1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 5]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Michael_T, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
  2. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    klinkt weer heerlijk vreemd! kijk er wel naar uit op zich (en die rankings van IMDB kloppen 9 van de 10x niet in mijn ogen).
     
  3. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Donnie Darko is inderdaad een geniale en vage film. Je kunt hem meerdere keren kijken en dan nog ontdek je nieuwe dingen. Daarnaast vind ik het liedje dat op het laatste van film komt, Mad world (ik weet zo niet wie de zanger is), een van de betere die ik gehoord heb.
     
  4. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Gary Jules - Mad World (Tears for Fears cover). Donnie Darko is echt een goede film ja. Requiem ook trouwens.

    Gisteren The Prestige gezien, ook zeker een aanrader!

    http://www.imdb.com/title/tt0482571/
    8,4/10

    En ik vind dat imdb 9 van de 10 x wel klopt, heb nog nooit een film gekeken die ik slecht vond en die op imdb hoger dan een 8.0 kreeg.
     
  5. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Voor Meneer de Vries wel. :+

    Gisteren Hitman gezien. Kutfilm, kutplot.
     
  6. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    trouwens, je moet maar geen dvd's bestellen bij Movieminutes
    wat een drama
    ik had Deja Vu (vette film \o/ ) de rond 9 janurai besteld, heb hem vandaag pas ontvangen na een mailtje of 5..2 maanden later 8)
    ze hadden een nieuwe site, en daardoor liep alles in de war ofzo :confused: gewoon een kutorganistie dus :lol:
     
  7. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Jumper gezien van het weekend, wat een bagge film.....had een stuk meer verwacht....


    *edit* Hij deed wat die moest doen, 'jumpen' dus en dat was extreem goed uitgewerkt. Maar daar bleef het voor mij wel bij. Vond het erg slecht uitgelegd wat nou precies die 'jumpers' zijn en hoe ze aan hun gave komen. (ja ik weet wel wat het zijn maar ga het niet verpesten voor mensen die het willen zien) Ik vond ook wel dat het wat inspiratieloos was en er had van mij VEEL meer actie in gemogen. Alhoewel laatste stuk toch wel erg goed uitgewerkt was! Ik mistte gewoon die vonk, dat je dan in de film meesleurt. En daar baalde ik van op het einde, hoop dat deel 2 beter is
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2008
  8. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Ehm... dat is niet de betekenis van Cult film

    Van Dale:
    cult·film (dem)
    1 film die populair is bij een zeer bepaalde, kleine groep liefhebbers
     
  9. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    The Mist

    Wow, geweldige psychologische horror over een groep mensen die moeten overleven in een supermarkt nadat er een bijzondere mist is komen opzetten.
    Ik vond het een speciale film die je gewoon moet kijken als je houd van een film met veel inhoud.
    Het einde topte het al helemaal want deze vond ik echt een briljante mindfuck nog is bovenop alles wat voorafging. Gewoon kijken :)

    8,5/10
     
  10. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Transformers
    Ik was aangenaam verrast door deze film, die ik eigenlijk alleen maar had gekocht omdat het beeld op HD DVD zo goed zou zijn. Het beeld was inderdaad top, evenals het geluid trouwens, maar ook het verhaal wist me te boeien.

    Als je het verhaal van Transformers aan iemand navertelt, gevolgd door 'die moet je echt zien', zullen ze je voor gek verklaren omdat wat jij net beschreven hebt klinkt als een heel erg onrealistische kinderfilm. Dat is het niet. Natuurlijk is Transformers wel een onrealistische film, maar de manier waarop de film vanaf het begin rustig opbouwt met het laten zien van de Transformers, en ze niet in één keer tegen elkaar laat vechten, is erg sterk, en helpt mee te bouwen aan de geloofwaardigheid. Dat is denk ik wel het belangrijkste punt van een film als deze, dat hoe absurd het verhaal eigenlijk ook is, je de kijker toch mee kan krijgen in een 'nieuwe werkelijkheid'.

    Aan het einde van de film is duidelijk het werk van Michael Bay te zien, dat is namelijk puur en alleen actie. Persoonlijk vind ik dat erg gaaf, ook omdat het er supermooi uitziet op HD DVD, en de gevechten eigenlijk toch de reden zijn dat je zo'n film koopt.

    De film doet wat hij moet doen, en doet dat beter dan ik had verwacht. Het meest storende aan de film vond ik dat de hoofdpersoon, die een enorme nerd is, een veel te knap meisje krijgt. Maar dat is gewoon jaloezie ;)

    8-
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2008
  11. pindakaas

    pindakaas pindakaasNL

    Berichten:
    595
    Leuk Bevonden:
    0
    Hebben mensen 'No Country for Old Men' en 'There Will be Blood' al gezien? No Country for Old Men had ik wel van gehoord vanwege de Oscars, maar There Will be Blood eigenlijk niet maar die krijgt een 8.7 bij IMDB :)

    Oh, ik zie nu dat There Will be Blood ook 2 Oscars heeft gewonnen..
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2008
  12. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Van 't weekend Surf's Up en The Brave one gezien..

    Surf's Up
    Heerlijke animatiefilm, met een geweldige insteek. De sport-documentaire stijl met de cheesy Typisch Amerikaanse intro-tunes af en toe, is geweldig om te zien. Prachtige animaties en lekker feel-good. Een 8.

    The Brave One
    Ik had hier al wat meer op, maar Jodie Foster speelt haar rol geweldig, ook de manier waarop ze met die agent omgaat is prijzenswaardig. Het idee is wel vrij simpel, wraak op alle slechte mannen blabla, maar het is goed neergezet. Een 7.5
     
  13. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Mr woodcock

    Had er aardig wat van verwacht door de reclame, maar het viel zwaar tegen. Heb welgeteld 2 keer moeten lachen in de hele film en juist die 2 momenten zaten ook in de reclame.
    Sean william scott is ook totaal niet grappig in de rol die hij moet spelen dus dat is erg jammer. Een 4
     
  14. pindakaas

    pindakaas pindakaasNL

    Berichten:
    595
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand The Bank Job met Jason Stratham al gezien? Ik vind hem echt een held en de trailer zag er ook aardig uit, ik ben wel benieuwd :)
     
  15. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    zag em wel al staan in het piraten circuit.. redelijke cam maar wacht op de dvdrip.. lijkt me echt de shit die film.

    Iemand goede reacties over the mist? ga em morgen kijken denk ik!
     
  16. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    Ik heb beide films gezien. Ik weet niet van wat voor soort films je houdt, maar TWBB is een hele trage film. Alleen Daniel Day Lewis acteert heel sterk. Voor de rest vond ik de hele film niet zo interessant.

    No Country vond ik iets leuker. Vooral de psycho killer doet het heel grappig. Ook dit is voor de rest een trage film, maar er zitten wel geinige actie scenes tussen.

    Ik vind het eigenlijk heel moeilijk om iets zinnigs over deze films te zeggen. Ze zijn beiden uniek, maar dat vind ik niet voldoende om een film ook interessant te maken. There will be blood vind ik niet zo geslaagd. No country vond ik wel leuk om te zien. Briljant einde ook...

    There will be blood: 6,5
    No Country for old men: 7
     
  17. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Na die oscars zojuist no country gekeken.. En ik viel net niet in slaap wat een saaie film een van de slechtste die ik ooit gezien heb!! Zonde van je tijd..2/10
     
  18. relax1989

    relax1989 Active Member

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nu geen zin om een review erover te schrijven, maar ik wil eventjes een paar films aanraden voor iedereen die van mafioso/gangster films houdt:

    -Donnie Brasco (al pacino, johnny depp)
    -Carlito's Way ( al pacino )
    -The Untouchables
    -Goodfellas
    -Blood in blood out

    mocht je ze nog niet gezien hebben, ga ze dan zeker kijken want het is de moeite waard.
     
  19. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Zeker weten dat je de goede film hebt gekeken?

    Dan heb je niet veel films gezien, want als evt. filmkenner moet je toch bekenen dat de film goede acteurs kent, een prachtig sfeerbeeld en een dodelijke spanning (niet dat het spannend is in de zin van 'op het puntje op je stoel', maar onheilspellend is het zeker). Ik snap dat je de film traag vind, dat is ook zo, maar kijk er om heen en het is echt een mooie film hoor.

    8/10
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    No Country For Old Men was in mijn optiek ook echt één van de beste films van de laatste tijd. Genoten van de sfeer en het ontzettend goede acteerwerk.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina