[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 5]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Michael_T, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Pffff... ga eens deaud.

Het is een school project (net als Saw dat ook was)... blijf maar lekker in je Hollywood fantasie wereldje (met echt goed acteerwerk), en trap maar alles de grond in wat net even daar niet in past. Way to go...

2. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dus omdat het een schoolproject is is het meteen een goede film? Doordat ze geen budget hadden konden ze het niet spannender maken dan dit? Bullshit, ik waardeer goede films en originele ideeën. B-films kunnen vaak leuker zijn dan Hollywoodfilms, omdat ze het goed proberen. Maar Blair Witch was gewoon saai en lachwekkend.

3. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Volgens mij heb jij echt niks begrepen van de film he.

- Het einde maakt deze film juist zo goed, ik denk als je een verklede heks zag lopen het allemaal ongeloofwaardiger was geweest. Maargoed ik kijk anders tegen deze film aan.

- Lachwekkend was hij alleen als je al wist dat het nep was, toen de film uitkwam in 1999 werd er serieus over gedaan en werd het niet als speelfilm verkocht maar als een documentaire, misschien als je toen de film had gekeken had je het allemaal wat beter begrepen.

Maargoed ik ga verder geen film verdedigen die zich toch al bewezen heeft, is namelijk niet nodig.

4. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    Jonge, ik dacht toen dat ie echt was en vond hem toen zelfs saai, lachwekkend en totaal niet spannen! een klein jochie was ik, ben zelfs een tijdje bang geweest voor ET 8) maar Blair Witch vond ik toen al lachwekkend ja, klote film. En niet stoer doen met die awardjes want dat zegt meer over die awardshows dan over die film. En waar heb je het vandaan dat Saw een schoolproject was? want dat heb ik nooit meegekregen :confused:.
    meneertje ik-voel-me-underground-omdat-ik-ook-niet-hollywoodfilms-kijk

(trouwes eigenlijk is dit allemaal heel nutteloos 8) want ben ervan overtuigd dat het allemaal een kwestie van mening blijft, of mischien vooral bij The Blair Witch een kwestie van gemoedstoestand op het moment dat je hem kijkt, dus als jij hem tof vind :b: ik vind er geen ruk aan =()

5. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Ik vond die film juist spannend omdat je niet wist wat er was. Je wist niet wat je kon verwachten. Bij de meeste horror films is er een monster of bad guy die zo af en toe eens tevoorschijn komt om iemand kapot te maken, vaak zijn die momenten nog zeer voorspelbaar ook.

De sfeer die de blair witch wegzette beviel mij wel en ik vond het 1 van de betere horrorfilms die ik gezien heb.

Vanavond maar een REC kijken en ik heb The Orphanage ook nog op blu ray thuis, dus ik heb nog wat te doen.

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Sorry hoor, maar Blair Witch was juist een erg goede film. Wel eens van suspense gehoord?

Een deur die voorzichtig en krakend open gaat met een onbekend persoon er achter is imo een stuk enger dan een Freddy Krueger volop in beeld. ;)

@Aapvader: wij denken wel heel erg hetzelfde over dit onderwerp ;)

7. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Jij was in 1999, 10 lolbroek... ga maar weer fijn buitenspelen.

Ben blij dat Kevf en Aapvader het wel begrijpen.

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    @Excess: dat is de tweede denigrerende opmerking. Rustig aan of je krijgt een ow.

9. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Ach het is toch zo, denigrerend of niet. Ze snappen de film gewoon niet, probeer ik het uit te leggen is het weer niet goed. Geef die ow dan maar zijn we daar ook gelijk klaar mee.

10. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Ach wat maakt jouw het uit hoe iemand anders over een film denkt? Ze snappen hem of ze snappen hem niet, ze vinden hem geel of ze vinden hem groen. Het enige wat jij kan doen is je eigen mening geven en als ze daar niet op zitten te wachten of niet mee eens zijn, so be it. Je kunt nou eenmaal niet allemaal het zelfde leuk vinden.

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    True.

12. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    oh man ik hou echt van suspense.. heerlijk! zat het ook maar in de blair witch.. wastie een stuk beter..

13. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Mag ik vragen welke horror films jullie wel goed vinden? En waarom je die ook goed vind? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar omdat Blair Witch voor mij een van de betere is.

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Mijne:

28 days later
    The Shining (Kubrick!)
    Cube
    The Grudge (Japanse versie)
    Blair Witch

edit: en natuurlijk de eerste Psycho!

15. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb een tijdje terug El Orfanato (The Orphanage) gezien. Een hele spannende film, dat mij ook wel licht deed denken aan The Blair Witch Project. Juist omdat het niet gebruik maakt van goedkope schrikeffecten, maar echt spanningopbouwende scenes waarbij je op een gegeven moment bijna in je broek doet. Zeker een aanrader!

16. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Ja die lijkt me ook erg tof, ik heb hem al gedownload is blu ray. Dus die wordt ook een dezer dagen bekeken, maar eerst REC. Daar hoor ik ook zeer goede verhalen over.

17. Dark Miracle

Dark Miracle Guest

Earth.

Jongens, deze natuurfilm moeten jullie echt eens bekijken! De beelden zijn fantastisch. Veruit de beste natuurfilm die ik ooit heb gezien.

18. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Moet zeggen dat rec vlak na het begin wel enigzins in elkaar kakt. Niet dat dat erg is, want de rest is vrij bruut.

Over het hele Blair witch gebeuren: niets is zo persoonlijk als angst. Wat de een doodeng vind, dat vind de ander juist lachwekkend. Het was in ieder geval wel een erg originele film.

Iemand anders a l'interieur al gekeken?

19. Marco82

Marco82 Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    Dat is dus precies wat ik bedoel: het bevalt je, of totaal niet. :)

Jij hebt zitten lachen, ik heb wel de spanning gevoeld. Ik dacht de hele tijd dat er iets kon gaan gebeuren en dat gevoel heeft mij niet losgelaten. Het feit dat je uiteindelijk
    niets
    ziet, maakt voor mij niet meer uit.
    Het acteerwerk was inderdaad vreemd, maar dat had zeker zijn redenen. Het waren immers drie leerlingen die het bos ingingen. Absoluut geen volwaaridge acteurs. Het past allemaal in het idee van de film, al heb ik me ook gestoord aan de krijsende Heather.

De film is trouwens wel heel slim opgezet. Het was een low-budget film, maar vlak voor de release werd er een (Internet)hype gecreeërd. Er werd gesuggereerd dat er echt 'iets' in dat bos was en veel mensen hapten vrolijk toe. Er zijn ook aparte documantaires over gemaakt. Eén van de redenen waarom de film het zo goed deed.

20. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    sorry maar wat is je punt? dat ik 10 was versterkt het toch alleen?
    maar in ieder geval, ik begrijp het wel. Maar vind het slecht uitgewerkt, dat is iets anders, dat jij er niet tegen kan dat iemand een andere mening heeft, daar kan ik niks aan doen. En dat het enger is als je het "gevaar" niet vol op in beeld ziet, daar ben ik het heel erg mee eens, maar Blair Witch deed gewoon niets voor mij :b:.

Ik heb ook films waarvan ik weet dat de helft van de mensen hier niks zouden vinden het gewoon voor mij wel doen. Waarvan ik erg kan genieten, 1 van de meest spannende films die ik ooit heb gezien was voor mij gewoon Signs, omdat ik me zo enorm goed in leefde op dat moment, daar vond ik de sfeer enz prachtig, en ik weet dat heleboel mensen die film niets vonden. Maar ik kijk films voor me plezier, om me te denken aan het zetten, of om bepaalde gevoelens bij me los te peuteren. en van die film heb ik ontzettend genoten. Dus het maakt me niet uit of je hem kak vind of niet, en ik ga hem ook niet "uitleggen". Want films vallen niet uit te leggen. Het zou nooit gebeuren dat iemand een film niets vind en dat een ander hem dan uitlegt en dan ineens denkt, zo eignelijk was dat een goede film! Je gevoel daarentegen, leg is uit wat je zo goed vond aan de film etc, niet gaan bitchen tegen iemand ies anders denkt dan jou.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina