    Het moest mij inderdaad ook denken aan 28 weeks later, maar dan kun je deze film niet op afrekenen. Dergelijke verhalen zijn nou eenmaal hip en populair.
    Na de dood van de hond werd het verhaal wel wat makkelijk gemaakt, met veel actie erin. Had van mij niet gehoeven, vond namelijk de eerste helft van de film erg indrukwekkend. De gekheid bij Will, en hoe de geinfecteerden zich gedragen. Hoe will met de hond en poppen zat te praten moest me denken aan cast away, om te zorgen dat je niet helemaal gek wordt. Ook goed om te zien dat de geinfecteerde slimmer zijn dan will dacht.

    zit een hoop spanning in de film, vond voornamelijk erg spannend dat zn horloge afging toen hij in de val van die geinfecteerde hing.... Wel jammer dat hij niet gelijk naar zn auto hinkelde. En hij had op het einde natuurlijk granaat kunne gooien en proberen te overleven, maar dat hoort niet voor het verhaal dus....

    Goeie film, een 8+
     
  17. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    Ik heb hem gister gekeken, ik had geen idee van tevoren wat voor film was.

    Het verhaal begin vrij vaag, beetje bij beetje wordt het duidelijk wat er is gebeurt. Op een gegeven moment wordt het duidelijk dat New York overspoeld is met een virus dat van mensen een soord van nep zombie's/vampieren zijn. Mensen zijn door het virus veranderd in een haarloze,pigment loze, wezens.

    Het verhaal zit vol met fouten en dingen gewoon niet kloppen, en dat is juist zo enorm belangrijk is een verhaal dat zo ver gezocht is. Bijvoorbeeld dat hij s'avonds de ramen met de hand moet dicht en open doen, maar in de morgen staan ze ineens open. Sinds wanneer lopen er kudden herten en Gnoe 's Zebra's en Leeuwen rond om NY? Waarom als is Will als geleerde, wel instaat om een anti- virus te onwikkelen, maar niet in staat om de zendmast van NY te kunnen gebruiken?

    Ik heb me niet enorm geërgerd aan de film, maar toch best wel, zeker geen erg slechte film maar zeker geen goede film. De film leek inderdaad veel van de elementen van 28 days/Week en Cast Away gebruikt te hebben. Er zaten wel delen in die me toch veraste,
    vooral Fred en de val zag ik niet aankomen.

    Het einde is erg open en helemaal niet wat je verwacht. Deze film lijkt het allemaal net niet te hebben. Net niet een solide verhaal lijn, net niet de juiste setting, net niet eng, net niet spannend, net niet origineel meer genoeg en net niet de juiste animated figuren. Will leverd wel een goede inleving voor de rol, maar het karakter is gewoon niet goed.

    Conclusie:
    Aardige film om een keertje te zien, een bezoekje aan de bioscoop is het zeker niet waard. Gewoon een keertje huren, dan hem je teminsten weer eens wat discussie materiaal voor op feestjes en zo...Al met al is het een net niet film

    Cijfer: 6
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983

    Of wat dacht je van het feit dat hij na drie jaar nog gewoon elektriciteit heeft en stromend water :+ Film zit idd stampvol fouten.

    Gisteren Stardust gekeken (Tnx Taab en Langejan!). Wat een heerlijke avonturenfilm. Een erg mooi en meeslepend verhaal wat echt tot het einde blijft boeien. Ik baalde als een stekker dat ie afgelopen was. Mijn zoon genoot er ook van, al viel ie op het einde in slaap. Vanavond moet hij nog maar even een stuk overnieuw zien. Ik vertel verder niks over het verhaal, want het is erg leuk om er door verrast te worden. Ook een dikke aanrader voor de kerstdagen trouwens!

    cijfer: 9
     
  19. Towel

    Towel Guest

    Naja jullie fouten een beetje overbodig...:

    - Je ziet hem in het begin van de film zelf electriciteit opwekken m.b.v generator. Water geen idee hoe hij daar aan komt, gebruikt hij dat?
    - Het virus kon niet door de lucht overgedragen worden naar dieren, daarom leven die nog. Komen gewoon van het wild of dierentuin of whatever. Wat ik me wel afvraag is, waar schuilen die in de avond:)?
    - Dat de ramen in de ochtend open zijn komt omdat ze niet hoeve te laten zien dat hij ze opendoet. Hij sluit ze in de avond, wordt wakkeer en dan doet ie fitnessoefeningen. Moeten ze je dan alles laten zien?
    - Hij was niet in staat om een antivirus te ontwikkelen... Eigenlijk had hij het allemaal mis. Hij beschouwde de vampieren als domme beesten, terwijl ze zeker intelligent zijn. Ze wilden elkaar verdedigen (meisje in de val), wisten de val na te bouwen, achter lokatie van zn huis komen etc...
    De zendmasten van NY gebruikte hij toch? Zn radioberichtje werd ontvangen?:{
     
  20. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    Uiteindelijk klopt die film gewoon van geen kant 8)
    reactie staat in de copy spoiler ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina