1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 5]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Michael_T, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Waarom een cult hit (wat betekend dat uberhaupt)? Volgens mij kent onderhand iedereen die een beetje interesse heeft in film deze titel. Althans, zodra mensen beginnen over vage, intelligente films is dit zowat een 'reflex' antwoord geworden.

    Zelf nog gister Zodiac Director's Cut gekeken, paar minuten toevoeging aan een film die in mijn ogen al bijna perfect was. Erg benieuwd wat Fincher ons gaat brengen met The Curious Case of Benjamin Button, die eind dit jaar al uitkomt.
     
  2. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    Rambo 4
    Ik wist niet wat ik net zag onge-facking-lovelijk. Die film is echt uber vet. Ik had dit echt nooit verwacht maar wat een film. De emoties kan je voelen het geweld en de actie zijn enorm en het bloed komt echt van je scherm druipen. Tijden niet zo`n goede nieuwe actie film gezien!! :D :) Een 9

    I am legend
    Film was wel ok, wist ook niet echt wat ik ervan moest verwachten. Vond het einde niet zo speciaal. Wel aardig om naar te kijken 7
     
  3. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    You have got to be shitting me.. :eek:
    Het enige waar ik het mee eens ben in je tekst is dat het bloed van het scherm druipt, verder is het gewoon een redelijke film..
     
  4. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    De laatste battle was echt wel vet maar dan idd voornamelijk door de lompheid. Qua verhaal etc was het beetje mager (maar boeiend, de film duurt maar 80 minuten)
     
  5. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    Sommige mensen houden nu eenmaal van hersenloze actiefilms. Niks mis mee.

    Ik heb de eerste 3/4 van There will be blood gekeken. Ik ben daarna in slaap gevallen. Ik weet niet of het met de film te maken had, maar er gebeurde niet veel. De hele film draait om Daniel Plainview, de olieman, gespeeld door Daniel Day-Lewis. Hij speelt heel erg goed, maar er gebeurt verder weinig.

    Tot het punt dat ik heb gekeken: 7.25.
     
  6. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik beoordeel de film binnen het genre waar hij in valt. Deze door taab genoemde: hersenloze actie film vind ik dan idd 1 van de betere in zijn soort. Daarnaast was ik verbaast omdat ik niks van deze film had verwacht. Naja smaken verschillen ;)

    Point Break
    Een wat oudere film 1991 als ik me niet vergis. 1 van me favoriete films altijd al geweest. Zeker het kijken waard!!! 9,5
     
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2008
  7. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    Precies. Ik vond het ook een briljante film :) Hersenloos en briljant...apart eigenlijk ;)
     
  8. Darkzell

    Darkzell XBW Member

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    Batoru rowaiaru (aka "Battle Royale")
    Een groep studenten wordt naar een eiland gestuurd met als missie elkaar binnen 3 dagen te vermoorden, diegene die als enige overblijft kan verder een normaal leven gaan leiden. Ze dragen allemaal een explosieve halsband en ze krijgen wat voorraden mee en een willekeurig wapen.
    Vond dit echt een vette film, goede acteurs, veel actie en natuurlijk het aparte japanse stijltje.
    7,5
     
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2008
  9. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Is deze film zeg maar overdreven nep? Want ik heb hem ook nog op DVD, maar nog nooit gekeken omdat dat verhaal op de achterkant me niet kan overtuigen. Ik heb het idee dat ik een vage film te zien krijg met allemaal over de top actie enzo, is dat juist?

    Laatst American Beauty weer een keer gezien, blijft toch een vette film. Krijgt van mij een 9. Kijkt lekker weg, alles is goed te volgen, en zelfs het einde is goed
    De hoofdpersoon gaat dood, maar toch is het een soort van happy end, je blijft niet met zo'n gevoel zitten van wat kut dat hij dood is, zoals bij American History X (die krijgt een dikke 9 van mij!)
     
  10. pindakaas

    pindakaas pindakaasNL

    Berichten:
    595
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet overdreven nep, maar ook zeker geen over de top actie.. Echt een verhaal om over na te denken en een paar keer te bekijken. Ik zou het zeker proberen want het is echt een topper.
     
  11. Jeruzame

    Jeruzame www.JeroenWesten.nl

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    4
    Hoe vond je 'm?
     
  12. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    Absoluut niet, het is inderdaad een vage film maar een goede van zijn soort :+ De film is heel subtiel en goed inelkaar gezet, de achterkant van het hoesje doet de film weinig eer aan ;)

    Gewoon kijken die hap :+

    Cult hit= Culturele hit , Pulp Fiction, Bell Boy. Donnie Darko is nog steeds veel te onbekend in de filmwereld, en wordt zeker ondergewaardeerd.
     
  13. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Of wel, een film die een leraar CKV2 kan laten zien onder het mom van 'cultureel verantwoord':+.
     
  14. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Mja maar dat is Donnie Darko imo niet.. Iedereen kent die film wel.

    Forrest Gump maar weer eens gekeken, wordt er altijd helemaal vrolijk van en hij blijft geweldig _O_ 10/10
     
  15. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    #41 in de top 250 op MovieMeter met 3000 stemmen
    #118 in de top 250 op IMDb met 130.000 stemmen
    83% Fresh op Rotten Tomatoes met 96 recensies

    Als beginnende filmmaker (dit was Richard Kelly's regiedebuut) zou ik niet weten wat je nog meer zou willen dan een succes als dit.

    Maar waarschijnlijk weet jij meer van de filmwereld dan mij, gezien ik idd. nog nooit heb gehoord van Bell Boy (afgezien van een paar heel vage titels uit de begin jaren '20 en '30 die ik kon vinden op IMDb).
     
  16. Towel

    Towel Guest

    Donnie darko vind k ook niet te beschouwen als een topfilm die onbekend is. Donnie darko is een meesterwerk! Een echte top film en k ben van mening dat hij wel menig bij een filmkijker bekent is. De pubers die alleen holywood cinema kijke kennen misschien donnie darko niet, maar een gezonde jongen met verstand wel8) Overigens weet ik nog steeds nie of k alles snap in die film.. Volgens mij kun je ook een hoop naar eigen wil bedenken. Forrest gump een 9 en donnie darko ook.

    Wa vonden jullie trouwens van requim of a dream?
     
  17. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
  18. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Cult hits hoeven helemaal niet bekend te zijn in de film wereld, ze worden juist gekenmerkt door een relatieve kleine aanhang van fanatieke fans.
     
  19. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Donnie Darko_O_

    Als ik de trailer kijk heb ik meteen weer zin om de film (op video:9) weer eens uit de kast te halen...

    [yt]8wqVHjK2bQs[/yt]
     
  20. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    Donnie Darko _O_
    Forrest gump _O_
    en Requem for a dream, ook wel _O_
    maar hoef de laatste niet vaker dan 1x te zien, kreeg er echt een naar gevoel van. Wat natuurlijk wel zegt dat je enorm mee leeft met de film.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina