1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 5]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Michael_T, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Hitman & Michael Clayton ook nog gekeken. Beiden best vermakelijk, vooral de muziek in Hitman is heerlijk (het bekende ave/ava maria _O_)

    Michael Clayton, het regiedebuut van Tony Gilroy (hij schreef o.a. de scripts voor de Bourne-trilogie) is ook zo’n prestigefilm die door de Amerikaanse critici wordt geprezen. Er wordt al gesuggereerd dat Clooney een goede kans maakt op een Oscarnominatie. Toch is het niet de opzet om enkel het aanzien van Clooney & co. te vergroten. Hoewel dat in het achterhoofd misschien een rol zal spelen, zijn de makers zeer oprecht in hun streven om in hun ogen belangrijke thema’s aan te kaarten en maatschappelijke kritiek te leveren, zonder de amusementswaarde uit het oog te verliezen of teveel met opgeheven vinger hun boodschap over te brengen.

    In Michael Clayton wordt immoreel winstbejag van grote bedrijven aangepakt, en eind hoe ver mensen kunnen gaan om hun macht en status te behouden. Clooney speelt het titelpersonage, een gedesillusioneerde ‘probleemoplosser’ bij het grote advocatenkantoor Kenner, Bach & Ledeen dat U/North, een ander reusachtig bedrijf, vertegenwoordigt. U/North is verwikkeld in een gigantische rechtszaak met een aantal boerenfamilies die menen dat hun grond ernstig vervuild is door chemicaliën van U/North. Probleem is dat topadvocaat Arthur Edens, die deze zaak behandelt, tijdens een belangrijke vergadering plots een gepassioneerde speech over de zin van het leven afsteekt, zijn kleren uittrekt en de sneeuw in rent.

    Clayton moet uitzoeken waarom Edens dit gedaan heeft en er voor zorgen dat deze óf bij zinnen komt en de rechtszaak weer op zich neemt, óf er zo ver mogelijk vandaan blijft en na zijn ‘openbaring’ niet opeens de boerenfamilies gaat representeren. Waar echter niet op gerekend wordt, is dat Michael Clayton zelf langzamerhand van overtuiging en loyaliteit aan het veranderen is. Helaas wordt de exacte motivatie voor zijn omslag nooit echt duidelijk, hoewel de film toch vol zit met allerlei voor de plot onbelangrijke details en scènes over zijn privé-leven.

    meer info

    Krijgt van mij een 7.5/10

    Hitman

    De film gebasseerd op het spel. Laat in het begin (met die aparte muziek dus, heel mooi gedaan) zien hoe de Hitman worden opgevoed/getrained/gehersenspoeld. Daarna wordt Agent 47 door zijn baas genaait en wordt het een lekker aktie film. Soort van Bourne film dus, met wat meer bloed.

    Niets diepgaands aan, maar kijkt lekker weg!

    7/10
     
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2008
  2. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Is er hier al iemand naar 10,000 BC geweest? En zo ja, dope? Op IMDB staat hij nu als cijfer 5 uit 10 wat niet echt aanmoedigend is om de film te zien. Toch vind ik de trailers best nice.
     
  3. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Van wat ik heb gelezen hoef ik er echt niet naartoe.

    Er wordt Engels gesproken, maar dan met een accent zodat het uit de oertijd moet lijken ofzo. En uiteindelijk gaat het (offc.) niet om de beesten e.d. maar om een kerel die verliefd wordt op een meisje. Meisje wordt ontvoerd, kerel moet haar redden. Onmogelijke liefde of weet ik het.

    Toen ik dit soort dingen las was het genoeg voor mij om lekker weer verder te zoeken naar een film ^^
     
  4. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Ben er gisteren gweest en hem wat idd een slechte film. Verhaal was zo tergend traag en saai dat ik bijna in slaap viel (al was ik ook wel moe) Laatste half uurtje van de film was wel weer interessant maar dat werd meteen weer teniet gedaan door het slechte einde. Al met al vind ik de 5 op imdb nog te hoog.

    Volgens mij was het ook een redelijke lowbudget film want soms had ik het gevoel dat ik naar een gecamede versie zat de te kijken:x
     
  5. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Was van plan ook naar die film te gaan, dat laat ik nu wel achterwegen! 8)
     
  6. xCraftySlyFoX

    xCraftySlyFoX Active Member

    Berichten:
    246
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had die film gister gedownload, echt een saaie film + wat Tim allemaal zei ik ga er geen woorden aan vuil maken.
     
  7. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Hier eigelijk nooit gepost dus ff wat in te halen.
    Laatste tijd paar zeer goede films gezien (Last King, Seven Samurai, e.d.)

    Anyway, mijn inhaalslag;

    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]

    Alle movies die 5 en 4.5 gerate zijn.
    Series en andere maar ff achter wege gelaten.
    Kan der veel over gaan vertellen natuurlijk maar to say it short je moet gewoon echt al deze films zien. Sommige zijn misschien niet direct 5/5 voor je zoals Lara Croft maar hey het blijft persoonlijk. :)
    Seven Samurai, Gone With The Wind, Godfather, Hotel Rwanda etc etc.


    Ik moet nog Hot Fuzz, Babel, To Kill a Mockingbird en Casablanca zien.
    Meest waarschijnlijk ook allemaal 5/5.
     
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2008
  8. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Vanavond naar Sweeney Todd, ben benieuwd :)
     
  9. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ok, duidelijk. :emo:
     
  10. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Net terug van de bios, en ben nog steeds aan het bedenken wat ik nou eigenlijk van de film vond. Ik snap niet waarom bijna alles gezongen werd, maar vond het wel mooi, passend, en totaal niet storend. Het verhaal is zelfs voor Tim Burton's doen bizar, goor en gruwelijk, en ik ben het nog een beetje aan het bevatten. Het acteerwerk was fantastisch, de zangkunsten waren erg goed (uitzonderingetje daargelaten). Ik ben in ieder geval onder de indruk, het is een knap staaltje filmkunst. Ik ben nog niet zeker van mijn mening, daar ga ik eerst een nachtje over slapen.

    Nu nog even That '70s show kijken, anders krijg ik nachtmerries :+
     
  11. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    lol omdat het een musical is
     
  12. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Oh is dat het :+

    Ik bedoelde eigenlijk dat ik niet snap welke meerwaarde het heeft ;)
     
  13. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Je gaf zelf je antwoord al deels. Het zit er gewoon puur voor de entertainment in en om het verhaal zo ook vlot te kunnen laten verlopen.
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Sweeney Todd wil ik nog erg graag zien samen met Banquet.

    Gisteren Sicko gezien van Moore. En al ligt het er weer veel te dik bovenop het is een schokkend kijkje in de keuken van het zorgstelsel van Amerika

    Cijfer 7,5
     
  15. Beyond The Grave

    Beyond The Grave Tasty Epic FailCake!

    Berichten:
    810
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren met 2 vrienden Hitman gekeken.

    We vonden de film wel zó slecht, dat we hem na gauw 50minuten uit gezet hebben. Compleet bagger acteer werk, weinig spannends en flop verhaal. Nee, van mij hadden ze Hitman gewoon bij de game mogen laten.

    Oordeel: 4,2.
     
  16. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond Hitman wel vermakelijk eigenlijk :eek:
     
  17. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Het is gewoon een aardige film, maar het doet de Hitman Serie wel pijn aan want dit heeft niet veel te maken met de hitman games.
     
  18. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    _O_:lol:
     
  19. Beyond The Grave

    Beyond The Grave Tasty Epic FailCake!

    Berichten:
    810
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja oké, dat die vermakelijk was betekend nog lang niet dat de film ook daadwerkelijk goed is hé?

    Ik vind films erger dan B niveau vaak ook erg vermakelijk omdat alles zo gruwelijk nep is, maar dat maakt een film nog niet goed ;)
     
  20. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze film heeft ook een diepe indruk op mij gemaakt. Voor mij de beste film van het afgelopen jaar.

    Ik heb van het weekend even No country for old men gekeken. Ook een erg goede film, maar ik had toch eerder Into the wild wat oscars toegekend dan deze film.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina