1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 5]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Michael_T, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    I Am Legend.

    De special effects in deze film zijn fantastisch. New York wordt prachtig weergegeven, evenals de Night Walkers. Het enige wat me stoorde aan de film was het snelle, slechte einde. Het einde kwam gerushed over en daar hou ik totaal niet van. Zeer spijtig, maar het is jammergenoeg niet anders.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 jan 2008
  2. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Donnie Darko

    Had de film al een tijdje liggen en gisteren eindelijk gezien. Ik had hem al eens op tv gezien. Hierdoor was de spanning er wel een beetje af, maar ik vind de film indrukwekkend blijven. Het gaat over Donnie Darko (Jake Gyllenhaal) die van Frankie the rabbit verschillende taken moet uitvoeren om zo de ondergang van de wereld tegen te gaan. De film gaat uiteindelijk een stuk dieper (tijdreizen, het lot/ levensweg, geloof en misschien nog wel meer).
    Ikzelf vind dit een van de betere films die ik heb gezien en dit is ook een van de weinige die me na laten denken over wat er nu precies is gebeurd.
     
  3. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Die Hard 4

    Tja, aardige verhaallijn maar het gaat natuurlijk om de brute actie in de film. Immers, daar staan de films om bekend. En het is meer dan goed gelukt. Keiharde actie en daarvoor kijk je de film. Popcorn op de schoot (ofja voor mij was het vliegtuigeten wat smaakt naar gesmolten plastic) en gaan. Kneiterharde film!

    Cijfer: 7.5
     
  4. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    I Am Legend (Francis Lawrence, 2007)

    [​IMG]

    Pffff... Waar te beginnen?

    Allereerst: het verhaal is kut. Van de hak op de tak krijgt een nieuwe betekenis. Er is een medicijn dat ****** geneest, en plotseling gaat iedereen dood door een virus dat een deel van de mensheid in zombies heeft veranderd, die weer de rest van de gezonde mensen besmetten. Will Smith is blijkbaar blijven leven, we komen nooit te weten waarom of waar het virus vandaan kwam. Hij werkt aan een tegengif voor het zombievirus, maar dat werkt niet, dus hij kan zichzelf niet op die manier gered hebben. Blijft allemaal zeer vaag en onduidelijk.

    Hij woont alleen, met z'n hond, en daar komt punt van ergernis nummer 2 al om de hoek kijken. Vanaf het begin kan je aanvoelen dat dat beest er alleen in zit voor het geforceerde sentiment. Crystal clear. De allermakkelijkste manier om emotie in je film te verwerken. Uiteraard kwam die voorspelling uit, want het beest sterft op tranentrekkende (<= cynisch) wijze. 't Is ook niet moeilijk om het niveau van de film te doorzien na 3 minuten als alles in de stad stil, kapot en verrot is, behalve de statig wapperende Amerikaanse vlaggen, en een tegen poppen pratende Will Smith die blijkbaar een soort afgesproken co-existence heeft bewerkstelligd met een troep leeuwen (mama leeuw doodt een hert, papa en zoontje leeuw kijken rustig naar Will die op 5 meter afstand met z'n gun en hond naast zich toe kijkt, -wel eens naar Animal Planet gekeken?- leeuwen zijn niet heel vriendelijk als ze een kleintje bij zich hebben, Will doen ze uiteraard niks) en gek genoeg nog steeds in staat is om ergens stroom vandaan te halen om z'n eigen leventje in stand te houden. Het is werkelijk abominabel.

    En dan het ergste van alles; de toevallige, vrouwelijke verschijning die Will van het zombievirus redt op het moment dat hij het niet meer ziet zitten, beweert doodleuk dat God haar heeft ingegeven op dát exacte moment naar Will op zoek te gaan. Sure! Als Will wakker wordt en beseft dat hij nog leeft, is het eerste wat hij ziet een bungelend kruisje aan de binnenspiegel van een auto. Hier brak mijn klomp definitief. Ik zal het einde niet weggeven (niet dat het enige impact zal hebben op toekomstige kijkers), maar een film die zo zwak is in al z'n aspecten en daarnaast ook nog eens een misselijkmakende boodschap tentoon probeert te spreiden (die Christelijke sluikpropaganda was écht het toppunt) verdient niets meer dan een gigantische containerlading stront.

    Wat een ranzig wanproduct!
     
  5. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    ten eerste ik vond het ook geen goede film maar je hebt niet echt opgelet volgens mij.

    Het geneesmiddel tegen k_anker is gemaakt uit een bacterie/virus (wordt ook in het echt gedaan). Op het begin geeft het goede resultaten maar het muteerd in het virus wat iedereen heeft geinfecteerd, dat was wel heeeeel duidelijk hoor.

    Will Smith is net als een hele hoop mensen is immuun tegen de ziekte maar hij is een van de weinigen die het gelukt is zich te beschermen van de geinfecteerden.

    Hij kan stroom halen uit generators.

    het einde snap je volgens mij ook niet helemaal.
     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2008
  6. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    De stroom: oké.

    Maar waarom het medicijn is gemuteerd in een zombievirus en waarom Will immuun is komen we nooit te weten. Dat is gewoon zo.

    En wat valt er for fuck sake niet te begrijpen aan het einde? :')
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ben het niet helemaal eens met je commentaar, sommige dingen mogen best onbeantwoord blijven in een film. (wel weer zonde van alle fouten in de film trouwens). Echter dit had een psycologisch meesterwerk kunnen worden echter is daar ver vandaan gebleven. Het einde van het originele verhaal is trouwens waar de film zijn naam aan heeft te danken, dus dit einde kan met recht totaal misplaatst genoemd worden.

    Vanavond naar The Kite Runner:
    http://www.imdb.com/title/tt0419887/

    En van de week 'Earth' gezien. Niet zo mooi als de docu's, maar nog steeds adembenemend. De film laat je beseffen wat voor een schitterende wereld we aan het kapot maken zijn.
     
  8. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    kijk: De film begon naar mijn mening heel sterk, een paar tamelijk ongeloofwaardige stukjes enz, maar over het algemeen vermakend, desondanks er weinig actie in zit. Bij de 2de helft word het minder, zodra de hond dood is en Will in aanraking komt met die vrouw, die (kennelijk) naar manhattan is gereden (terwijl het eiland eigenlijk afgesloten is). Daar begon ik me wel te ergeren, niet aan, wat jij "christelijke sluippropaganda" noemt maar aan de cliche's. dat vond ik erg jammer. Het einde, wat er gebeurt met Will vind ik persoonlijk aardig uitgewerkt. Alleen die laatste 2 minuten waren weer tenenkrommend. Zo naar mijn mening kan je het beste alleen de eerste helft kijken, en accepteren dat ie eigenlijk doodgaat bij het begin van de slechte helft. dan heb je een korte, maar naar mijn mening zeer vermakelijke film.
     
  9. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond het in iets mindere mate ook een kut film, maar dan vooral omdat het boek zo fucking vet is. Die kan ik je zeker aanraden (heeft verder bijna niets met de film te maken, dus het boek is ook niet gespoiled voor je als je de film hebt gezien).

    Dat hij trouwens imuum is, is inderdaad gewoon zo. Dat boeit me niet zo veel, je mag best wat vragen hebben.
     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2008
  10. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Damn guys, jullie spoilen best veel hoor hier.. Ik had niet de kans om er naartoe te gaan in de bios.. (waarschijnlijk maar beter ook nu ik dit allemaal lees), maar toch was het wel aardig geweest om zelf achter sommige dingen te komen.

    Verder best zonde dat de film zo tegenvalt bij een hoop mensen, want ik had er op zich wel zin in keer lekker gaar op de bank ofzo.

    Aan de andere kant misschien wel weer goed dat een aantal dingen gezegd zijn, want ik ga ook over mijn nek van Christelijk geouwehoer in films.. Thank God for this, pray for that, God told me blabla.. = geen zin in. Wapperende Amerikaanse vlaggen walg ik ook van, maar die had ik al een beetje ingecalculeerd..

    Gister zelf weer even een film gekeken:

    Alien Resurrection (1997)

    [​IMG]

    Ik ben altijd wel een beetje fan geweest van de Alien films en dan vooral het 1e en het 2e deel. Deze film begint aardig, al is het allemaal redelijk voorspelbaar. Ripley is wel heerlijk synisch op veel momenten en dat is mooi om te zien. Naar mate de film vodert lijkt het wel of ze hun best hebben gedaan de beesten steeds smeriger te maken en dat is jammer, want dat resulteert op een gegeven moment in een grote hoop slijm met een bek (of 2) erin. Ik vind deze denk ik de slechtste van de 4, maar persoonlijk kan ik me altijd wel vermaken met dit soort films.

    Het einde is alleen klote wat mij betreft:

    Er ontstaat een soort mengelmoes van een mens en een alien en dit ding zit er echt niet uit. Een mismaakt mormel dat denkt dat Ripley z'n moeder is. Dit ding probeert hier en daar een beetje zielig te kijken (deze heeft ogen) en een paar seconden later is het weer een moordmachine. Dit herhaalt zich even en dan is het mormel alweer dood. Echt, ik vind het zonde van het budget dat ze dit afzichtelijke monster (wat lijkt op een combinatie van zand en slijm ofzo) erin hebben gestopt.

    Ik geef deze een 6.
     
  11. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom is het medicijn gemuteerd? Dan moet je biologie gaan studeren, is helemaal geen raar verschijnsel hoor. Vooral niet omdat het medicijn gesynthetiseerd is door een bestaande ziekte verwekker te manipuleren.

    Waarom is Smith immuun? Dan moet je biologie gaan studeren, sommige mensen zou nou eenmaal niet vatbaar voor sommige ziektes. En het was niet zo dat hij de enige was, maar hij was een van de weinigen die zichzelf kon beschermen van de geïnfecteerde. De anderen waren aangevallen en opgegeten.

    Ik had je commentaar verkeerd begrepen over het einde, mijn fout.
     
  12. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    @ Kareem: Ja ok, maar zouden we dan ook natuurkunde en evolutiebiologie moeten gaan studeren voordat we 2001: A Space Odyssey gaan waarderen? Nee, natuurlijk niet. Het gegeven dat het verhaal plotseling een gigantische stap neemt is opzich niet erg, maar er zit zó weinig diepte in.

    Dit schreef ik net op een ander forum, dus even overgekalkt:

    'Wat me van dit alles eigenlijk nog het meest stoort is het feit dat het zo enorm simpel is allemaal. Alles duidt er gewoon op dat er amper moeite is gedaan om de film te maken. Enig verhaaltechnisch vernuft ontbreekt, het sentiment + het 'Amerikaanse gevoel' zijn de makkelijkste manieren om een emotionele lading mee te geven en de toevalligheden openlijk afdoen als daden van God is helemaal te stupide voor woorden.

    Als dan óók het niveau waarop dat is gedaan nog erg tegenvalt...'

    -------------------------------------------

    Het is in mijn ogen geldklopperij op de meest clichématige Hollywoodmanier, en zelfs dát hoeft niet slecht te zijn, maar dan moet het niet zo doorzichtig in elkaar zitten. Dit is echt té makkelijk allemaal.
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik zou gisteren naar The Kite Runner....staan we in de pathe: uitverkocht

    een pac-film op woensdagavond uitverkocht 8)
     
  14. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Rise of the Footsoldier.

    Erg harde, maar zeer toffe film. Carlton Leach is de leider van de hooligans op de tribunes van het voetbal en later sluit hij zich aan bij een criminele bende. Hij wordt als het ware de "man" en laat niet met zich sollen. Zoals ik al zei is de film af en toe érg grof, maar daar hou ik wel van.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jan 2008
  15. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Eastern Promises (David Cronenberg, 2007)

    [​IMG]

    Anna (Naomi Watts) komt als wroedvrouw in aanraking met het dagboek van een jong meisje dat sterft tijdens de bevalling van een kindje. Omdat de overleden moeder pas 14 was en Anna het kindje een plek bij haar familie wil geven gaat ze via het dagboek op zoek naar haar achtergrond. Echter, het daar achter verscholen wereldje is geen frisse, en Anna raakt verstrengeld in een web met Russische onderwereldfiguren.

    Eastern Promises is een van de films uit 2007 die ik heel erg graag wilde zien. Van Viggo Mortensen heb ik niet veel gezien (LotR uiteraard, maar dat is niet mijn type film en zijn rol was ook geen favoriet van me), maar Naomi Watts voldoet meestal ruimschoots en Vincent Cassel zet in La Haine een topprestatie neer. Dat in een mix met Russische mafia en David Cronenberg is vruchtbare grond voor een sterke film. En dat blijkt. Ik heb genoten! Het verhaal intrigeert, de cast is uitmuntend (met name Viggo Mortensen is écht fantastisch als Nikolai), de sfeer klopt, de lengte en het tempo zijn perfect, helemaal niets op aan te merken. Alleen de ranzige scènes hoeven van mij niet zo, maargoed, dat mag geen punt van kritiek zijn verder. Wat mij betreft, na Inland Empire, de beste film van 2007 (die ik tot op heden gezien heb dan). Echt een dikke pluim :thumbs:
     
  16. MvDrunen

    MvDrunen PS3 ID: MvDrunen

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    0
    Niks aan toe te voegen! Eastern Promises is echt een geweldige film. Heb me tot op de laatste minuut toe vermaakt :b:
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.598
    Leuk Bevonden:
    8.701
    Voor degenen die het vorige deel hebben gezien, maar niet (vaak) in het anime topic komen hier ff de trailer van Appleseed Ex Machina (Appleseed deeltje 2), aangezien ik weet dat er behoorlijk wat mensen zijn die het eerste deel hebben gezien:

    [yt]tZkag7M_i5A[/yt]

    Komt 11 maart uit op oa. dvd en blu-ray. Must-have op blu-ray, imo :)
     
  18. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Oh mooi, heb echt genoten van Appleseed deeltje 1. Tijd om deze ook maar te gaan kijken (wel in het japans natuurlijk ;))
     
  19. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    28 Days Later.

    Een film waar ik veel over heb gelezen en gisteren pas gezien heb. Hij viel me in eerste instantie een beetje tegen, maar het werd al gauw erg cool. Het is vooral tof om te zien hoe mensen in zombies veranderen. Wat me ook opviel is dat zombies in deze film rennen. Een keertje wat anders dus.

    28 Weeks Later.

    Het vervolg ook maar meteen in m'n DVD-speler gestopt en ik moet zeggen dat ik hem beter vond dan het eerste deel. Het verhaal is erg vet, aangezien alles in Londen weer veilig lijkt zijn, maar er dan toch nog één zombie de stad in weet te komen. Een echte aanrader voor de horror-fan.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jan 2008
  20. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Saw IV

    Had er wel iets van verwacht, maar ik vond hem zwaar teleurstellend. Moeilijk te volgen, niet spannend, en jammergenoeg geen verrassend einde.

    5,5

    Revolver

    Slechte film. Ook al niet te volgen, en gewoon niet leuk om naar te kijken... of het is gewoon niet mijn type film.

    4
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina